2026-08-08, 13:05
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Men sluta, var och varannat inlägg anklagar BO för att missa alla röda flaggor och att hon hade en urusel karlsmak. Han ser ut som de allra flesta män. Tänk även på TN:s barn. Med högsta sannolikhet får de aldrig mer träffa sin pappa under normala förhållanden. En fruktansvärd tragedi han har skapat framför allt för BO såklart, hennes familj och vänner men även för sin egen familj.

Det har en väldigt enkel psykologisk förklaring.
Det är bara konfirmerings-bias, en av världens vanligaste tankevurpor. I synnerhet i fall som detta.
”Nog borde hon förstått hur han är, det ser man ju på honom att något är fel” och liknande.
Personer som skriver/säger så är inte speciellt självinsiktsfulla.
Finns tonvis med info om detta i valfri sökmotor.
Citera
2026-08-08, 13:14
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Ja, verkligen stackars stackars barn. Jag och mina barn (tonåringar) har pratat om det här mycket hemma nu och det går inte att föreställa sig vad hennes barn går igenom just nu.

Jag tror att mitt i sorgen har sönerna till TN verkligen rätt personer som stöd.
Mamman och hennes nye man, tillika författaren av en överlevnadshandbok för dig, som har en psykiskt sjuk förälder.

Rätt sjuk slump igentligen.
ÅÅ:s barn skulle behöva samma stöd.
Senast redigerad av gofigur 2026-08-08 kl. 13:17.
Citera
2026-08-08, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuttiotre
Förhoppningsvis får de inte träffa sin pappa Mördaren under några som helst normala förhållanden igen eftersom han SKA sitta inlåst i finkan resten av sitt liv.
Du har missat att vi bor i Sverige..han är säkert ute efter 8 år typ…
Citera
2026-08-08, 13:19
Medlem
Kvinnan va troligtvis trots sitt vackra utseende och bra jobb .en alkolist tant och dessutom i klimakteriet...och gubben drack ochså för mycket.....dom hade troligtvis druckit hela semestern...hon blev aggresiv och gubben blev Galen på henne...men han kunde ha stuckit hem istället för att döda henne..så tragiskt hursom helst
Citera
2026-08-08, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Jag tror att mitt i sorgen har sönerna till TN verkligen rätt personer som stöd.
Mamman och hennes nye man, tillika författaren av en överlevnadshandbok för dig, som har en psykiskt sjuk förälder.

Rätt sjuk slump igentligen.
ÅÅ:s barn skulle behöva samma stöd.
såpass, det var ju passande heh
Citera
2026-08-08, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miffot123
Du har missat att vi bor i Sverige..han är säkert ute efter 8 år typ…
Nja, han lär nog sitta inlåst i 10-12 år i alla fall. Skulle faktiskt inte utesluta en livstidsdom heller.
Citera
2026-08-08, 13:26
Medlem
Vilket medianamn får han?

Skärgårdsmördaren?
Thompa kofot?
Citera
2026-08-08, 13:31
Medlem
Karaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Vilket medianamn får han?

Skärgårdsmördaren?
Thompa kofot?

Kanotisten?
Simmaren?
Citera
2026-08-08, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfie81
Ryser när jag ser bild på honom
Samma här, får äckelvibbar av honom, är ju själv kvinna o har bra intuition, fattar inte hur han kan vara tilldragande, ser inte snäll ut
Citera
2026-08-08, 13:34
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Det du i princip säger är att man kan behöva skylla sig själv om man blir mördad av sin partner, om man bråkat med varandra. Tycker inte det låter rimligt faktiskt.

Att partnerbråk kan sluta illa ibland vet vi och i teorin kan det hela handla om ett svartsjukebråk eller liknande under påverkan av alkohol men sen har situationen urartat? Du känns lite småhal när du försöker få det att framstå som att skulden bara ligger hos mannen när ett par grälar och bråkar?

Även MGM har haft skador som kan ha uppkommit vid själva händelsen.

"Det har rapporterats att han hade skador när han greps. Kan du berätta om skadorna?

– Vi har ännu inte fått någon rapport från rättsläkaren som har genomfört kroppsundersökningen av honom. Men det verkar vara förhållandevis ytliga skador"

"– Och som sagt, de skadorna behöver inte ha någonting med den här gärningen att göra. De kan likväl ha uppkommit innan gärningen och också efter"

Källa: Expressen https://share.google/bIjsVmI90eUsIMVdf

Du måste hålla med om att den mest sannolika förklaringen är att skadorna har uppstått vid händelsen när kvinnan avled.

Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Det har framkommit en hel del relevanta uppgifter om hur han betett sig i en tidigare relation.

Nej det har inte framkommit något annat än att han haft ett tvistemål med ett ex gällande en lägenhet vid en separation. Du kan inte börja skuldbelägga honom för detta när det lika gärna kan ha varit exet som ville ha sin vilja fram till varje pris.

Samtidigt borde väl man också titta på hur kvinnan betett sig i tidigare relationer? Alla människor har en historik och den begränsas inte bara till män. Varför var hon singel när hon träffade MGM?
Citera
2026-08-08, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurituri
När jag tittar på bilden av GM i helkroppsformat slår det mig att han ser väldigt liten och tunn ut. Nästan späd, för att vara man. Män av hans modell lider ofta av ett s k Napoleonkomplex, de vill gärna framstå som större och starkare än vad de är. De har ofta ett kontrollerande och manipulativt sätt. De vill styra. Och klättra! Man brukar säga att de ”går över lik” för att få det dom vill ha. Stämmer i det här fallet! Dessutom brukar de vara otroligt lättkränkta.
Jag tror att GM i det här fallet är just sådan, komplexfylld och lättkränkt! Han är en lågutbildad lantis som jobbat bort sin västgötska och njutit av att kunna frottera sig med kultureliten i huvudstaden. Med andra ord, han har byggt upp en falsk ”image” och är ”fake”! Jag tror att ÅÅ genomskådade honom vilket gjorde honom galen. Så galen att han tog till knytnävarna och sedan kökskniven!
Sant, bra o logisk insikt, han ser äcklig ut med tycker jag
Citera
2026-08-08, 13:44
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamsiboll
Samma här, får äckelvibbar av honom, är ju själv kvinna o har bra intuition, fattar inte hur han kan vara tilldragande, ser inte snäll ut
Eller hur! Äckel är det man känner, något är riktigt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in