2026-08-07, 22:33
Medlem
ViribusUnitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Kasselstrand visste iaf att största gruppen som får uppehållstillstånd är ukainare, så Kassel var mer påläst än jag trodde. Sedan är det oklart om Kassel räknar Ukrainare som Tredje världen-folk. Visst är Ukraina ett skitland, men jag tar hellre folk från Ukraina än folk från i-landet Qatar.

Uppenbarligen hävdar han inte att Ukraina är tredje världen.
Qatar har vi ingen migration från, så irrelevant.

Citat:

Åkesson, Jomshof, Denice m.fl har talat om att dra tillbaka medborgarskap i stor skala och sen skicka hem.

Hur stor skala då?
Citera
2026-08-07, 22:34
Medlem
JohanSverkerssons avatar
[quote=ViribusUnitis|95622506]
Citat:
Kasselstrand visste iaf att största gruppen som får uppehållstillstånd är ukainare, så Kassel var mer påläst än jag trodde. Sedan är det oklart om Kassel räknar Ukrainare som Tredje världen-folk. Visst är Ukraina ett skitland, men jag tar hellre folk från Ukraina än folk från i-landet Qatar.

Uppenbarligen hävdar han inte att Ukraina är tredje världen.
Qatar har vi ingen migration från, så irrelevant.

Hur stor skala då?

Jomshof nämnde 800 000.

Edit: lär dig citera korrekt!
Citera
2026-08-07, 22:36
Medlem
ViribusUnitiss avatar
Citat:

Jomshof nämnde 800 000.

Intressant isåfall. Jomshof får dock ständig kritik för att han uttrycker sig fel osv. Åkesson håller med Kristersson om det t.ex. när han kallade Lindberg för Quisling. Åkesson som styr partiet har dessutom sagt att han är nöjd med nuvarande invandring, vilket definitionsmässigt innebär fortsatt folkutbyte.
Citera
2026-08-07, 22:38
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViribusUnitis
Intressant isåfall. Jomshof får dock ständig kritik för att han uttrycker sig fel osv. Åkesson håller med Kristersson om det t.ex. när han kallade Lindberg för Quisling. Åkesson som styr partiet har dessutom sagt att han är nöjd med nuvarande invandring, vilket definitionsmässigt innebär fortsatt folkutbyte.

Hör du till dem som blir förbannade på Jomshof, Denice, Stegrud m.fl för att de ständigt uttrycker sig på ett sätt som lockar hårda väljare som jag själv?
Citera
2026-08-07, 22:39
Medlem
Citat:

Åkesson, Jomshof, Denice m.fl har talat om att dra tillbaka medborgarskap i stor skala och sen skicka hem.

Jomshof och Denice ja, Åkesson verkligen inte

Det finns många bra SDare, och gemene SDare är nog betydligt mer radikal än själva partiet är idag, men J.Å styr partiet med järnhand

Det spelar ingen roll vad övriga SDare tycker och tänker sålänge J.Å och hans parti maffia styr, och Jomshof verkar inte längre ingå i Åkessons innersta krets som han en gång gjorde
Citera
2026-08-07, 22:45
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Det var här Thor gjorde bort sig deluxe. Annars var han vass när han presenterade statistik om invandring och sprängningar, samt när han fick Kassel att pudla om sitt uttalande om att alla somalier ska ut.

Så är även SD.

För övrigt har Tobias Årnell i Riks sagt att vi behöver inte den indiska dataprogrammerar-invandringen vi har.

Det spelar ingen roll vad dina idoler i Riks säger eftersom det är Åkessons linje som gäller.

SD vill enbart ha frivillig återvandring (som vi redan har idag) och de som återvandrar ska få betalt för det.
Citera
2026-08-07, 22:47
Medlem
ViribusUnitiss avatar
Citat:
Hör du till dem som blir förbannade på Jomshof, Denice, Stegrud m.fl för att de ständigt uttrycker sig på ett sätt som lockar hårda väljare som jag själv?

Jag är liktgiltig inför vad folk röstar på. Tror jag röstade på SD i Europaparlamentsvalet 2014. Svenskarnas Parti i riksdagsvalet 2014, vilket jag skämdes lite över givet extremistkopplingarna. Jag röstade på AFS 2018. Sedan dess har jag inte röstat eftersom mitt förtroende för parlamentarismen är så låg.

