2026-08-07, 19:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wikitomte
Den här är Findus egna. Dock när jag går igenom innehållsförteckningen måste den smaka skit.
https://handla.ica.se/produkt/1004096

Varför måste den smaka skit?
Förklara gärna.
Citera
2026-08-07, 19:12
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Hur vet du det?
Kommer du ihåg hur såsen smakade och vet nu att din är 1000 gånger godare?
Hur mäter man det förresten?

Jag vet det eftersom den inte smakade något speciellt och jag kan göra en sås som är 1000 gånger bättre eftersom jag har chefs-skillz
Citera
2026-08-07, 19:13
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljusberg
Då kommer du alltså ihådg den lilla påsen?
Hur smakade den?

Den smakade inte så mycket, den var också för tunn/rinnig
Senast redigerad av Full-Retard 2026-08-07 kl. 19:19.
Citera
2026-08-07, 19:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Jag vet det eftersom den inte smakade något speciellt och jag kan göra en sås som är 1000 gånger bättre eftersom jag har chefs-skillz

Men om den inte smakade så mycket så kan vem som helst göra en mycket godare sås.
Det kräver inga ’skillz’, bara ett recept
Citera
2026-08-07, 19:40
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Men om den inte smakade så mycket så kan vem som helst göra en mycket godare sås.
Det kräver inga ’skillz’, bara ett recept

Om den ska bli 1000 gånger godare krävs det mad skillz, naturligtvis innehåller min inget som currytöntarna håller på med
Senast redigerad av Full-Retard 2026-08-07 kl. 19:42.
Citera
2026-08-07, 19:52
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
När jag var barn på 80-talet brukade Findus fiskpinnar ha med en påse fryst remouladsås i förpackningen. Man tinade upp den i varmt vatten och jag minns den som väldigt god.

Någon annan som minns detta? Jag vet inte riktigt när den försvann men bör varit i början på 90-talet kanske?

Det kanske bara är barndomsnostalgi men saknar verkligen den såsen. Minns den som betydligt godare än de remouladsåser som finns på tub idag.

Fan vilken glidaruppväxt, med remouladsås och allt Jag minns bara att torsken blev dyr nån gång, och sen blev det gråsej i pinnarna, vilket aldrig blev samma grej tyvärr.

Däremot kan jag sakna skolbespisningens remouladsurrogat, som såg ut ungefär som gurkmajonnäs.
Citera
2026-08-07, 19:54
Avslutad
Citat:
Om den ska bli 1000 gånger godare krävs det mad skillz, naturligtvis innehåller min inget som currytöntarna håller på med

Jag antar att den bara innehåller det som en remouladsås ska innehålla.
Den danska varianten kan ju också vara god i rätt sammanhang.
Citera
2026-08-07, 19:55
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal

Däremot kan jag sakna skolbespisningens remouladsurrogat, som såg ut ungefär som gurkmajonnäs.

Precis, den var ok
Citera
2026-08-07, 19:56
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Jag antar att den bara innehåller det som en remouladsås ska innehålla.
Den danska varianten kan ju också vara god i rätt sammanhang.

Ja, men min har ju också andra ingredienser om den ska kvalificera att vara 1000 gånger bättre
Citera
2026-08-07, 20:12
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
När jag var barn på 80-talet brukade Findus fiskpinnar ha med en påse fryst remouladsås i förpackningen. Man tinade upp den i varmt vatten och jag minns den som väldigt god.

Någon annan som minns detta? Jag vet inte riktigt när den försvann men bör varit i början på 90-talet kanske?

Det kanske bara är barndomsnostalgi men saknar verkligen den såsen. Minns den som betydligt godare än de remouladsåser som finns på tub idag.

Jag tror att anledningen varför du inte hittar en liknande smakprofil idag är ju för att alla våra tub remoulad såser är kylskåpskalla vid servering.

Det kan va värt att testa & värma upp en köpt tex Felix Remouladsås eller den Gula danska tuben. Till ljummen precis som du gjorde med din frysta påse. Då kan det komma fram smaker som gömmer sig vid kyla & kittlar Nostalgin i din Amygdala
Citera
2026-08-07, 20:50
Avslutad
Citat:
Det är det

Inte om du har i en massa ingredienser förrutom det som en remoulad ska innehålla.
Citera
2026-08-07, 21:05
Avslutad
Du menar den genomskinliga påsen med vit remouladsås och lite oranga inslag. Syrligt men gott som bara den!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in