2026-08-07, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag såg den filmen, bara för att den diskuterades på detta forum. Hon blir kär i en snygg och rik man. Och? Vad har det med prostitution att göra? Oskuld var hon också, innan han låg med henne.

Vad har kvinnors eventuella fantasier ens med den här tråden att göra?

"Hon blir kär i en snygg och rik man"

Ja, som hon regelbundet blir fastbunden, dominerad, förnedrad och piskad av. En ganska väsentlig del av filmen/boken.
Citera
2026-08-07, 18:34
Medlem
Du skriver att kvinnor utnyttjar sin sexualitet (utan att sälja sex). Så är det ju när det kommer till VISSA kvinnor, men naturligtvis inte alla. De som använder sex för egen vinning utan att sälja sex kan göra det på olika sätt, i stort som smått. Uppfostrad av en stark mor som jag är har jag nog fått en förebild som varit rätt naturlig. Många kvinnor är alltför förföriska eller spelar på sin kvinnlighet. Tror inte man vinner så mycket på det i längden för folk ser igenom sånt. Sen om de bara är såna av naturen är en annan sak, men jag tror ofta det är en del spel i det också för vi vet alla att man beter sig annorlunda när man är ensam.
Det är väl såna kvinnor som många flashbackmän vill ha, någon sorts 1950-tals modell av kvinna kanske.
Jag tror att du försöker påvisa likheterna mellan dejting och sexköp och i den bästa av världar finns inte så mkt likheter men jag har inga erfarenheter av att bli utnyttjad av kvinnor som en del verkar ha i dejtingssammanhang. Man kan också dra likheter mellan prostitution och äktenskap i vissa fall, särskilt kanske om det är en hemmafru som inte drar in egna pengar, eller någon som gifter sig med en jättegammal gubbe för pengarna. Jag tycker inte man kan jämföra annat avlönat arbete med prostitution för den kroppsliga integriteten vid sex är starkare och viktigare för individen. Detta anser jag baserat på hur jag själv upplever det och hur andra människor verkar uppleva det. Det går inte att resonera bort teoretiskt utan det bara är så. Jag tror att de som säljer sex är skadade eller konstruerade på ett helt annat sätt än majoriteten av alla människor.

Citat:
Ursprungligen postat av CC75
I detta fall har du en naiv inställning till dejting AE. I teorin har du rätt men många är de kvinnor som helt öppet utnyttjar dejting till något helt annat. Det finns i många fall ingen ömsesidighet som du skriver i syfte att verkligen träffa någon seriöst. Allt handlar om vad "den andre kan ge".

Vad gäller att matriarkatet har kriminalisera sex, stämmer det. Lust är inte kriminaliserat men lust och tillfredsställande av lust är inte samma sak. "Rätt att köpa någons kropp". Du säljer din kropp varje dag. Jag säljer min kropp varje dag. Alla säljer vi våra kroppar. Var i ligger skillnaden menar du? Vad är felet om det finns en säljare och en köpare som är överens om pris och produkt?

Jag anser även att du är naiv i att kvinnor inte säljer sex. Många kvinnor framställer själva sex som sin bästa produktegenskap. Kvinnor nyttjar sin sexualitet i mycket hög grad. Kvinnor bidrar i mycket hög grad till det synsättet.

// CC
Citera
2026-08-07, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokoke.Cute
Vi hamnar ganska mycket OT men det finns ju antagligen lika många anledningar att köpa sex som det finns sexköpare. I den här tråden är väl perspektivet utifrån män som tycker att vanliga dejtingmarknaden är typ omöjlig. Vad är enklaste och billigaste sättet att ligga? Lite så, men så derailar tråden helt och handlar om annat. Det jag kommenterade först i den här tråden var inlägget där nån skrev att sexköp och dejting är samma sak för män. Det håller jag inte med alls, givet yrkesbakgrund och annat.

Ja, nu har det spårat ur fullständigt till att handla om vad de tror att kvinnor har för sexuella fantasier. och påståenden om att musikartister är prostituerade. Suck.

