Citat:
Ursprungligen postat av
DittMuppHelvete
OK så det är hennes 4-5 kompisar som stod för den där miljonen hon tjänade?
Nä de var med i filmerna bara:
Citat:
Hur många har du legat med?
– Inte så många. Jag var trogen under alla år med min exman, och när jag filmade var vi hela tiden samma gäng. En grupp på fyra, fem personer.
Jag tror knappast att hon kom upp i en miljon på pissporr för då hade hon troligen fortsatt med det i utlandet eller fått jobberbjudanden. Åtminstone hade det varit synbart i hennes ekonomi i övrigt (som personer i tråden pekar på). Ska jag gissa så är medparten av pengarna från hennes krets av teater-kulturpolare i form av empowerment samt att hon mjölkade fetish-kufar på sina bidragspengar.
Ratsits uppgifterna visar ingen enorm ekonomisk explosion under OnlyFans-perioden. Tvärtom ligger bolagets omsättning runt en halv miljon kronor. OnlyFans tar normalt sin andel innan kreatören får pengarna. Så om vi exempelvis tänker oss att hon fick 80 000 kr utbetalt efter plattformsavgiften så skulle fansen ha spenderat omkring 100 000 kr.
Det är en otroligt liten topp kreatörer som tjänar något nämnvärt på onlyfans. Men det låter betydligt mer sexigt att ge sken av att man är en "porrstjärna" på någon lyxyacht utanför franska kusten där en arri eller EVW-300 kamera fokuserar på ens inoljade anal som om året är 1999.
Jag vet inte men det finns något gemensamt med dessa personer och det är att deras känslor av händelser blir sedan berättelsen. Det är L.Claesons redigerade chattar, Cissi Wallin och våldtäkten eller Marklunds bok "Gömda". De skapar sina egna sociala narrativ för omvärlden och sedan blir de martyrer i sina egna huvuden.
Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
Jag tror att bland det skämmigaste som finns är att erkänna att man inte tjänade stora pengar på som porrkreatör.
Det vore att erkänna att man är sexuellt oattraktiv och det tror jag få människor vill vara.
Det är säkerligen en aspekt i det hela. Det blir lättare att säga att "
lagändringen satte stopp och jag var så framgångsrik". Hennes svar på att Pernilla Wahlgrens kritik gav henne "
en årslön" genom den ökade uppmärksamheten och mängden nya prenumeranter låter inte heller rimlig (
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/RGMXP8/linda-skugge-svarar-pa-pernilla-wahlgrens-onlyfans-attack). Märkligt att skatteverket inte är på henne vid det här laget.
Men jag tror inte pengar var det som lockade utan det var en image och teater. Jag vill ändå läsa boken men vill inte ge en krona för den.
Något som åldrats som smör i sol är när Skugge kritiserade Blondinbellas nakenfoto på tidningen Egoboost och det talar lite för vad det är för mentalitet bakom allt detta:
Citat:
Skugge tycker att Blondinbellas foto borde ha andats mer realism.
– Unga tjejer pratar ju om all "press" de utsätts för, de ska vara snygga, sexiga OCH vara bäst i skolan samt veta redan som 16-åringar vad de ska "bli" (helst bli kända). Då undrar jag stilla, hur ska den där bilden på Isabella naken i smakfull skuggbelysning peppa dem att känna mindre ångest? Då är det väl bättre att sätta en finnig tjej med glasögon och tandställning som är asblyg och dyslektiker på omslaget. För att visa att inte vara de lyckade får synas och vara med. De ångestridna, ensamma, tysta tjejerna får aldrig synas. Lyft dem! säger Linda Skugge till Resume.se.
https://www.resume.se/kommunikation/media/nakenbraket/