2026-08-08, 10:30
Medlem
Och när kan vi förvänta oss fakta och inte sida upp och sida ner av spekulationer. FUP dröjer månader men innan dess. Kommer något offentligt släppas från polismyndigheten m/åklagare?
Citera
2026-08-08, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
För att vara en skärgårdsö är det tätt mellan husen. Att ha 15 meter mellan två fastigheters hus är inte vanligt i skärgården. Det är är väl typ Sandhamn och några andra öar där det är så små tomter och där husen ligger så nära. Att jämföra med radhusområden är liksom inte jämförbart. Där har man ju grannar på andra sidan väggen.

Saken är väl den att om det var folk i alla eller nägra av husen på de angränsande fastigheterna så fanns det en stor risk/chans att ett mord skule höras eller att något märkligt skulle ses, av de i dessa hus.
Jag har ingen aning om huruvida det rör sig om äldre eller nya hus. Men annars är det vanligt att man inom en släkt förr byggde flera hus intill varandra på sin mark. Så kan vara fallet även här men att släkten sedan sålt några av husen, därav närheten till andra hus.
Citera
2026-08-08, 10:31
Medlem
Citat:
Tre?

Det är så många inlägg i denna tråd så jag har uppenbarligen missat något. BO är ju då en. Kvinnan han var sambo med och där det vid separationen uppstod en tvist om hyreslägenheten de bodde i en annan. Vem är/var den tredje?

Det måste väl vara mamman till hans barn (?)
Men det finns inget som säger att han blev dumpad.
Citera
2026-08-08, 10:33
Avstängd
Johan201s avatar
Faktum att denna TN gav obehagskänsla ända sedan han hängdes ut i den här tråden.

Vissa har bara den faktorn, man får dålig magkänsla när man ser dem TN var en sådan person. Han ger av obehagliga vibbar och det visade sig vara rätt.

Det är något i hans blick, helt tom som avslöjar honom.
Citera
2026-08-08, 10:35
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Faktum att denna TN gav obehagskänsla ända sedan han hängdes ut i den här tråden.

Vissa har bara den faktorn, man får dålig magkänsla när man ser dem TN var en sådan person. Han ger av obehagliga vibbar och det visade sig vara rätt.

Det är något i hans blick, helt tom som avslöjar honom.
Ja hans blick är rätt död och kall ja. Ingen värme alls. Skulle som kvinna aldrig dejta honom. Är så förvånad verkligen att ÅÅ gjorde det.
Citera
2026-08-08, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Men något hos BO måste väl utlöst detta hos MGM? Klart att det inte är rätt att ta någons liv, men vissa personer har en viss förmåga att trycka på rätt knappar. Därför är det väsentligt att försöka kartlägga hur även BO var som person. Men allt detta lyser med sin frånvaro, än så länge.

Det här var nog det mest korkade inlägget jag har läst på länge. En kvinna som blir misshandlad till döds av sin partner har själv utlöst det… Herrejävlar inte konstigt att kvinnor inte vågar söka hjälp.
Denna MGM har visat sig ha agressionsproblem långt tidigare, troligtvis varit våldsam i tidigare relationer. Jag har träffat MGM flera gånger och har gemensamma bekanta. Dock säkert minst 10 år sedan senast.
Citera
2026-08-08, 10:50
Medlem
israelisinnocents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag tror inte att det är första gången som en vänkrets ställer sig helt oförstående till vad en person som de trodde att de kände visade sig vara kapabel till.

Det som har hänt är vedervärdigt. Det är mycket svårt att ta in. Tro mig när jag säger att för oss som kände honom så är det fullständigt ”out of character” - vilket gör det hela än mer obehagligt. Stackars kvinna
Kände ingen till hans konflikter med ex även om det var på annan nivå?
Citera
2026-08-08, 10:54
Medlem
capires avatar
Citat:
Nej, något hos MGM måste inte ha utlöst detta. Det finns fall där mördare har ihjäl andra helt utan någon som helst orsak.

Men visst, något kan mycket väl ha triggat honom. Men det kan ju vara precis vad som helst.

- Hon vill göra slut.
- Hon har inte skrattat åt ett skämt.
- Hon håller inte med honom om något.
Osv.

Att spekulera i att möjligheten finns att hon var flickvännen från helvetet som drev honom till mord, är bara jävligt osmakligt.

