2026-08-07, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Vill du lämna någon mer detaljerad info? Intryck? Kanske svårt att minnas… men exakt plats osv?

Avvaktar och ser om någon har bevis på att det inte skulle kunna vara GM som befann sig en bit från brottsplatsen vid denna tid. Men jag blev betydligt mer säker efter att uppgifterna om att kajaken var grön kom ut.
Citera
2026-08-07, 20:14
Medlem
Okej
Men hur eller hur så hade han alltså en kajak på mordön. Paddlade han dit också hemifrån. Alltså…

Citat:
…MGM har ju gömt kajaken på den ön han var paddlat till. Han har väl lagt den under buske och satt sig själv under ett träd och funderat på vad fan han ska göra. Sedan hittar en kvinna kajaken och polisen har ett spår. Det torde vara på Arbodaön eller på Marskär utifrån helikopterns cirkulerande.

Det är inte på mord-ön han har gömt kajaken. Finns inget som jag sett som tyder på att han skulle ha gömt en kajak på Sollenkroka i något skede.
Citera
2026-08-07, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Stärker därmed tesen att "någon annan" gömt den?

Förstår inte vad det är för tes. Vadå att någon annan har gömt den? Det låter ju högst osannolikt. Han har väl insett att det kan hovra helikoptrar kring öarna och försökt gömma både sig själv och kajaken.

Missar jag något? Ledsen i så fall.
Citera
2026-08-07, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Jag spekulerar i Ryssland-spåret, att TN var kontrakterad av Ryssland för att ta livet av ÅÅ då hon var ansvarig för SEB's rättsliga tvister där höjdare i Ryssland har fått sina konton avstängda av SEB på grund av sanktioner. Det ger ett ekonomiskt motiv, samtidigt som det kan förklara hur TN lyckades hålla sig borta så länge, då han fick hjälp utifrån. Kanske var det tänkt att han skulle hämtas upp? Det kan också förklara varför mordet skedde just på en ö i skärgården där övervakningskameror och dylikt saknas, till skillnad från ÅÅ's lägenhet i city. Lämpligt nog fanns det också en kajak som TN kunde fly i. En annan intressant detalj är att åklagaren förklarar häktningen med att:

Varför var risken uppenbar? Kan det vara så att han kanske skulle försöka ta sig till Ryssland, som saknar utlämningsavtal med Sverige?

Vilket fiasko. Han skulle förstås ha hämtats av en av deras permanent stationerade miniubåtar? Men de har kanske rostat sönder?
Citera
2026-08-07, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sesamsmaland1986
Okej
Men hur eller hur så hade han alltså en kajak på mordön. Paddlade han dit också hemifrån. Alltså…

Vet inte om du skojar, men tror med bestämdhet inte att han paddlat kajak från Södermalm till Sollenkroka. Det skulle nog gå rent hypotetiskt, men det är en jävla bit.

Det är väl inte svårare än att BO/MGM ägt en kajak som de haft på ön.
Citera
2026-08-07, 20:18
Medlem
RobertoSavianos avatar
Känns som psykos. Påminner väldigt mycket om mordet som skedde i en lägenhet (som var nyinköpt) för några år sen på Södermalm på Ringvägen. Där en VD som blivit nojig kring bostadsaffären från ingenstans högg ihjäl damen han var tillsammans med. Aldrig tidigare dömts för nåt våldsdåd, men fått psykos efter att under en kort tid betett sig väldigt märkligt kring den dyra bostadsaffären

Denna man verkar också varit inblandad i bråk och tvister kring bostäder.

Vad är det i dricksvattnet på Södermalm?

Räknar kallt med att det kommer vara samma historia här, GM kommer säga att han inte minns nåt av händelsen och det kommer göras en psykutredning på honom och det kommer komma fram att han led av en psykisk störning vid brottstillfället
Senast redigerad av RobertoSaviano 2026-08-07 kl. 20:26.
Citera
2026-08-07, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freerider123
Avvaktar och ser om någon har bevis på att det inte skulle kunna vara GM som befann sig en bit från brottsplatsen vid denna tid. Men jag blev betydligt mer säker efter att uppgifterna om att kajaken var grön kom ut.

