Citat:
Ursprungligen postat av
floraflap
A Heberlein har verkligen svängt politiskt. Hon som under lång tid umgåtts i enormt nästan högborgliga intellektuella kretsar. Och varit långt ut på högerkanten. Enormt konservativa värderingar med strikt sträng moral. Nu när hon bytt och skriver i kvällspressen så känns det som att hon vill bli populär och accepterad. Förmodligen också kunna tjäna pengar med det ideologiska bytet av riktning. Mera politiskt korrekt, det som hon nära på avskydde. Hennes tidigare agenda är nu helt utbytt till extremt mycket mera ointressanta utjatade ämnen. Och hon presenterar dem som vore de nya. Tyngdpunkten numera är att klaga brett på männen och deras brister och fel. Det känns faktiskt inte särskilt genuint och seriöst. Hon har verkligen sjunkit i mina ögon. Jag läste hennes artiklar tidigare med stort intresse. Hon hade ett intressant perspektiv på saker. Nu är hon ju bara ytlig och helt utan integritet.
Jag läste i en ganska ny artikel( vet ej var)att hon satt som mål att bland annat bli rik och att bli deckardrottning. Så jag antar att hon ser kovändningen till woke som ett säkert medel att nå dit. Vilket visar att hon är inget annat än en ytlig karriärist utan grundligt förankrade och genomtänkta åsikter. Jag har ingen aning om hennes bipolaritet spelar in i denna berg-och dalbana. Tydligt är att hon inte kan tas på allvar ett enda dugg.
Hon har sjunkit rejält i min aktning genom att visa sig vara en sådan vindflöjel i sina åsikter och sedan försöka försvara sin slalomåkning genom att hon minsann är ” intellektuell ” och därför inte vill sättas i ett fack eller en grupp. Jisstes, som om någon tar henne på allvar när hon nu plötsligt finner att det är mer lönsamt att vara woke och pk. Visst, det kommer säkert att göra henne än mer välbärgad, att skriva i Expressen ger nog rejält med pengar. Men trovärdig, nej, det blir hon aldrig mer. Jag är rejält besviken!