2026-08-07, 22:39
Medlem
skogs08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmoderatorer
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0pgjzE/polisen-brottsligheten-under-classic-car-week-ar-misar

Håller med om att den där bilträffen spårat ur rejält.
Men blir samtidigt lite förbannad på den där poliskvinnan som säger ”ska skattebetalare tvingas betala för detta”. Vilka tror hon kör och sitter i bilarna? Samtliga turister från Tyskland och Finland eller?

Låter mer som att hon tycker det var jobbigt att lyfta arslet och behöva jobba lite för en gångs skull.
Citera
2026-08-08, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08
Men blir samtidigt lite förbannad på den där poliskvinnan som säger ”ska skattebetalare tvingas betala för detta”. Vilka tror hon kör och sitter i bilarna? Samtliga turister från Tyskland och Finland eller?

Låter mer som att hon tycker det var jobbigt att lyfta arslet och behöva jobba lite för en gångs skull.

Jag kan hålla med .Eviga gnället att det är Medborgaren som är Problemet . Det är också så att om Snuten inte reser dit så Kostar det inget för skattebetalaren.
Nu har jag inte varit där men på andra ställen Visst det kanske dricks en grogg för mycket / Någon åker på en snyting
Någon blir klämd på tuttarna Då jä ar anamma är det uppmarsch som vore det landstigningen Normandie andra världskriget
Fotbolls matcher jä. a massa snutar .Andra arrangemang helikoptrar non stop i luften . vad vet vem.
Det blir ju dyrt Någon slags övervaknings samhälle DDR Style .Jag tror inte det spårar ur om snuten jobbar med annat skulle det spåra ur då kan man resa fram.
Jag tror det är fel väg visst är det underåriga och det är för mycket trassel då kan man skeppa in ngn i finkan osv
Som det alltid har varit
Men så fort något skall hända tar snuten över .. Det förstör .
Tycker man det är för mycket röj där så vet man detta innan --det har varit känt kanske i 50 år att Rättvik Midsommar det är inget " Familjevent "
Citera
2026-08-08, 09:05
Medlem
Organspenats avatar
De som sköter om sina gamla bilar, glider runt och visar upp dem och delar anekdoter och kaffe med andra likasinnade skall ha all heder och gärna fortsätta bevara Motorkulturen.

Dräggen som kör lik och kallar dem 'pilsnerhäckar', spelar dräggmusik, våldtar som apor och svinar behöver en omgång stryk samtidigt som de ser sina äckliga fordon bli nedsänkta till tackjärn.
Citera
2026-08-08, 09:49
Medlem
DoktorNos avatar
Äh, om 20 år kommer de musikintresserade ungdomarna som nu "förstör" bilträffarna att ha blivit medelålders entusiaster och de kommer i sin tur att irritera sig på nästa generation.

Å andra sidan är medelåldern bland raggarna runt 60-65 så intresset för gamla jänkare kommer att dö ut i takt med att raggarna själva dör ut.
Citera
2026-08-08, 15:44
Medlem
killawifes avatar
Egentligen är detta ett problem som överdrivs otroligt. Det klagas på att man super och spelar hög musik men är det någon som varit på stan en vanlig sommarhelg? Det är ingen skillnad.
Det sorgliga med det är att när det händer på bilträffar så blir det en massa skriverier om det, och dessa i sig är väldigt detrimerande för bilhobbyn och för de som arrangerar dessa bilträffar då det blir svårt att få det stöd man behöver när lokalpolitiker bara minns vad tidningsartiklarna sa.

Vad ska man göra åt det? Det finns inget man kan göra. Såvida man inte är beredd att helt enkelt förbjuda de s-k pilsnerbilarna och bura in alla som spelar hög musik och super så kan man inte lösa detta problemet. Och skulle man göra det så skulle det bara manifestera sig i nåt annat då dessa personer som håller på med detta inte skulle försvinna.
Citera
2026-08-08, 23:02
Medlem
Citat:

Hade du tänkt längre än näsan räcker så hade du förstått vad hon menade. Du tror väl knappast att sunkiga raggare betalar in så mycket skatt att det täcker alla kostnader för polisen där i Rättvik? Dessa äckliga raggare tar resurser från övrigt polisarbete bara för att dom ska få åka runt och förstöra andra människors liv.
Citera
2026-08-09, 05:24
Medlem
skogs08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Hade du tänkt längre än näsan räcker så hade du förstått vad hon menade. Du tror väl knappast att sunkiga raggare betalar in så mycket skatt att det täcker alla kostnader för polisen där i Rättvik? Dessa äckliga raggare tar resurser från övrigt polisarbete bara för att dom ska få åka runt och förstöra andra människors liv.
Kanske inte ännu då de är rätt unga. Men de flesta växer upp och blir vanliga om än lite bonniga Svensons framöver. Så de lär betala tillbaka. Det där evenemanget drar för övrigt också åskådare som även de tankar bilar=bensinskatt, äter=skatteintäkter vissa långväga besökare=sova över=skatt. Nä polisen är en gnällig typ likt dig.
Jag ogillar förövrigt raggare men det här är trams rakt igenom.
Citera
2026-08-09, 08:01
Medlem
Citat:
Kanske inte ännu då de är rätt unga. Men de flesta växer upp och blir vanliga om än lite bonniga Svensons framöver. Så de lär betala tillbaka. Det där evenemanget drar för övrigt också åskådare som även de tankar bilar=bensinskatt, äter=skatteintäkter vissa långväga besökare=sova över=skatt. Nä polisen är en gnällig typ likt dig.
Jag ogillar förövrigt raggare men det här är trams rakt igenom.
Ditt resonemang förutsätter att de som driver verksamheten bor i Rättvik. Om du tankar på en station säg st1 så kommer noll kronor att gå till Rättviks kommun.
Jag är inte gnällig jag grundar mitt resonemang på fakta hur skattesystemet fungerar du vet uppenbarligen inte det
Citera
2026-08-09, 09:18
Medlem
skogs08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Ditt resonemang förutsätter att de som driver verksamheten bor i Rättvik. Om du tankar på en station säg st1 så kommer noll kronor att gå till Rättviks kommun.
Jag är inte gnällig jag grundar mitt resonemang på fakta hur skattesystemet fungerar du vet uppenbarligen inte det

Du vet uppenbarligen inte hur finansieringen av polisen går till. För det var väl trots allt det som det handlade om?, poliskvinnan gnällde över slösande av skattemedel.
Citera
2026-08-14, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Men då kan ju dessa anordna egna event och inte "snylta in" på evenemang där de inte passar in, eller hur?

De ljudanläggningar för ~20 år sedan var inte i närheten av de anläggningar de har idag. Och inte spelade de hela nätterna och förde ett djävla liv.

Och dessa kronvrak till bilar passar inte in i detta event och var aldrig tänkt heller.
Sanningen är ju att dessa personer är inte ett dugg intresserade av meningen med eventet. De vill endast köra max ljud och supa skallen av sig.
Och dessutom tog batterierna i "bergsprängarna" slut efter några timmar!
Citera
2026-08-14, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Jag trodde raggare var typ 70 nu. Har det kommit en ny generation?
Dom "riktiga" raggarna är nu i 90-års åldern!
Citera
2026-08-14, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattskenet
Finns det något som är mer white trash än en jävla bilträff? Jag vill hellre ha negerskjutningar på elscootrar än bilträffar.
Då har du inte besökt entusiastbilsträffarna i Trosa, Nyköpings hamn eller Taxinge!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in