2026-02-28, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Det har en enorm betydelse. Endast om man inte förstår fienden skulle det sakna betydelse.
Du tror att endast de med judiska förfäder är emot dessa utvisningar? Ärvs åsikter?
Citera
2026-02-28, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Du tror att endast de med judiska förfäder är emot dessa utvisningar? Ärvs åsikter?

Jag skulle rekommendera att du läser igenom detta inlägg och börjar förstå hur fienden opererar. Förhoppningsvis gör du det innan det är för sent.
Citera
2026-02-28, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Jag skulle rekommendera att du läser igenom detta inlägg och börjar förstå hur fienden opererar. Förhoppningsvis gör du det innan det är för sent.
Lång lista (redan för sent), men hur får du in tonårsutvisningarna? Har alla som är emot en judisk förfader utan att veta om det? Och om vi kan gå tillbaka hur långt som helst och inte hitta något judiskt hos Heberlein, har hon mera rätt då?
Senast redigerad av IngridBe 2026-02-28 kl. 09:52.
Citera
2026-02-28, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mats41
Det som är väldigt konstigt med denna regeringen är att kriminella får stanna.

De som sköter sig blir utvisade.

Fattar ingenting.
Det är väl inte så konstigt att förstå om de kriminella är födda här eller har blivit medborgare.

De som blir utvisade har inte asylskäl och har bara haft tillfälliga uppehållstillstånd.
Citera
2026-03-04, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av floraflap
A Heberlein har verkligen svängt politiskt. Hon som under lång tid umgåtts i enormt nästan högborgliga intellektuella kretsar. Och varit långt ut på högerkanten. Enormt konservativa värderingar med strikt sträng moral. Nu när hon bytt och skriver i kvällspressen så känns det som att hon vill bli populär och accepterad. Förmodligen också kunna tjäna pengar med det ideologiska bytet av riktning. Mera politiskt korrekt, det som hon nära på avskydde. Hennes tidigare agenda är nu helt utbytt till extremt mycket mera ointressanta utjatade ämnen. Och hon presenterar dem som vore de nya. Tyngdpunkten numera är att klaga brett på männen och deras brister och fel. Det känns faktiskt inte särskilt genuint och seriöst. Hon har verkligen sjunkit i mina ögon. Jag läste hennes artiklar tidigare med stort intresse. Hon hade ett intressant perspektiv på saker. Nu är hon ju bara ytlig och helt utan integritet.

Jag läste i en ganska ny artikel( vet ej var)att hon satt som mål att bland annat bli rik och att bli deckardrottning. Så jag antar att hon ser kovändningen till woke som ett säkert medel att nå dit. Vilket visar att hon är inget annat än en ytlig karriärist utan grundligt förankrade och genomtänkta åsikter. Jag har ingen aning om hennes bipolaritet spelar in i denna berg-och dalbana. Tydligt är att hon inte kan tas på allvar ett enda dugg.

Hon har sjunkit rejält i min aktning genom att visa sig vara en sådan vindflöjel i sina åsikter och sedan försöka försvara sin slalomåkning genom att hon minsann är ” intellektuell ” och därför inte vill sättas i ett fack eller en grupp. Jisstes, som om någon tar henne på allvar när hon nu plötsligt finner att det är mer lönsamt att vara woke och pk. Visst, det kommer säkert att göra henne än mer välbärgad, att skriva i Expressen ger nog rejält med pengar. Men trovärdig, nej, det blir hon aldrig mer. Jag är rejält besviken!
Citera
2026-03-10, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Jag läste i en ganska ny artikel( vet ej var)att hon satt som mål att bland annat bli rik och att bli deckardrottning. Så jag antar att hon ser kovändningen till woke som ett säkert medel att nå dit. Vilket visar att hon är inget annat än en ytlig karriärist utan grundligt förankrade och genomtänkta åsikter. Jag har ingen aning om hennes bipolaritet spelar in i denna berg-och dalbana. Tydligt är att hon inte kan tas på allvar ett enda dugg.

Hon har sjunkit rejält i min aktning genom att visa sig vara en sådan vindflöjel i sina åsikter och sedan försöka försvara sin slalomåkning genom att hon minsann är ” intellektuell ” och därför inte vill sättas i ett fack eller en grupp. Jisstes, som om någon tar henne på allvar när hon nu plötsligt finner att det är mer lönsamt att vara woke och pk. Visst, det kommer säkert att göra henne än mer välbärgad, att skriva i Expressen ger nog rejält med pengar. Men trovärdig, nej, det blir hon aldrig mer. Jag är rejält besviken!