Jag börjar misstänka att vi har att göra med sexköpare som någonstans är ambivalenta till att vara sexköpare och vill få bekräftelse på att dejting är i princip samma sak som sexköp (fast sexköp är bättre i deras värld). Och att det är "vanligt" att kvinnor fantiserar om att sälja sex. De vill liksom se det som att allt egentligen är sexsälj... Så att de ska få det lättare att köpa sex. Då "alla kvinnor ändå säljer sex", bara mer eller mindre tydligt, i deras verklighetsuppfattning.

Jag anser att de bör läsa dina nyanserade inlägg mer ingående. Och försöka ta till sig det perspektivet.
Citera
2026-08-07, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
De är populära artister, de säljer ett kulturellt uttryck som är populärt bland unga människor idag.

Om jag sjunger om min myntsamling och framträder som en specialintresserad myntsamlare då kommer jag inte få så stort genomslag. Om jag sjunger om att fuck bitches and hoes och är en cool neger då får jag sannolikt fler lyssnare och tittare av mitt verk.

Fortsatt: de är inte prostituerade.
Citera
2026-08-07, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
"Hon blir kär i en snygg och rik man"

Ja, som hon regelbundet blir fastbunden, dominerad, förnedrad och piskad av. En ganska väsentlig del av filmen/boken.

Och han vill inte ha henne, men vill ändå ha henne. Det teamat är kvinnor vana vid. Män som både vill/inte vill. Här tilltalas de med stor sannolikhet att hon ändå får honom mer och mer/lyckas tämja honom mer och mer. Tills det är han som är undergiven och verkligen vill ha henne. men du har kanske inte sett alla filmerna?
Citera
2026-08-07, 18:38
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Jag tror alltså att många håller med om att det är olika saker och att det därför inte går att att säga vad som är bäst. En del män kommer aldrig att köpa sex, andra gör det ofta. Andra gör det tvångsmässigt. Vissa gör det bara en gång. Det är så väldigt olika.

Det finns ganska mycket skrivet om kunder och träffar i sexarbetartråden som ligger i det delforumet.

Det är ingen sexarbetare som bashar kunder som köper sexuella tjänster för att det är enklaste eller kanske enda vägen till sex. Verkligen inte, men jag som provider tycker alltså att det är viktigt att kunden förstår skillnaden i sexköp och vanlig dejting. (det blir bättre möten du, min erfarenhet) Även om en kund så klart aldrig helt och hållet kan regissera en träff/sexet (eftersom vi providers är levande människor, inte robotar som kunden programmerar) så är det extremt tillrättalagt sex. Det är inte så "vanligt" sex ser ut. Om det finns det också mycket skrivet i SW-tråden.

Om man tycker att det helt omöjligt att ligga "vanligt" så tycker jag alltså inte att det är nåt fel att köpa sex. Vore konstigt eftersom jag själv säljer såna tjänster så det gör jag så klart inte. Så länge en kund är bra och trygg så bryr jag mig inte om varför han köper mina tjänster.

Roger that So cute 🫡
Citera
2026-08-07, 18:53
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Ja, nu har det spårat ur fullständigt till att handla om vad de tror att kvinnor har för sexuella fantasier. och påståenden om att musikartister är prostituerade. Suck.

Jag börjar misstänka att vi har att göra med sexköpare som någonstans är ambivalenta till att vara sexköpare och vill få bekräftelse på att dejting är i princip samma sak som sexköp (fast sexköp är bättre i deras värld). Och att det är "vanligt" att kvinnor fantiserar om att sälja sex. De vill liksom se det som att allt egentligen är sexsälj... Så att de ska få det lättare att köpa sex. Då "alla kvinnor ändå säljer sex", bara mer eller mindre tydligt, i deras verklighetsuppfattning.

Jag anser att de bör läsa dina nyanserade inlägg mer ingående. Och försöka ta till sig det perspektivet.

