2026-08-08, 10:39
Medlem
TsarNimbuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Så du röstar inte för utan emot...

Japp lär bli S tyvärr även om det tar emot något enormt
Citera
2026-08-08, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TsarNimbus
Japp lär bli S tyvärr även om det tar emot något enormt
Så finns inget "emot" i deras politik?
Citera
2026-08-08, 10:42
Medlem
solstrålars avatar
Nä, det är inte realistiskt. Regeringen åker ut och det vet alla.
Citera
2026-08-08, 10:46
Medlem
TsarNimbuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Så finns inget "emot" i deras politik?

Absolut men man får ju prioritera. Korruptionen som Ulf och Jimmie blivit påkomna med väger tyngst för mig då det är omöjligt att bygga en bra samhälle om det genomsyras av korruption. Accepterar vi en korrupt statsminister kommer korruptionen sprida sig.
Citera
2026-08-08, 11:09
Medlem
Pansarbalks avatar
Tidö har generellt gjort ett bra jobb, och jag är nöjd över att jag röstade på dem i förra valet.

Men Ulf måste bort. Man kan inte låta M vinna flera val I rad, då börjar korruptionen och timbropolitiken. De ska hållas kort och pryglas tills de lär sig.

Jag är dessutom mycket skeptisk till att vi med S får någon märkbar liberalisering av migrations- och kriminalpolitiken. De vet att den är populär. Vi kan mycket väl få någon symbolliberalisering för att kasta ett ben till resten av oppositionen, men inget som praktiskt påverkar volymer.

Ska Tidö vinna behöver man göra något "radikalt", som att sparka (m)ygel-Uffe och ta in Strömmar. Men det kommer inte hända.

Är man höger tror jag att det är bättre att hoppas på Ebba Busch. Att hon hoppar in i regering med S och C i syfte att inte låta MP och V få inflytande. Det blir inte en tidöregering, utan skademinimering.
Citera
2026-08-08, 11:31
Medlem
Citat:
Personligen vägrar jag rösta på tidö pga Ulf K och Jimmie Å även om tidö står mig närmast i dom flesta sakfrågor. För mycket korruption runt dom två.

Du kan direkt skriva du är sosse. Någon mer förklaring behövs inte.
Citera
2026-08-08, 11:34
Medlem
Fangfaces avatar
Nuförtiden är det väl S och inte SD som är underskattade i mätningarna pga alla invandrar-röster. Som tur är så är deltagandet lågt bland dom.
Citera
2026-08-08, 11:35
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Personligen vägrar jag rösta på tidö pga Ulf K och Jimmie Å även om tidö står mig närmast i dom flesta sakfrågor. För mycket korruption runt dom två.
Det verkar ju ganska korkat ärligt talat.
Själv röstar jag på det blocket som jag är mest överens om i de frågor jag anser viktigast.
Citera
2026-08-08, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Så som jag ser det om man tar det som har hänt nyligen

MP: tar politisk självmord genom att offentligt gå ut med att de vill kraftigt höja bränslepriserna och kraftigt höja invandringen.

V: styrs av en pantad iranier där man misslyckades Stena henne i hemlandet och nu måste svenska folket lida för det.

S: Magdalena Andersson tas som ett skämt och kommer ut som en lögnare och hycklande idiot. Hon ser också ut som en gammal Greta Thunberg

Rödgröna kommer tappa väljare och jag hoppas Miljöpartiet åker ut
MPs förslag älskas av ungre kvinnor, deras simps samt bögar i storstäderna, de kommer göra ett bra val i år.
Citera
2026-08-08, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
MP: tar politisk självmord genom att offentligt gå ut med att de vill kraftigt höja bränslepriserna och kraftigt höja invandringen.

Ränka med MP på minst 5%. De som röstar på MP vill ha oreglerad kravlöss massinvandring och bensin på mindt 50-60kr per liter.
Citera
2026-08-08, 11:46
Medlem
Mullrets avatar
Citat:

Vilken korruption tänker du på? Några exempel vore fint att se...
Citera
2026-08-08, 11:55
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Yess det går lätt att vinna!

Val i Sverige avgörs alltid 2-3 sista veckorna. Räcker med ett invandrardåd, krig i Iran, Trump säger något dåligt, så hoppar 5% över till andra blocket.

Det gäller för ett parti "att nå ut" med en enda fråga för att gå upp 5%. Händer ganska ofta t.ex Westerberg-effekten som trots att han var en dåre i efterhand lyfte Folkpartiet 10%. Tyvärr är det omöjligt att styra "att nå ut" och det blir helt random händelser som ger denna effekt, inte det bästa partiet.

En fråga som Höger måste "nå ut" med är vilket kaos som inträffar när S + V + MP + V ska samsas. Alla vet att det är omöjligt men man orkar inte riktigt tänka på det så detta budska måste malas in.

Expressen jobbar hårt med t.ex "brott" och Miljöpartiets idiot-skatte-förslag. Jag tycker de jobbar på rätt sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in