Att hon vill bli deckardrottning och rik var omnämnt i den här intervjun, länk nedan. Ja, presumtiva deckardrottningar måste kanske rösta vänsterut? Och vurma för samhällets olycksbarn från sina elfenbenstorn.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/ann-heberleins-morka-relationshemlighet/

Dock läser jag i regel inte längre några texter av henne. Bara en massa clickbaits i Sexpressen. Hon känns som ett dåligt skämt numera.

Visste dock inte att man tjänade multum på krönikor i Expressen.
Citera
2026-03-24, 15:09
Medlem
Men herregud har människan svängt igen? Hon var ju först pk/vänster sen Sd-vänlig moderat. Fick sparken från Moderaterna och ni blivit superpk igen. Läste någon bisarr krönika om att om vi kallar mördare och terrorister för "dom" så är det raka vägen till Hitlers 30-tal. Denna människa verkar ha ett extremt behov av att få uppmärksamhet och att ge uttryck för åsikter (som ändras som andra byter underkläder). Hon var ju extremt kränkt för att hon blev utfryst från klägget för några år sedan så denna omsvängning blir väl ett sätt att få vara inje i värmen och säkra inkomsterna. Patetiskt.
Citera
2026-03-24, 15:16
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heddabritt
Men herregud har människan svängt igen? Hon var ju först pk/vänster sen Sd-vänlig moderat. Fick sparken från Moderaterna och ni blivit superpk igen. Läste någon bisarr krönika om att om vi kallar mördare och terrorister för "dom" så är det raka vägen till Hitlers 30-tal. Denna människa verkar ha ett extremt behov av att få uppmärksamhet och att ge uttryck för åsikter (som ändras som andra byter underkläder). Hon var ju extremt kränkt för att hon blev utfryst från klägget för några år sedan så denna omsvängning blir väl ett sätt att få vara inje i värmen och säkra inkomsterna. Patetiskt.
Som så många med hennes bakgrund är det inte så noga vad man tycker utan att man polariserar sin omgivning. Att folk inte ser och framförallt erkänner mönstret som visar sig gång på gång…

Det finns bara en enda fråga där de här aldrig svänger och det är Israel. Allt annat är öppet beroende på hur mycket konflikt man kan skapa.
Citera
2026-03-24, 15:28
Medlem
george.sthlms avatar
Nummer ett: Ingen utvisas till Iran. Ingen.

Två:
Bakom alla dessa uppmärksammade utvisningsbeslut finns en story. En bakgrund till beslutet.
9 fall av 10 så är det arbetskraftsinvandrare som inte får förnyat uppehållstillstånd och då får
självklart även minderåriga utvisningsbeslut.

Är man utländsk medborgare i ett land så måste man ha stehård koll på vilka regler som gäller
och acceptera dom. Som det är nu så vet många att dom inte har rätt till förlängning av sina tillstånd
men låtsas vara dumma i huvudet eller stoppar huvudet i sanden och spelar oskyldiga.
Press och SVT slickar sej om munnen och skriver tårdrypande. Allt enligt deras narrativ.

Om jag som svensk sitter i Japan, Australien, Thailand med ett utgången visering så får jag helt enkelt
acceptera deras laga och regler och åka hem. Så enkelt är det.
Citera
2026-03-24, 15:38
Avslutad
Att vara aktiv i SSU är i sig ett legitimt skäl för utvsningsbeslut . Obs ironi.
Men det är sorgligt hur den tidigare förment intellektuellt skarpa debattören A.H har övergått till resonemang baserade på ( Aftonbladets) populistiska känslosåser. Borde vara under hennes värdighet men hon är kanske inte smartare än såhär .
Citera
2026-03-24, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.expressen.se/kronikorer/ann-heberlein/det-var-inte-det-har-jag-rostade-for/

Jag röstade (M) och den politik som nu bedrivs var det jag röstade för. Allt är inte perfekt. Vad säger ni?

Jag röstade för mycket mer än så här, jag vill se tågvagnar fullastade med missanpassat patrask rulla mot gränsen!
Citera
2026-08-08, 05:53
Medlem
floraflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket

Ja precis. Pengar och popularitet. Svårt att se hur man gå från att se ner med sånt tydligt förakt emot de " sk svaga grupperna " till fullständig empati helt plötsligt. Hyckleriet blir uppenbart. En sak ifall man byter åsikter på kort tid än att byta grundläggande värderingar, som det handlar om här. Men jag vill inte egentligen vara helt negativ emot henne, hon har ofta intressanta analyser och ser ur olika perspektiv på saker som flesta tar för givet. Dessutom är hon underhållande och väldigt oberäknelig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in