Som sexarbetare är det alltid svårt att nå fram, oavsett vem man pratar med. Alla vet hur horan har det/vad horan tycker men ingen vill prata med horan.

Det verkar vara ganska vanligt att många kunder här på forumet försöker intala sig själva att sexarbetaren är kåt på riktigt och njuter så skönt, att det är detsamma som att dejta vanligt osv. En del har gått till extrema längder för att visa (intala sig själva) att det är så. Ambivalens är ordet.

Om vi nu ska återknyta till TS så är alltså min erfarenhet som sexarbetare som sagt att många av mina kunder gör både och. De "dejtar vanligt" (är gifta eller har andra relationer) samtidigt som de köper tillfälliga sexuella tjänster. Alla mina befintliga kunder gör det. I den här TS är det så svart eller vitt. Man gör antingen eller. Vad är bäst? Men min erfarenhet är som sagt att det är väldigt vanligt att kunder gör både och. Det ena utesluter liksom inte det andra. Det finns som sagt tusen olika orsaker till att kunder köper sex, och jag tänker som sagt inte så mycket på varför. Det är kundens ensak liksom.

Hela den här diskussionen blir så endimensionell och platt om man inte kan se nyanserna i det här. Även om man är sk utomstående så borde man kunna förstå att allt inte är så svartvitt som det som det frågas om i TS.
Citera
2026-08-07, 19:00
Medlem
Citat:
Ja du kan ju låtsas som att BDSM-elementen inte har en avgörande betydelse för bokens enorma popularitet hos kvinnor om det nu krockar för mycket med din fluffrosa sagovärldsbild som du desperat försöker klamra dig fast vid.

Och du kanske kan försöka att någon gång försöka förstå kvinnor och att kvinnor längtar innerligt efter en attraktiv man som vill ha henne och bara henne. I tredje filmen är de gifta. Hon får till slut sin rika attraktiva man, som körde av och på förhållande med henne förut. Och som hon har suktat efter sedan första gången hon såg honom. BDSM-grejerna är bara en liten krydda/en liten parentes till den egentliga handlingen. Som är "omöjlig kärlek, som blir till himlastormande och möjlig kärlek". Det teamat finns i oerhört många böcker, filmer etc. riktade till kvinnor. Med Romeo och Julia som inledning...

Och vad har kvinnors sexuella fantasier i övrigt med trådens ämne att göra?

Ni vill inte kännas vid det trådens sexsäljare Sokoke.cute berättar. Då håller ni på "men frågan är ställd till män och du är kvinna", trots att hon med största sannolikhet är den som vet mest om trådens ämne! Då hon både jobbar med sexsälj (och träffar en kunder) och dejtar (och träffar män i dejting). Samtidigt så sitter ni och påstår vad kvinnor har för sexuella fantasier... Jojo...
Då kan ju Sokoke.cute säga samma sak till er: "ni är inte kvinnor och vet inget om kvinnlig sexualitet och kvinnors sexuella fantasier".
Citera
2026-08-07, 19:03
Medlem
Citat:
Som sexarbetare är det alltid svårt att nå fram, oavsett vem man pratar med. Alla vet hur horan har det/vad horan tycker men ingen vill prata med horan.

Det verkar vara ganska vanligt att många kunder här på forumet försöker intala sig själva att sexarbetaren är kåt på riktigt och njuter så skönt, att det är detsamma som att dejta vanligt osv. En del har gått till extrema längder för att visa (intala sig själva) att det är så. Ambivalens är ordet.

Om vi nu ska återknyta till TS så är alltså min erfarenhet som sexarbetare som sagt att många av mina kunder gör både och. De "dejtar vanligt" (är gifta eller har andra relationer) samtidigt som de köper tillfälliga sexuella tjänster. Alla mina befintliga kunder gör det. I den här TS är det så svart eller vitt. Man gör antingen eller. Vad är bäst? Men min erfarenhet är som sagt att det är väldigt vanligt att kunder gör både och. Det ena utesluter liksom inte det andra. Det finns som sagt tusen olika orsaker till att kunder köper sex, och jag tänker som sagt inte så mycket på varför. Det är kundens ensak liksom.

