Citat:
Ursprungligen postat av
2.3
Hittade detta:
"Enligt X skulle TN tidigare ha visat intresse (innan deras sambo-skap?) av att försöka flytta från Gustavsberg in till Stockholm (Hammarby Sjöstad)."
Säger ju inte mycket om hur sugen han var på att flytta till stan när de väl skulle bli sambos. Men nog är uppgörelsen som till slut träffas märklig. Gick hon med på den bara för att hon inte orkade bråka, eller var hon rädd för honom? Och varför var han så oresonlig? För att han är ett psyko eller för att hon hade gjort något som fått honom hämdlysten?
Många bra frågor.
Det dömdes ju infördes instansen i hennes favör. Han överklagade och de träffade en uppgörelse. Nåt av det du säger kan ju stämma.
Till slut måste ju någon ge sig, man orkar ju inte dreva i flera år. Att han gick från att ha förlorat tvisten till att praktiskt taget (ungefär) få köpa ett förstahandskontrakt om 112 kvm lägenhet på Södermalm för 200k är ju en sanslös jackpot. Jag inbillar mig att han är helt omöjlig att ha att göra med, för det är bara såna personer som hade orkat med det där.
Det framgår också att han har betydligt bättre ekonomi än henne. Hon invänder ju t ex att han gott kan använda sina pengar från försäljningen av radhuset till att köpa en ny bostad. Hon å sin sida har inget väsentligt sparkapital.
Inbillar mig att två normala personer hade kommit fram till följande:
Kvinna: bor kvar, eller byter till önskad lägenhet.
Mannen: tar det som blir över, alternativt använde sina radhus-pengar till att köpa ny bostad.
EDIT: …men ovan bygger ju på att de skulle agera efter vad jag anser mest moraliskt. Om någon har ”vinst” eller ekonomiska fördelar i sikte så suddas ju ofta de moraliska/generösa/ödmjuka sidorna till att bara vilja roffa åt sig. Det jag menar att TN har gjort här. Men vad vet jag.