Jag kommer hit sen och påminner dig vem som vann sen medans jag garvar ihjäl mig
Det här är fakta som kommer stå dom dyrt det är inte önsketänkande
Det är verkligheten.
Fast det du pekar på har ju varit känt (för den som håller med) länge utan att vi ser något annat än styrka i opinionsmätningarna. Ökad invandring och dyrare bensin är argument för MP, för typiska MP-väljare, vad man än kan tycka om det. Den sortens väljare kommer inte att gå till Tidö 2.
Så som jag ser det om man tar det som har hänt nyligen
MP: tar politisk självmord genom att offentligt gå ut med att de vill kraftigt höja bränslepriserna och kraftigt höja invandringen.
V: styrs av en pantad iranier där man misslyckades Stena henne i hemlandet och nu måste svenska folket lida för det.
S: Magdalena Andersson tas som ett skämt och kommer ut som en lögnare och hycklande idiot. Hon ser också ut som en gammal Greta Thunberg
Rödgröna kommer tappa väljare och jag hoppas Miljöpartiet åker ut
De som röstar på MP vill just detta! V kapar lite av det utstickande med de är ruttna inifrån och ut. De som röstar på sossarna tror det kommer bli som 1976 om sossarna vinner valet.
Tvivlar på att Tidö tar hem det, de tappade väl en del bidragstagare iom de kapade A-kassan och bidrag. Liberalerna har flytt partiet ganska länge, då vänsterut. Spiken i kistan blev nog att de släppte fram SD som regeringsparti tyvärr. Missnöjda ultrahögern har hoppat på AfS som aldrig kommer in i riksdagen, det är bortslösade röster.
Ser fram emot att MP dikterar villkoren de närmaste fyra åren.
Nej! men låt skiten hända då, folk är ändå så jävla dumma de förtjänar det! Skatboet som nästa miljöminister?
Senast redigerad av Onanikrem 2026-08-08 kl. 05:26.
De som röstar på MP vill just detta! V kapar lite av det utstickande med de är ruttna inifrån och ut. De som röstar på sossarna tror det kommer bli som 1976 om sossarna vinner valet.
Tvivlar på att Tidö tar hem det, de tappade väl en del bidragstagare iom de kapade A-kassan och bidrag. Liberalerna har flytt partiet ganska länge, då vänsterut. Spiken i kistan blev nog att de släppte fram SD som regeringsparti tyvärr. Missnöjda ultrahögern har hoppat på AfS som aldrig kommer in i riksdagen, det är bortslösade röster.
Ser fram emot att MP dikterar villkoren de närmaste fyra åren.
Nej! men låt skiten hända då, folk är ändå så jävla dumma de förtjänar det! Skatboet som nästa miljöminister?
"Skatboet" HAHAHAHAHAH hade fan glömt den där bisarra människan
Fast det du pekar på har ju varit känt (för den som håller med) länge utan att vi ser något annat än styrka i opinionsmätningarna. Ökad invandring och dyrare bensin är argument för MP, för typiska MP-väljare, vad man än kan tycka om det. Den sortens väljare kommer inte att gå till Tidö 2.
Det handlar inte om att "vinna" utan kunna få till en regering som inte röstas ner i riksdagen.
Blir det som opinionen visar så blir det extraval.
Senast redigerad av tjanska 2026-08-08 kl. 07:50.
Ni tror att "skandalerna" ligger V i fatet? Det tror inte jag. Jag tror att många gillar att det finns företrädare som stödjer ett väpnat motstånd mot judestaten. Vi har nära 150000 palestinier i Sverige, och uppåt två miljoner med band till övriga Mellanöstern, Nordafrika, Iran m.m.
Dessa avslöjaden "kom för tidigt" för påverkan (för att visa "oberoende"(?)), hinner rinna mycket vatten under broarna innan valet.
Vad menas med vinna? Tidö kommer förmodligen vara det störta regeringsalternativet efter valet. Oppositionen är långt i från enade och har egentligen bara en sak gemensamt. I övriga frågor så står de mycket långt i från varandra i frågor som rör dessa partiets grundläggande värderingar. Det är mycket troligt att Tidö inte längre kommer ha egen majoritet efter valet. Men Tidö blir förmodligen större än S så de kan sitta kvar som minoritetsregering, i alla fram till att S lyckas få en samlad majoritet för att få driva en minoritetsregering. Tidös största chans att vara kvar är alltså oppositionernas splitting.
Att man ens ska behöver diskutera att TIDÖ, kommer förlora.
Att inte 99% röstar på TIDÖ, är helt galet. Känns som man lever i en mardröm.
Att folk vill leva i en sådan här värld är för mig helt sinnessjukt.
Rent logiskt så diskutera nog alla partier olika taktik för att nå andra väljare utan att förlora dom man redan har.
Är detta något som framkommer nej. Det är alltid samma visa.
Folk bryr sig inte om politik och om de gör det är de ändå för korkade för att rösta på något annat än den med störst valfläsk (som aldrig kommer genomföras). Det är anledningen till att demokratier aldrig håller mer än något sekel eller så.
Nästa mandatperiod kommer bestå av en feministisk rädda-våtmarkerna sekt vilket lär bli en mardröm
Men det är bara att rösta in nya partier och nya krafter finns många att välja på AfS, MS, PP, AS etc. etc.
Folk bryr sig inte om politik och om de gör det är de ändå för korkade för att rösta på något annat än den med störst valfläsk (som aldrig kommer genomföras). Det är anledningen till att demokratier aldrig håller mer än något sekel eller så.
Nästa mandatperiod kommer bestå av en feministisk rädda-våtmarkerna sekt vilket lär bli en mardröm
Men det är bara att rösta in nya partier och nya krafter finns många att välja på AfS, MS, PP, AS etc. etc.
Vem säger att vänsterblockets förslag är valfläsk? Det finns pengar i det svenska samhället, bara att de finns hos fel personer. Men det kan de rödgröna snabbt ändra på.