Hela den här diskussionen blir så endimensionell och platt om man inte kan se nyanserna i det här. Även om man är sk utomstående så borde man kunna förstå att allt inte är så svartvitt som det som det frågas om i TS.

Enligt Tomatkungen vill kvinnor inte dejta män som köper sex. Det har hon skrivit i otaliga trådar genom åren. Så det är ju bra om dina inlägg kan vidga Tomatkungens världsbild något.

Självklart kan man göra båda. Men för den sakens skull kan man förstås göra en jämförelse mellan dem.
Citera
2026-08-07, 19:12
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Enligt Tomatkungen vill kvinnor inte dejta män som köper sex. Det har hon skrivit i otaliga trådar genom åren. Så det är ju bra om dina inlägg kan vidga Tomatkungens världsbild något.

Självklart kan man göra båda. Men för den sakens skull kan man förstås göra en jämförelse mellan dem.

Metadiskussion är aldrig intressant. 😴

Jag tycker som 74984793579835 ggr redan sagt att det inte går att göra en jämförelse mellan dem eftersom bevekelesgrund och tillvägagångssätt är så pass olika. Ja, man kan diskutera vilket sätt som är den snabbaste vägen till ligg för en del män. En del män kommer som sagt aldrig att vara intresserade av att köpa tillfälliga sexuella tjänster för att det inte är deras grej. Andra tycker att bordellbesök är magiska. Det är olika. Tycke och smak. Det finns inget påvisbart rätt eller fel och man vill inte ju vara den där jobbiga jävlen som sitter och tjatar om kalopsen i matlådan. Den orkar ingen med.

Lite på det temat så så tror jag faktiskt inte att mina kunders "dejter" (läs: fruar/sambos) vet om att deras män köper sex. Det verkar vara nåt som görs i hemlighet. Men vad kvinnor vill och inte vill göra med sexköpare är ju verkligen inte topic här.
Citera
2026-08-07, 19:21
Medlem
Citat:
Och du kanske kan försöka att någon gång försöka förstå kvinnor och att kvinnor längtar innerligt efter en attraktiv man som vill ha henne och bara henne. I tredje filmen är de gifta. Hon får till slut sin rika attraktiva man, som körde av och på förhållande med henne förut. Och som hon har suktat efter sedan första gången hon såg honom. BDSM-grejerna är bara en liten krydda/en liten parentes till den egentliga handlingen. Som är "omöjlig kärlek, som blir till himlastormande och möjlig kärlek". Det teamat finns i oerhört många böcker, filmer etc. riktade till kvinnor. Med Romeo och Julia som inledning...

Och vad har kvinnors sexuella fantasier i övrigt med trådens ämne att göra?

Det finns massor med böcker om "omöjlig kärlek". Ingen slump att den av kvinnor mest lästa boken genom tiderna bygger på BDSM, och en kvinna som blir dominerad, förnedrad och piskad.

Som sagt, du försöker verkligen desperat klamra dig fast vid din naiva världsbild.

Citat:
Ni vill inte kännas vid det trådens sexsäljare Sokoke.cute berättar. Då håller ni på "men frågan är ställd till män och du är kvinna", trots att hon med största sannolikhet är den som vet mest om trådens ämne! Då hon både jobbar med sexsälj (och träffar en kunder) och dejtar (och träffar män i dejting). Samtidigt så sitter ni och påstår vad kvinnor har för sexuella fantasier... Jojo...
Då kan ju Sokoke.cute säga samma sak till er: "ni är inte kvinnor och vet inget om kvinnlig sexualitet och kvinnors sexuella fantasier".

Jag vände mig bara emot påståendet "men sexköp är inte magiskt för säljaren". Vilket ju blir irrelevant i en tråd som handlar om det manliga perspektivet. Det enda som betyder något inom ramen för den här tråden är ju huruvida det är magiskt för mannen eller inte.

