2026-08-07, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freerider123
Relativt övertygad om att jag träffade på GM strax efter lunch tisdag den 4e när han paddlade bort från brottsplatsen i sin gröna kajak.

Dock verkar det finnas iakttagelser på att han stannade på Sollenkroka Ö längre? Någon som kan gå in djupare på det?

Detta är ju potentiellt ett riktigt spår.

Han verkar ha varit kvar på Sollenkroka till onsdag efter lunch. Därefter gett sig av mot Arbodaön/Marskär.

Han kanske paddlade bort en bit från brottsplatsen och tog sig i land på samma ö en bit bort? Var såg du honom exakt?
Citera
2026-08-07, 19:58
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronny.von.pepper
Ge oss allt du har istället. Du säger att du vet tider, platser han varit på osv. Kom igen.
Eller så respekterar jag familjen? Kolla i mina tidigare svar så kommer du snart inse att jag inte snackar skit. Man får ut ungefär 90% av det som står i media.
Citera
2026-08-07, 20:00
Medlem
Polisen ringer runt till fastighetsägare och frågar om msn har kameraövervakning. Antar att dom samlar bevis mot GM.
Citera
2026-08-07, 20:00
Medlem
Citat:
Relativt övertygad om att jag träffade på GM strax efter lunch tisdag den 4e när han paddlade bort från brottsplatsen i sin gröna kajak.

Dock verkar det finnas iakttagelser på att han stannade på Sollenkroka Ö längre? Någon som kan gå in djupare på det?

Och vilken tid var det? Mer exakt
Citera
2026-08-07, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Jo, det kan man väl tycka. Det är ju en ganska annorlunda insats som poliserna inte gör dagligen direkt.

Det är dock obegripligt att han lyckades ta sig vidare från Sollenkroka på onsdagen. Har han bara anonymt hoppat i en kajak, sagt hej till polisen och paddlat iväg?

Kan vara så. Sommar i skärgården innebär att många turister vistas där och det är inte ”bara” att stoppa vem som helst utan skäl varför de inte får ge sig av.
Min konklusion: Polisen lade ihop pusslet vartefter och fick tag i karln. Snyggt jobbat tycker jag! 🤗
Citera
2026-08-07, 20:04
Medlem
Någon gång mellan 12 och 13.
Citat:
Och vilken tid var det? Mer exakt
Citera
2026-08-07, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Eller så respekterar jag familjen? Kolla i mina tidigare svar så kommer du snart inse att jag inte snackar skit. Man får ut ungefär 90% av det som står i media.

Mår familjen sämre av att du talar om var han varit och vilken tid?
Citera
2026-08-07, 20:06
Medlem
Var mordet planerat undrar man ju. Särskilt om han gömt en kajak tänker jag…hmmm
Citera
2026-08-07, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sesamsmaland1986
Var mordet planerat undrar man ju. Särskilt om han gömt en kajak tänker jag…hmmm

Kanske var det intentionen från början? Vore intressant att veta hur de träffades.
Citera
2026-08-07, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sesamsmaland1986

…MGM har ju gömt kajaken på den ön han var paddlat till. Han har väl lagt den under buske och satt sig själv under ett träd och funderat på vad fan han ska göra. Sedan hittar en kvinna kajaken och polisen har ett spår. Det torde vara på Arbodaön eller på Marskär utifrån helikopterns cirkulerande.

Det är inte på mord-ön han har gömt kajaken. Finns inget som jag sett som tyder på att han skulle ha gömt en kajak på Sollenkroka i något skede.
Citera
2026-08-07, 20:11
Medlem
Citat:
Någon gång mellan 12 och 13.

Vill du lämna någon mer detaljerad info? Intryck? Kanske svårt att minnas… men exakt plats osv?
Citera
2026-08-07, 20:12
Medlem
Citat:
…MGM har ju gömt kajaken på den ön han var paddlat till. Han har väl lagt den under buske och satt sig själv under ett träd och funderat på vad fan han ska göra. Sedan hittar en kvinna kajaken och polisen har ett spår. Det torde vara på Arbodaön eller på Marskär utifrån helikopterns cirkulerande.

Det är inte på mord-ön han har gömt kajaken. Finns inget som jag sett som tyder på att han skulle ha gömt en kajak på Sollenkroka i något skede.

Stärker därmed tesen att "någon annan" gömt den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in