2026-08-07, 16:39
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Är det den här miljonen som menas??

Finns inga spår efter porrmiljoner i hennes bolag,
https://www.ratsit.se/5565726469-Linda_Skugge_Kommunikation_AB
Precis. De stora pengarna verkar vara en fantom i Lindas fall. Man skaju komma ihåg att hon varit verksam som krönikör mm under åren på Only Fans. De inkomsterna gick nog via hennes bolag. Jag vet för lite om OF för att kunna säga att inkomsterna därifrån gick in i bolaget. Om de gjorde det var hennes OF en rätt blygsam verksamhet.
Citera
2026-08-07, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Precis. De stora pengarna verkar vara en fantom i Lindas fall. Man skaju komma ihåg att hon varit verksam som krönikör mm under åren på Only Fans. De inkomsterna gick nog via hennes bolag. Jag vet för lite om OF för att kunna säga att inkomsterna därifrån gick in i bolaget. Om de gjorde det var hennes OF en rätt blygsam verksamhet.

Det är väldigt många som misslyckas med att dra hem några större pengar via onlyfans, speciellt varaktiga inkomster. Sen sitter man där med snusket för resten av livet.
Citera
2026-08-07, 16:45
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Jag tror att bland det skämmigaste som finns är att erkänna att man inte tjänade stora pengar på som porrkreatör.
Det vore att erkänna att man är sexuellt oattraktiv och det tror jag få människor vill vara.

Enligt ChatGPT handlade verksamhet om detta:

Hon ljuger och kallar det för en feministisk berättelse således.

Pengar är pengar.
Citera
2026-08-07, 16:57
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

På den här sidan kan man se statistik hos ”kreatörerna” på Only Fans

https://fanslist.com/?q=Lady%20Lazarus&order=relevance

Tyvärr hittar jag inte Linda. Antingen har hon avslutat kontot eller heter hon något annat än Lady Lazarus
Citera
2026-08-07, 18:54
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Det är väldigt många som misslyckas med att dra hem några större pengar via onlyfans, speciellt varaktiga inkomster. Sen sitter man där med snusket för resten av livet.
Det förstår jag. Det är nog svårt över huvud taget att gör större pengar på porr i dag. Det är liksom inget speciellt längre. Men jag har för mig att för prostituerade är det bra marknadsföring att göra porr.
Jag hoppas att Linda drog in mer pengar än till hyran.
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
På den här sidan kan man se statistik hos ”kreatörerna” på Only Fans

https://fanslist.com/?q=Lady%20Lazarus&order=relevance

Tyvärr hittar jag inte Linda. Antingen har hon avslutat kontot eller heter hon något annat än Lady Lazarus
Hon stängde kontot förra året.
Citera
2026-08-07, 19:28
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DittMuppHelvete
OK så det är hennes 4-5 kompisar som stod för den där miljonen hon tjänade?
Nä de var med i filmerna bara:
Citat:
Hur många har du legat med?
– Inte så många. Jag var trogen under alla år med min exman, och när jag filmade var vi hela tiden samma gäng. En grupp på fyra, fem personer.

Jag tror knappast att hon kom upp i en miljon på pissporr för då hade hon troligen fortsatt med det i utlandet eller fått jobberbjudanden. Åtminstone hade det varit synbart i hennes ekonomi i övrigt (som personer i tråden pekar på). Ska jag gissa så är medparten av pengarna från hennes krets av teater-kulturpolare i form av empowerment samt att hon mjölkade fetish-kufar på sina bidragspengar.

Ratsits uppgifterna visar ingen enorm ekonomisk explosion under OnlyFans-perioden. Tvärtom ligger bolagets omsättning runt en halv miljon kronor. OnlyFans tar normalt sin andel innan kreatören får pengarna. Så om vi exempelvis tänker oss att hon fick 80 000 kr utbetalt efter plattformsavgiften så skulle fansen ha spenderat omkring 100 000 kr.

Det är en otroligt liten topp kreatörer som tjänar något nämnvärt på onlyfans. Men det låter betydligt mer sexigt att ge sken av att man är en "porrstjärna" på någon lyxyacht utanför franska kusten där en arri eller EVW-300 kamera fokuserar på ens inoljade anal som om året är 1999.

Jag vet inte men det finns något gemensamt med dessa personer och det är att deras känslor av händelser blir sedan berättelsen. Det är L.Claesons redigerade chattar, Cissi Wallin och våldtäkten eller Marklunds bok "Gömda". De skapar sina egna sociala narrativ för omvärlden och sedan blir de martyrer i sina egna huvuden.
Citat:
Jag tror att bland det skämmigaste som finns är att erkänna att man inte tjänade stora pengar på som porrkreatör.
Det vore att erkänna att man är sexuellt oattraktiv och det tror jag få människor vill vara.
Det är säkerligen en aspekt i det hela. Det blir lättare att säga att "lagändringen satte stopp och jag var så framgångsrik". Hennes svar på att Pernilla Wahlgrens kritik gav henne "en årslön" genom den ökade uppmärksamheten och mängden nya prenumeranter låter inte heller rimlig (https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/RGMXP8/linda-skugge-svarar-pa-pernilla-wahlgrens-onlyfans-attack). Märkligt att skatteverket inte är på henne vid det här laget.

Men jag tror inte pengar var det som lockade utan det var en image och teater. Jag vill ändå läsa boken men vill inte ge en krona för den.

Något som åldrats som smör i sol är när Skugge kritiserade Blondinbellas nakenfoto på tidningen Egoboost och det talar lite för vad det är för mentalitet bakom allt detta:
Citat:
Skugge tycker att Blondinbellas foto borde ha andats mer realism.