Mitt synsätt är att systemet inte behöver att du håller med om utfallet; det behöver bara din deltagandehandling för att kunna peka på valdeltagandesiffror som bevis på "folkviljan". Det är därför valdeltagande i sig (inte bara vem som vinner) rapporteras och används retoriskt av eliter -- en regering med 85% valdeltagande bakom sig kan hävda folklig förankring på ett sätt en regering med 40% inte kan, oavsett vilket parti som styr. Din röst är då inte bara instrumentell (påverka utfallet) utan konstitutiv (bidra till systemets självbild av att vara representativt).

Min tröskel för att rösta är högre; det hade krävt att det fanns en elitsplittring vilket hade manifesterat sig genom mycket större polarisering via partier. Många är naiva och tror "folkvilja" räcker, men i själva verket behöver man stöd i toppen på samhället för att driva förändring.
Citera
2026-08-07, 22:48
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Fast i någon stor skala blir det inte. Det senaste från Åkesson var att han endast i undantagsfall kan tänka sig att dra in medborgarskap. Förnedringsrån, våldtäkter och "vanliga" mord som inte sker inom gängbrottslighet eller kriminella nätverk ska inte vara tillräckligt enligt SD.
Citera
2026-08-07, 22:51
Medlem
ViribusUnitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Fast i någon stor skala blir det inte. Det senaste från Åkesson var att han endast i undantagsfall kan tänka sig att dra in medborgarskap. Förnedringsrån, våldtäkter och "vanliga" mord som inte sker inom gängbrottslighet eller kriminella nätverk ska inte vara tillräckligt enligt SD.

Det är väldigt viktigt att angripa SD:s ledning, men inte deras väljare på grund av just det du tar upp. Visa hur dessa dästa jävla karriärister skiter i det svenska folket. Åkesson är hög på bekräftelsen av att få sitta i knät på den där narcissisten Kristersson.
Citera
2026-08-07, 22:56
Medlem
Varför är det så svårt för SDare att acceptera att partiet SD inte är vad varken Denice Westberg, Tobias Andersson, Richard Jomshof eller Richard Sörman säger på Riks?

Jimmie Åkesson är INTE er gud och SD är INTE er religion

J.Å har gjort väldigt mycket bra för Sveriges nationalism, ja, fast precis som det finns första, andra och tredje vågens feminism så finns det även första, andra och tredje vågens nationalism osv, Jimmie tillhörde alltså den första vågen som lukrade upp väldigt mycket och krattade manegen åt andra, tex Kasselstrand, annars hade sånna som han aldrig kunnat sitta och säga vad dom säger nu

Om du är en hardcore SDare, förstå detta. AFSare och SDare spelar i samma lag!!!! vi står inte emot varandra, sluta vara helt jävla rabiata förfan, inse att båda behövs, och tänk inte tribalistiskt som att "AFS är mot SD" då är "AFS mot mig"

Nej, nej och nej. AFS är inte emot SD och du som är en hardcore SDare, DU ÄR INTE SD, DU HAR RÖSTAT PÅ SD TIDIGARE, DET ÄR BARA ETT PARTI. INTE DIN RELIGION
Citera
2026-08-07, 23:03
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razordrake1355
Varför är det så svårt för SDare att acceptera att partiet SD inte är vad varken Denice Westberg, Tobias Andersson, Richard Jomshof eller Richard Sörman säger på Riks?

Jimmie Åkesson är INTE er gud och SD är INTE er religion

J.Å har gjort väldigt mycket bra för Sveriges nationalism, ja, fast precis som det finns första, andra och tredje vågens feminism så finns det även första, andra och tredje vågens nationalism osv, Jimmie tillhörde alltså den första vågen som lukrade upp väldigt mycket och krattade manegen åt andra, tex Kasselstrand, annars hade sånna som han aldrig kunnat sitta och säga vad dom säger nu

Om du är en hardcore SDare, förstå detta. AFSare och SDare spelar i samma lag!!!! vi står inte emot varandra, sluta vara helt jävla rabiata förfan, inse att båda behövs, och tänk inte tribalistiskt som att "AFS är mot SD" då är "AFS mot mig"

Nej, nej och nej. AFS är inte emot SD och du som är en hardcore SDare, DU ÄR INTE SD, DU HAR RÖSTAT PÅ SD TIDIGARE, DET ÄR BARA ETT PARTI. INTE DIN RELIGION

Det var inte SD som startade kriget mot Afs, det var Afs som startade krig mot SD. Afs verkar ju hata oss mer än de hatar vänstern.
Citera
2026-08-07, 23:04
Medlem
ViribusUnitiss avatar
Citat:
Det var inte SD som startade kriget mot Afs, det var Afs som startade krig mot SD. Afs verkar ju hata oss mer än de hatar vänstern.

Du har en poäng i att det är ett strategiskt misstag av AFS att positionera sig så hårt mot SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in