De skulle enligt media tillbringa semestern vid skärgården i ett hus som hon delar med sin fd man. Det verkar märkligt att hon tänkt göra slut under semestern i sitt sommarhus.
Det tror jag absolut icke. Nu minns jag inte vilken dag TN kom ut till lantstället om det var den 4 augusti eller om det var dag/dagar innan. Någon som vet?
Känns väldigt märkligt att så fort TN dyker upp under lunchtid (om nu fallet var så) så börjar hon diskussion kring om deras relation skall fortsätta eller inte.
Eller vid närmare eftertanke så kanske hon gått och funderat på att avsluta relationen sedan en tid och när hon såg dennes sluttande gele-axlar och mytoman-ögon ivrig att vara nära henne och vips kanske hade obegripliga ocd-tics som fick henne att i bästa skarpa och korrekta anda med bestämdhet säga orden; det är bäst att vi avslutar relationen.
Hon hade övertaget och kände att hon trots allt kunde vagga honom i tron på bättring att han ändå kunde få stanna på ön någon/några nätter. Drama och sex genom åtrå sysslar många med.
Citera
2026-08-08, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Jag har ingen aning om huruvida det rör sig om äldre eller nya hus. Men annars är det vanligt att man inom en släkt förr byggde flera hus intill varandra på sin mark. Så kan vara fallet även här men att släkten sedan sålt några av husen, därav närheten till andra hus.
Sollenkroka ö var förut en betesö för kossorna på fastlandet. Bofast befolkning var det dåligt med även om det tydligen vid sekelskiftet fanns en gård på ön. Under 60-talet lades lantbruket/betet ner på ön och jordägaren avstyckade 64 stycken fritidstomter.

Så kåkarna är byggda under 60- och 70-talet där kanske då vissa har rivits och ersatts med nyare kåkar. Det handlar alltså inte om den gamla typen av bebyggelse ute i skärgården och på andra lantliga platser, där man tenderade att bygga husen väldigt tätt. Typ som på Sandhamn.

Jag äger själv en stuga i ett liknande område (dock i en helt annan del av Sverige) där en markägare på 60-talet sålde av sin mark till hugade sommarstugeintressenter. Där min kåk ligger så är fastigheterna dock betydligt större än vad de är på Sollenkroka ö. Så pass stora att det på senare år skett en hel del avstyckningar där gamla fastigheter delats i både två och tre nya.

Vi kan väl avsluta diskussionen om bebyggelsen på Sollenkroka ö med att konstatera att det i skärgården finns öar där husen står betydligt tätare (typ Sandhamn) likväl som det finns öar (typ Harö) där de står med större avstånd. Samt att det i början av augusti borde finnas folk i minst ett tiotal av sommarstugorna på ön.
Citera
2026-08-08, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Det måste väl vara mamman till hans barn (?)
Men det finns inget som säger att han blev dumpad.
Kom också på att det måste vara den som det syftades på. Och nej, vi vet väl inte vad som hänt i något av dessa tre förhållanden. Eller huruvida han varit världens värsta svin att vara tillsammans med, eller en ren drömkille.
Citera
2026-08-08, 11:01
Medlem
Men sluta, var och varannat inlägg anklagar BO för att missa alla röda flaggor och att hon hade en urusel karlsmak. Han ser ut som de allra flesta män. Tänk även på TN:s barn. Med högsta sannolikhet får de aldrig mer träffa sin pappa under normala förhållanden. En fruktansvärd tragedi han har skapat framför allt för BO såklart, hennes familj och vänner men även för sin egen familj.
Citera
2026-08-08, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capire
De skulle enligt media tillbringa semestern vid skärgården i ett hus som hon delar med sin fd man. Det verkar märkligt att hon tänkt göra slut under semestern i sitt sommarhus.
Det tror jag absolut icke. Nu minns jag inte vilken dag TN kom ut till lantstället om det var den 4 augusti eller om det var dag/dagar innan. Någon som vet?
Känns väldigt märkligt att så fort TN dyker upp under lunchtid (om nu fallet var så) så börjar hon diskussion kring om deras relation skall fortsätta eller inte.
Eller vid närmare eftertanke så kanske hon gått och funderat på att avsluta relationen sedan en tid och när hon såg dennes sluttande gele-axlar och mytoman-ögon ivrig att vara nära henne och vips kanske hade obegripliga ocd-tics som fick henne att i bästa skarpa och korrekta anda med bestämdhet säga orden; det är bäst att vi avslutar relationen.
Hon hade övertaget och kände att hon trots allt kunde vagga honom i tron på bättring att han ändå kunde få stanna på ön någon/några nätter. Drama och sex genom åtrå sysslar många med.
Håller med om att det nog inte är jättetroligt att någon tänker "jag vill göra slut och det bästa stället att göra det på är en ö så att vi får chansen att verkligen prata ut".

Hoppas att det framkommer i FUP vad som triggade honom. Och huruvida man var packade eller nyktra när han slog ihjäl henne. På fyllan har ju många människor gjort saker som de annars normalt inte skulle vara kapabla till och den allra minsta skitsak kan i vissa människors alkoholpåverkade skallar bli till något som bara måste straffas med massor av våld.

Ska också bli intressant att få veta om han slog för att döda eller om han "bara" slog i raseri utan att egentligen vilja ta livet av henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in