Det tror jag inte att någon kommer kunna bevisa här i tråden. Det verkar väl sannolikt att han skulle kunna ha befunnit sig där tisdag kl 12-13 givet alla andra tidsangivelser dom framkommit?

Informationen gör du såklart som vill med oavsett!
Citera
2026-08-07, 20:20
Medlem
Citat:
Förstår inte vad det är för tes. Vadå att någon annan har gömt den? Det låter ju högst osannolikt. Han har väl insett att det kan hovra helikoptrar kring öarna och försökt gömma både sig själv och kajaken.

Missar jag något? Ledsen i så fall.

Jag tolkade det som att användaren menade att den var gömd på sollenkroka ö, inte där den hittades. Att den alltså gömts för att han skulle kunna ta sig därifrån. Men jag kanske förstod fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Vilket fiasko. Han skulle förstås ha hämtats av en av deras permanent stationerade miniubåtar? Men de har kanske rostat sönder?

Ganska vanligt modus operandi av anstiftare att de sviker en, särskilt när jobbet är gjort.
Citera
2026-08-07, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Utbildningsnivåer skillnader (som flera skrivit om redan):

I de tre för oss kända relationerna som TN hade, så hade alla tre kvinnorna högskoleutbildning.
Det verkar däremot inte TN ha haft. Kan ha varit så att han hade en gymnasieutbildning.

Och dessa utbildningsskillnader behöver inte spela så stor roll alls. Finns flera "omaka" relationer, utbildningsmässigt, som fungerar hur bra som helst.

Ville ändå nämna det.
Han har nog mött en kvinna som är betydligt starkare än honom och det kan vara trevligt till en början men den jagsvaga mannen tyckte inte det var så attraktivt efter ett tag. Tror inte detta handlar om svartsjuka eller pengar utan felet sitter i karlns eget huvud. Han har säkert lyckats dölja detta genom åren men nu brast det och proppskåpet gick. Tror inte det är planerat alls utan ett crime of passion och nu börjar sanningen komma ikapp honom. Ofta är det en partner i ett förhållande som har starkare känslor och vill mer och det tror jag var han och ev kan BO känslor ha svalnat när det gick upp för henne vad det var för typ av man hon träffat. Han är nog ingen stabil familjefar. Hon valde tyvärr fel partner och fick betala med sitt liv
Citera
2026-08-07, 20:27
Medlem
Karln är häktad. Gott så!
Nu återstår månader av utredning innan åtal. Inväntar rättegång i januari, tidigt räknat.
Citera
2026-08-07, 20:27
Medlem
Tristan-Isoldes avatar
Citat:
Th*mas N*rdin. *=o
Är det bekräftat att TN är pojkvännen till 100%? Anledningen till att det görs förändringar på hans FB nu kan ju vara att det helt enkelt inte är han. Tyckte att det gick väldigt snabbt att hitta honom på BO:s FB och att man initialt bara gick på åldern. Alla är ju inte vänner med sina respektive på sociala medier. Har någon granne på ön eller någon annan från deras vänskapskrets bekräftat att det är han? Annars får han sitt liv förstört av alla spekulationer om honom, hans ekonomi och familj. Är häktningsframställan redan klar?
Senast redigerad av Tristan-Isolde 2026-08-07 kl. 21:26.
Citera
2026-08-07, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freerider123
Relativt övertygad om att jag träffade på GM strax efter lunch tisdag den 4e när han paddlade bort från brottsplatsen i sin gröna kajak.

Dock verkar det finnas iakttagelser på att han stannade på Sollenkroka Ö längre? Någon som kan gå in djupare på det?
Det ena behöver kanske inte utesluta det andra.

Och det kan handla om tolkningar/formuleringar - kanske inte så säkert att mannen STANNADE på Sollenkroka ö hela tiden onsdag lunch/em? Han kanske var t ex förvirrad/kaosig angående vart han borde gömma sig? Åkte för att reka och ändrade sig, eller jag vet inte.
Men jag håller med använaren som skrev: Informera polisen. Dom lägger pusslet sen.

(kanske hade mannen på sig sin mobil också som kan klarlägga rörelserna i efterhand)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in