Citat:
Ursprungligen postat av
Sokoke.Cute
Som sexarbetare är det alltid svårt att nå fram, oavsett vem man pratar med. Alla vet hur horan har det/vad horan tycker men ingen vill prata med horan.
Det verkar vara ganska vanligt att många kunder här på forumet försöker intala sig själva att sexarbetaren är kåt på riktigt och njuter så skönt, att det är detsamma som att dejta vanligt osv. En del har gått till extrema längder för att visa (intala sig själva) att det är så. Ambivalens är ordet.
Om vi nu ska återknyta till TS så är alltså min erfarenhet som sexarbetare som sagt att många av mina kunder gör både och. De "dejtar vanligt" (är gifta eller har andra relationer) samtidigt som de köper tillfälliga sexuella tjänster. Alla mina befintliga kunder gör det. I den här TS är det så svart eller vitt. Man gör antingen eller. Vad är bäst? Men min erfarenhet är som sagt att det är väldigt vanligt att kunder gör både och. Det ena utesluter liksom inte det andra. Det finns som sagt tusen olika orsaker till att kunder köper sex, och jag tänker som sagt inte så mycket på varför. Det är kundens ensak liksom.
Hela den här diskussionen blir så endimensionell och platt om man inte kan se nyanserna i det här. Även om man är sk utomstående så borde man kunna förstå att allt inte är så svartvitt som det som det frågas om i TS.
Jag är iaf.
mycket mer intresserad av att höra vad du som sexsäljare säger/berättar om hur du ser på ditt arbete och allt därmomkring. Än vad andra har för
fantasier om vad du kanske tycker och tänker och upplever. Jag vill veta genuint. Och uppskattar verkligen din närvaro i tråden därav! Ger ju en unik inblick! Sedan är det klart: det finns givetvis lika många erfarenheter etc. som det finns sexsäljare. Så är det. FB och er egen tråd här på FB ändrade iaf. min syn på det hela. Före det så hade jag främst sett dokumentärer etc. om prostituerade som
inte borde vara i prostitution. Som gör det som en form av självskadebeteende. Eller som utnyttjas brutalt av människohandlare. Eller har drogmissbruk. Etc. Folk som far illa av sina yrken, finns det i alla branscher. Men vissa yrken är mer utsatta än andra. Polis, byggbranchen, sexsäljare. Osv. För att bara nämna några yrken som är mer utsatta. Så. Det var uppfriskande att få se att ni finns som säljer sex av andra skäl än ovan angivna och har ett gediget säkerhetstänk!
Jo, jag har sett det. De verkar tro att det är en ömsesidighet vid sex med sexsäljare... Och sedan finns här även de sexköpare som sätter prostituerade på piedestal (vilket iofs. är finare och bättre än att de skulle göra tvärtom!) samtidigt som de rackar ner på promiskuösa kvinnor som älskar ömsesidigt sex med män de är attraherade av. Men samtidigt creepy... Då de verkar leva i föreställningen att det enda sättet som är ok för kvinnor att ha sex på är att ha sex som de får betalt för. kvinnor ska inte njuta av sex för sexets egen skull/inte njuta av sex med en man de finner attraktiv, verkar det som de anser. Creepy som sagt! Dessa sexköpare tycks inte heller inse att ni sexsäljare
också är kvinnor (och inte bara i er yrkesroll ideligen) med begär och lust och känslor! Och att ni har helt vanligt
icke-betal sex med era partners, ons, kks whatever. Nej, de tycks ha placerat kvinnor i olika fack: prostituerade som enbart har sex med kunder för pengar. Och "slampor, som har sex med vem som helst, gratis". Typ. Creepy typer!
Ja, gällande trådens ämne, så är ju som sagt var din insyn och ditt perspektiv unikt och väldigt berikande att ta del av! Och det visar väl även forskning? Att majoriteten av sexköpare har familj, fru, flickvän? Jag har för mig det iaf. Och för min del är det lättare att förstå det intellektuellt, än TS perspektiv. De som har fru, får ju ömsesidigheten med frugan. Men även det han kanske verkligen vill ha i sex-väg (och av olika anledningar kanske inte kan få med frugan) med en sexsäljare. Visst: han är otrogen. Men han är det iaf. med någon som kommer vara diskret och som är
professionell (förhoppningsvis! Så han inte köper sex av någon som är i trafficking, säljer sex som självskada eller annat...

). Så. Jag kan förstå en sådan sexköpares perspektiv, på något sätt.
Jag är ju som sagt var
helt utomstående. Det där med sexköp/sexsälj är en främmande värld för mig.
Men dejting är jag väldigt bekant med!

Och jag tycker synd om TS och vissa andra i tråden, som givit upp detta med dejting. De missar något som kan bli helt jädra sjukt magiskt!
Glädjer mig över att du har funnit en partner!