2026-08-08, 11:38
Medlem
capires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Håller med om att det nog inte är jättetroligt att någon tänker "jag vill göra slut och det bästa stället att göra det på är en ö så att vi får chansen att verkligen prata ut".

Hoppas att det framkommer i FUP vad som triggade honom. Och huruvida man var packade eller nyktra när han slog ihjäl henne. På fyllan har ju många människor gjort saker som de annars normalt inte skulle vara kapabla till och den allra minsta skitsak kan i vissa människors alkoholpåverkade skallar bli till något som bara måste straffas med massor av våld.

Ska också bli intressant att få veta om han slog för att döda eller om han "bara" slog i raseri utan att egentligen vilja ta livet av henne.

Om han hade tillbringat natten där innan så får vi hoppas han då var bakfull. Börja dricka vid lunchtid känns tråkigt speciellt när det är plus 20 grader ute och i hennes sällskap.
Jag gissar på slag i raseri. Hon kunde säkert trigga i gång honom genom sina kvicktänkta ord och intelligens som han kände han icke mäktade med just där och då.

Det är mycket sorgligt och man blir ledsen över de bådas barn. Stor tragedi.
Citera
2026-08-08, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Blir det inte problematiskt att bo kvar i lägenheten då?

Med tanke på deras låga ålder hade det nog ändå varit svårt att klara hyresvärdens inkomstkrav på en sådan stor och central lägenhet.
Citera
2026-08-08, 11:55
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Alltså, mitt ex lider av narcissistisk personlighetsstörning, men för de flesta som möter honom och inte har en privat relation så tycker de att han är så extremt trevlig.

Jag har själv duperat av en sådan person tills jag fick veta mer av hans ex och andra bekanta och då själv också kunde se mönster och sammanhang.
Citera
2026-08-08, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Kan ju var som du skriver att det det knivvassa våldet kom sist. Men det finns många fall beskrivna där en GM exempelvis sparkat på det liggande offret efter knivskärning.
Vi vet ju inte vad det trubbiga våldet bestod av, behöver ju inte vara från knytnävarna.

OM det trubbiga våldet kom först har GM de facto - i en paus? - lyckats ta fram ett knivvasst föremål och anfallit henne igen. Talar ju inte riktigt till hans fördel att han inte i stället besinnade sig och avbröt

Svårt att veta såklart, men kan inte MGM ha börjat med knytnävarna eller trubbigt tillhygge, pucklat på henne ordentligt men hon är levande efter den attacken. Efter det är han fortfarande helt vansinnig, det räckte inte med det för att stilla sin ilska. Han fullföljer då dådet med en kniv.
Citera
2026-08-08, 12:02
Avslutad
Citat:

För MGM? Det löser sig nog.

Sönerna har annan adress sedan 2026-08-07. 👀
Citera
2026-08-08, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Tre?

Det är så många inlägg i denna tråd så jag har uppenbarligen missat något. BO är ju då en. Kvinnan han var sambo med och där det vid separationen uppstod en tvist om hyreslägenheten de bodde i en annan. Vem är/var den tredje?
Mamman till hans barn kanske ? Men vet man att det var han som blev dumpad av alla 3 ?
Citera
2026-08-08, 12:12
Medlem
Anillens avatar
Jag tänker att den här mannen led av mindervärdeskomplex och kanske hade narcissistiska drag. Hon har trampat på hans självförtroende på något sätt så och utlöst kanske år av något uppdämt. Och i så fall kommer vi aldrig få veta vad som hände. Människor med extrema komplex kommer aldrig erkänna det. För att erkänna att hon trampat på någon öm tå skulle vara att börja prata om sina komplex. Och det kommer aldrig hända. Så vad den utlösande faktorn var kommer vi troligen aldrig få veta. Om det handlar om känslor, komplex osv iaf.
Citera
2026-08-08, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Självklart, något gillade hon ju helt uppenbart med honom. Jag har bara svårt att se vad.
Jag har också svårt att se det men han kanske var väldigt charmig och uppvaktande när han satte den sidan till och hon kanske drogs till mystiken till denna skumma konstnärstyp ?
Citera
2026-08-08, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Men sluta, var och varannat inlägg anklagar BO för att missa alla röda flaggor och att hon hade en urusel karlsmak. Han ser ut som de allra flesta män. Tänk även på TN:s barn. Med högsta sannolikhet får de aldrig mer träffa sin pappa under normala förhållanden. En fruktansvärd tragedi han har skapat framför allt för BO såklart, hennes familj och vänner men även för sin egen familj.

Jo då. Nog får barnen träffa sin pappa under normala förhållanden om än om flera år. Varför skulle de inte få det?
Citera
2026-08-08, 12:17
Medlem
Citat:
Det verkar bara var den ena sonen som har dold sin adress men postnumret står kvar samma som på sankt paulsgatan så antar de bor kvar där.
Citera
2026-08-08, 12:18
Medlem
Min teori: BO och TN skulle bli sambos. BO ändrade sig i sista sekund. TN blev tokig och mördade henne eftersom hon inte dansade efter hans pipa.
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
För MGM? Det löser sig nog.

Sönerna har annan adress sedan 2026-08-07. 👀
Citera
2026-08-08, 12:22
Medlem
Förhoppningsvis får de inte träffa sin pappa Mördaren under några som helst normala förhållanden igen eftersom han SKA sitta inlåst i finkan resten av sitt liv.
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Jo då. Nog får barnen träffa sin pappa under normala förhållanden om än om flera år. Varför skulle de inte få det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in