Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Precis! En galning som gasar och siktar på en polis då kan man genast ana vad som är på gång.
Händelseförloppet var så här:
En kort inbromsning innan ett mordförsök på polis är inget stopp.
Du väljer alltså att felcitera både mig och media, samt anmäla mig för 1.06. Därmed har du visat att du är fullständigt oseriös. Bra, då skall jag aldrig mer bemöta dig direkt, utan endast via andras kommentarer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Commandernic
Oj du bör nog börja läsa nyheterna och läsa vad som står i tråden .. polisen låg på sidan och avlossade 2 skott mot bilen medans den flydde FAKTA !! SEN ATT DU SKRIVER O PÅPEKAR ETT STAVFEL Säger mer om din ärt hjärna än min kunskap din jävla nolla.. Håll käften och låt oss vuxna prata !!!!
Dags att sätta upp Xelious på listan över troll.
Det som media har rapporterat om är taget från vittnesuppgifter. Det är kvinnan som också blev påkörd som berättade att polisen sköt från liggande ställning. Hon berättade också att bilen tvärnitade, men inte lyckades stanna helt. Mordförsök medelst kraftig inbromsning? Nej, det tyckte inte åklagaren heller... Om vapnet avfyrades 25 cm över marknivå och siktade på förarens huvud 100 cm över marknivå och bilen är 8 meter bort, ja då har vapnet en vinkel på drygt 5 grader över horisontalplan. Då når en förlupen kula 700-800 meter och har rejäl anslagskraft. Det är inte spekulation, det är matematik. En felsyftning i sidled riskerar att träffa någon av alla dem som befann sig på trottoarerna. Det är inte lätt att skjuta i liggande position, jag tävlar i PPC så jag vet. (Jag tycker faktiskt att det är värre än att skjuta med svag hand.) Sedan har vi sådana där små detaljer som att polisen inte visste vilka de andra i bilen var. Medskyldiga eller oskyldiga? Och trodde polisen på fullt allvar att det går att stoppa en bil genom att beskjuta den med 9*19? Nej det här var en ren hämndskjutning, responsen från en lättkränkt man i polisuniform. Det enda rätta vore att polisen åtalas för mordförsök, för det är exakt vad det var. Han blev arg för att han blev påkörd. Frågan är om det handlar om en svensk polisman, eller en lättkränkt "svensk" polisman?