2026-08-07, 19:46
Medlem
Mr Hectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Uppenbarligen är du en av dessa lättkränkta medlemmar av den generationen som inte kan förstå hur man beter sig.
Läs artikeln igen.
Sen fundera på lämpligheten att sitta på poolkanten i en stimmig välbesökt pool och amma samtidigt som du skall ha koll på en 3åring.
Du är inte speciellt erfaren märker jag

Du avslöjade ju precis dig själv som blöjbarn i princip. DU saknar erfarenhet, utan tvekan.
Citera
2026-08-07, 19:50
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Det är fullständigt naturligt att bajsa också, men jag föredrar om man inte gör det vid poolen eller på Stortorget. Du kanske är annorlunda?

Rätt korkad jämförelse då bajs handlar om att göra sig av med skräpprodukter medan amning bokstavligen handlar om att föda nytt liv. Jag undrar vilka människofientliga människor som egentligen är emot detta?
Citera
2026-08-07, 19:54
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Det är helt naturligt men det finns situationer när det är direkt olämpligt.
T.ex när man befinner sig i en stökig miljö om man framför ett fordon och om man utsätter barnet för fara.
En normalt fungerande vuxen försöker hitta en lugn omgivning inte sätter sig mitt i ett kaos.

Det är inte märkligt att ett samhälle som inte sätter barnafödande eller näring för barn i första rum också ser ett fall i barnafödande.

Det finns inget viktigare än mödrar och barn, sluta upp med erat södermalmshipsterliv och börja föda barn.
Citera
2026-08-07, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Det svar som finns har redan angetts av Stiffinger i det här inlägget:

(FB) Isabell fick inte amma vid Parkens pool:
"Jättekränkt

Är det nazism för dig? Att få barn att förstå vad vuxna vill?
Nazism? Har du citerat fel inlägg?
Citera
2026-08-07, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Naturligtvis skulle badvakten gjort tvärtom, hindrat alla badande skitungar att hoppa omkring för en liten stund.
För vad är vackrare än när ett barn ammas av sin ömma moder, det är så man får barn till att växa upp till något riktigt fint.
Allt för många barn växer upp utan kärlek idag.

De flesta hade väl förhoppningsvis lärt sig att inte klättra på främmande människor.
Citera
2026-08-07, 20:11
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
De flesta hade väl förhoppningsvis lärt sig att inte klättra på främmande människor.

Exakt "förhoppningsvis"
Citera
2026-08-07, 20:17
Medlem
Jaha, den jättekränkta Isabell kan ju hålla sig hemma, istället för att blotta sig på offentliga platser.
Citera
2026-08-07, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Hector
Du avslöjade ju precis dig själv som blöjbarn i princip. DU saknar erfarenhet, utan tvekan.
Lille vän försök väx upp och förstå vad ansvar innebär.
Om du har ansvar för ett barn utsätter du inte barnet för risk.
Men uppenbarligen är det omöjligt för vissa att göra en risk bedömning.
Om man har ansvar för mer än 1 barn så ser man till att man tar en paus i en säker miljö, inte mitt i en simmig pool.
Citera
2026-08-07, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
Det är inte märkligt att ett samhälle som inte sätter barnafödande eller näring för barn i första rum också ser ett fall i barnafödande.

Det finns inget viktigare än mödrar och barn, sluta upp med erat södermalmshipsterliv och börja föda barn.
Jag är lite för gammal för barn och bor inte på söder.
Däremot tycker jag det är viktigt att värna barns säkerhet, inte utsätta dem för fara.
Men du skulle se det som ansvarigt att amma om du samtidigt framför en motorcykel i 120?
Som sakt finns tillfällen där det inte är helt lämpligt.
Senast redigerad av SkogsSaab 2026-08-07 kl. 20:24.
Citera
2026-08-07, 21:08
Medlem
Finns endast två möjliga scenarior:

Hon fläker ut sig utmanande, visar helt uppenbart allt, tittar vem som tittar intensivt, och gör sina offer obekväma.

Vakten är invandrare och har svårt att förstå vad som är tillåtet och rimligt.

Att hon gråter ut i media talar för det första.
Citera
2026-08-07, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturarbetaren

Hon fläker ut sig utmanande, visar helt uppenbart allt, tittar vem som tittar intensivt, och gör sina offer obekväma.

Nej, finns fler scenarier. Läs tidigare exempel.
Citera
2026-08-07, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturarbetaren

Den mer troliga anledningen är att hon vill ha en reaktion som hon sedan kan gråta ut över i Expressen.

-Snyft, snyft, jag får inte amma mitt barn.

Att hon kunde tagit treåringen ur bassängen och sedan gemensamt sätta sig på en lugnare plats finns inte i denna Karens tankevärld. Eller jo, visst. Men hon vill ha reaktioner.

Hur hon sedan kan ha bra koll på treåringen som badar samtidigt som hon ammar förstår jag inte riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in