Vad kvinnor går igång på kan man se på deras agerande. T ex att de alla blev helt besatta av 50 shades of grey när den kom. Vi som dejtat kvinnor eller pratat med vet också hur mycket de går igång på tanken att bli dominerade. Det finns som sagt undersökningar och studier osv. Så jodå, vi kan uttala oss om dessa saker.
Citera
2026-08-07, 19:31
Medlem
Citat:

Jag är iaf. mycket mer intresserad av att höra vad du som sexsäljare säger/berättar om hur du ser på ditt arbete och allt därmomkring. Än vad andra har för fantasier om vad du kanske tycker och tänker och upplever. Jag vill veta genuint. Och uppskattar verkligen din närvaro i tråden därav! Ger ju en unik inblick! Sedan är det klart: det finns givetvis lika många erfarenheter etc. som det finns sexsäljare. Så är det. FB och er egen tråd här på FB ändrade iaf. min syn på det hela. Före det så hade jag främst sett dokumentärer etc. om prostituerade som inte borde vara i prostitution. Som gör det som en form av självskadebeteende. Eller som utnyttjas brutalt av människohandlare. Eller har drogmissbruk. Etc. Folk som far illa av sina yrken, finns det i alla branscher. Men vissa yrken är mer utsatta än andra. Polis, byggbranchen, sexsäljare. Osv. För att bara nämna några yrken som är mer utsatta. Så. Det var uppfriskande att få se att ni finns som säljer sex av andra skäl än ovan angivna och har ett gediget säkerhetstänk!

Jo, jag har sett det. De verkar tro att det är en ömsesidighet vid sex med sexsäljare... Och sedan finns här även de sexköpare som sätter prostituerade på piedestal (vilket iofs. är finare och bättre än att de skulle göra tvärtom!) samtidigt som de rackar ner på promiskuösa kvinnor som älskar ömsesidigt sex med män de är attraherade av. Men samtidigt creepy... Då de verkar leva i föreställningen att det enda sättet som är ok för kvinnor att ha sex på är att ha sex som de får betalt för. kvinnor ska inte njuta av sex för sexets egen skull/inte njuta av sex med en man de finner attraktiv, verkar det som de anser. Creepy som sagt! Dessa sexköpare tycks inte heller inse att ni sexsäljare också är kvinnor (och inte bara i er yrkesroll ideligen) med begär och lust och känslor! Och att ni har helt vanligt icke-betal sex med era partners, ons, kks whatever. Nej, de tycks ha placerat kvinnor i olika fack: prostituerade som enbart har sex med kunder för pengar. Och "slampor, som har sex med vem som helst, gratis". Typ. Creepy typer!

Ja, gällande trådens ämne, så är ju som sagt var din insyn och ditt perspektiv unikt och väldigt berikande att ta del av! Och det visar väl även forskning? Att majoriteten av sexköpare har familj, fru, flickvän? Jag har för mig det iaf. Och för min del är det lättare att förstå det intellektuellt, än TS perspektiv. De som har fru, får ju ömsesidigheten med frugan. Men även det han kanske verkligen vill ha i sex-väg (och av olika anledningar kanske inte kan få med frugan) med en sexsäljare. Visst: han är otrogen. Men han är det iaf. med någon som kommer vara diskret och som är professionell (förhoppningsvis! Så han inte köper sex av någon som är i trafficking, säljer sex som självskada eller annat... ). Så. Jag kan förstå en sådan sexköpares perspektiv, på något sätt.

Jag är ju som sagt var helt utomstående. Det där med sexköp/sexsälj är en främmande värld för mig. Men dejting är jag väldigt bekant med! Och jag tycker synd om TS och vissa andra i tråden, som givit upp detta med dejting. De missar något som kan bli helt jädra sjukt magiskt!

Glädjer mig över att du har funnit en partner!
Senast redigerad av TomatKungen 2026-08-07 kl. 19:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in