– Unga tjejer pratar ju om all "press" de utsätts för, de ska vara snygga, sexiga OCH vara bäst i skolan samt veta redan som 16-åringar vad de ska "bli" (helst bli kända). Då undrar jag stilla, hur ska den där bilden på Isabella naken i smakfull skuggbelysning peppa dem att känna mindre ångest? Då är det väl bättre att sätta en finnig tjej med glasögon och tandställning som är asblyg och dyslektiker på omslaget. För att visa att inte vara de lyckade får synas och vara med. De ångestridna, ensamma, tysta tjejerna får aldrig synas. Lyft dem! säger Linda Skugge till Resume.se.

https://www.resume.se/kommunikation/media/nakenbraket/
Citera
2026-08-07, 19:39
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Nä de var med i filmerna bara:

Jag tror knappast att hon kom upp i en miljon på pissporr för då hade hon troligen fortsatt med det i utlandet eller fått jobberbjudanden. Åtminstone hade det varit synbart i hennes ekonomi i övrigt (som personer i tråden pekar på). Ska jag gissa så är medparten av pengarna från hennes krets av teater-kulturpolare i form av empowerment samt att hon mjölkade fetish-kufar på sina bidragspengar.

Ratsits uppgifterna visar ingen enorm ekonomisk explosion under OnlyFans-perioden. Tvärtom ligger bolagets omsättning runt en halv miljon kronor. OnlyFans tar normalt sin andel innan kreatören får pengarna. Så om vi exempelvis tänker oss att hon fick 80 000 kr utbetalt efter plattformsavgiften så skulle fansen ha spenderat omkring 100 000 kr.

Det är en otroligt liten topp kreatörer som tjänar något nämnvärt på onlyfans. Men det låter betydligt mer sexigt att ge sken av att man är en "porrstjärna" på någon lyxyacht utanför franska kusten där en arri eller EVW-300 kamera fokuserar på ens inoljade anal som om året är 1999.

Jag vet inte men det finns något gemensamt med dessa personer och det är att deras känslor av händelser blir sedan berättelsen. Det är L.Claesons redigerade chattar, Cissi Wallin och våldtäkten eller Marklunds bok "Gömda". De skapar sina egna sociala narrativ för omvärlden och sedan blir de martyrer i sina egna huvuden.

Det är säkerligen en aspekt i det hela. Det blir lättare att säga att "lagändringen satte stopp och jag var så framgångsrik". Hennes svar på att Pernilla Wahlgrens kritik gav henne "en årslön" genom den ökade uppmärksamheten och mängden nya prenumeranter låter inte heller rimlig (https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/RGMXP8/linda-skugge-svarar-pa-pernilla-wahlgrens-onlyfans-attack). Märkligt att skatteverket inte är på henne vid det här laget.

Men jag tror inte pengar var det som lockade utan det var en image och teater. Jag vill ändå läsa boken men vill inte ge en krona för den.

Något som åldrats som smör i sol är när Skugge kritiserade Blondinbellas nakenfoto på tidningen Egoboost och det talar lite för vad det är för mentalitet bakom allt detta:

Deras feminism är således att likna vid ett skillingtryck, den har inget med verkligheten att göra.

Skugge försöker sälja in att porren har gett henne sex pengar och status.

Olof K ligger nära till hands.
Citera
2026-08-07, 19:45
Avstängd
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Det intressanta med pressen som unga tjejer har på sig, är att den verkar främst komma från andra kvinnor.
Citera
2026-08-07, 20:23
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det intressanta med pressen som unga tjejer har på sig, är att den verkar främst komma från andra kvinnor.

Jag säger ju det, den finns ingen som hatar en hora mer än andra kvinnor.

Hela det där skitbygget om att det är män som hatar horor är skitsnack.

Det där med att hålla och tillrättavisa Blondinbella för att sen själv bli en människa som blir pissad på för pengar är lite lol????

Det är avundsjuka på sexuell makt. Det finns inget systerskap. Det finns en strikt hierarki med bittra kärringar som vill kontrollera sina söner genom andra kvinnor i toppen.
Citera
2026-08-07, 20:28
Avstängd
Fantens avatar
Citat:
Jag säger ju det, den finns ingen som hatar en hora mer än andra kvinnor.
Fast det jag sa hade inget med att hata horor att göra.
Citera
2026-08-07, 20:31
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Fast det jag sa hade inget med att hata horor att göra.

Nä, men det är ju sant. Det är kvinnor som förtrycker kvinnor, Skugge är själv ett exempel på det.

Hon bad inte ens BB om ursäkt. Själv tar hon piss i ansiktet och äter sitt eget bajs för att behaga män.
Senast redigerad av DittMuppHelvete 2026-08-07 kl. 20:34.
Citera
2026-08-11, 10:48
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Nä, men det är ju sant. Det är kvinnor som förtrycker kvinnor, Skugge är själv ett exempel på det.

Hon bad inte ens BB om ursäkt. Själv tar hon piss i ansiktet och äter sitt eget bajs för att behaga män.

Det finns en gliring till töntiga losertjejer på OnlyFans som inte är lika balla och konstnärliga som hon i hennes bok, typ vanliga svenssontjejer, och till nån polis som jobbar mot prostitution osv: "det är väl inte mitt fel om en del idioter lider av självskadebeteenden" ungefär, m.m. "Internaliserad misogyni" hade det ju kallats inom äldre tiders feminism men nu är det liksom "jaha, det är patriarkatet och då visar jag det genom att låta män pissa på mig men Blondinbella spottar jag på". Trist när feminism blir det här.
Men efter att OnlyFans blev förbjudet säger hon att det är bra att det förbjöds. Smart drag antagligen men??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in