2026-08-07, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Så kontentan är väl då egentligen att vi är helt eniga, även om vi verkar "kommit in från var sitt håll" s.a.s.

Yes, broder! Det är många år sen jag hängde på Flashback, det är ett sånt jävla kaninhål av teorier. Ångrar att jag gav mig in i detta, blir helt autistisk av att gräva ner mig i sånt här. Har blivit påmind om varför jag lagt denna karriär på hyllan.
Citera
2026-08-07, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Jo men om det var en fnurra på tråden så kanske han tänkte : "Om inte jag får dig ska ingen annan heller ha dig"
Det är inte ovanligt att kontrollerande, farliga män tänker så! Kvinnor också för den delen!
Exakt! Det är väl det jag tänker hände. Eller att något annat gjorde honom så upprörd att han tog livet av henne. Kanske kopplat till pengar, kanske inte.

Så att han är en mördare är väl mer eller mindre solklart. Att han är kontrollerande låter troligt. Huruvida han är en gold digger, ingen aning. Möjligheten finns men jag tycker inte det är direkt solklart. Han klarade ju att försörja sig själv.
Citera
2026-08-07, 15:32
Medlem
2560ps avatar
Sannolika skäl, ingen skräll direkt:

https://www.tv4.se/artikel/5wj0PbEGUfIagfdYlHSy8O/misstaenkt-foer-skaergardsmord-haektas

Citat:
– Det här är ett misstänkt mord på en person som inte är med i den kriminella miljön, och det har dessutom skett i hemmet. Då är det nästan kutym att de som finns runtomkring utreds, och den här personen blev väl mer eller mindre självutpekad utifrån deras relation. Så när åklagaren gör så här i ett tidigt skede är det helt enkelt av stor betydelse, säger Johanna Björkman.

Edit: Missade citera
Citera
2026-08-07, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matte666
Nu tycker jag du går över gränsen, ingen ska behöva bli oskyldigt anklagad för att vara gnagare. Kan vi hyfsa tonen lite kanske?
Jag är helt med, brusade upp och lät känslorna styra. Sorry!

Och det är detta jag tror hände med den gode TN. Något fick honom att flippa ut (tror inte han hade planerat det hela) och det kan förvisso vara kopplat till pengar men mer troligt något annat. Som så enkelt att hon helt enkelt inte var kär i honom.
Citera
2026-08-07, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Säger han själv detta alltså?

Det framgår i dokumenten. Se tidigare inlägg. Vet inte om det framgår vem som säger vad, men det verkar inte ha varit några klagomål på den punkten. Tolkar det som att det inte finns några tvivel just där.
Citera
2026-08-07, 15:34
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Sannolika skäl, ingen skräll direkt:

https://www.tv4.se/artikel/5wj0PbEGUfIagfdYlHSy8O/misstaenkt-foer-skaergardsmord-haektas

Bra! Förhoppningsvis går förundersökningen fort och de kan väcka åtal redan på den här sidan året.
Citera
2026-08-07, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Det framgår i dokumenten. Se tidigare inlägg. Vet inte om det framgår vem som säger vad, men det verkar inte ha varit några klagomål på den punkten. Tolkar det som att det inte finns några tvivel just där.
OK, får väl läsa lite mer.

Om så är fallet ökar väl möjligheterna till att han var mer intresserad av ett förstahandskontrakt i stan, än tjejen ifråga. Men det är fortfarande rätt vilda spekulationer.
Citera
2026-08-07, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Jag håller inte med om att han betett sig särskilt klandervärt. Han har betett sig som folk i allmänhet gör vid en bodelning, tyvärr. Han hade rätt att få lgh då han hade större behov av den med två barn. Att han ville ha en fyra är inte så konstigt, barnen behövde var sitt rum. Det här gick helt enkelt till som det brukar i sådana här fall.

Bägge parterna här hade flera förhållanden bakom sig. Vet inte vilka slutsatser vi ska dra av detta. Troligen inga. Vem som helst kan faktiskt bli en mördare, rätt vad det är, bara fel saker plötsligt inträffar, även om det inte är något vi vill erkänna för oss själva. Statistiken i all ära, det är i slutänden bara statistik och i verkligheten inträffar även mindre sannolika saker. Finns inga tecken på tidigare våld, vilket det borde ha gjort. Skulle dock bli väldigt förvånad om det inte fanns något/några berusningsmedel med i bilden.

Folk i allmänhet drevar inte i två år efter ett förhållande som varat i ett drygt år för att få någonting som moraliskt borde vara någon annans.

Han ville bo kvar i stan, hade ett par barn, behövde en stor lägenhet och ville bo centralt. Hade ej råd att köpa 100+ kvm innanför tullarna. Tyckte därför det var värt att trötta ut kvinnan för att få sin vilja igenom. Den slutsatsen drar jag för att det otvivelaktigt är han som går vinnande ur tvisten. Rättsligt ok agerat, moraliskt klandervärt.
Citera
2026-08-07, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
OK, får väl läsa lite mer.

Om så är fallet ökar väl möjligheterna till att han var mer intresserad av ett förstahandskontrakt i stan, än tjejen ifråga. Men det är fortfarande rätt vilda spekulationer.

Ja, och jag är inte ens säker på att förhållandet i första steget drevs av hans lägenhetsbegär. Däremot när förhållandet tog slut så kan ju djävulen i honom ha kickat in. Istället för att låta kvinnan som tidigare haft kontraktet som man använde i bytet få bo kvar eller välja det hon ville så uppfattar jag att han strular som fan för att roffa åt sig.

Tror också det framgick att det var hans idé att dom skulle byta bort hennes kontrakt i första taget. Hon hade kunnat tänka sig att bo kvar där (och då vara ensam på kontraktet och att han skulle flytta in där) men han ville flytta till en större. Om han ville ha en större lägenhet för att han tyckte det behövdes med barnen eller om det var ett svepskäl för att få stå med på kontraktet (och således ha en bättre position vid eventuellt uppbrott) kan man ju bara spekulera i.
Citera
2026-08-07, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Folk i allmänhet drevar inte i två år efter ett förhållande som varat i ett drygt år för att få någonting som moraliskt borde vara någon annans.

Han ville bo kvar i stan, hade ett par barn, behövde en stor lägenhet och ville bo centralt. Hade ej råd att köpa 100+ kvm innanför tullarna. Tyckte därför det var värt att trötta ut kvinnan för att få sin vilja igenom. Den slutsatsen drar jag för att det otvivelaktigt är han som går vinnande ur tvisten. Rättsligt ok agerat, moraliskt klandervärt.

Det är meningslöst att tala om moral här. Det är precis så här det fungerar. Enligt lagen hade han rätt till lgh pga barnen och han behövde en fyra. Han slåss alltså för sin rätt. Gör han det inte blir både hans och hans barns framtid besvärlig. Som han ser det slåss han för sina barn och då ger man sig inte. Att hon fick 200 00, tja kanske hade han behövt betala det, kanske var han generös för att få slut på tvisten. De flesta män som blir utkastade ur sin ursprungligen egna bostad får inga 200 000.
Citera
2026-08-07, 15:47
Medlem
exoticspices avatar
Å*a och Thoma* har högst troligt haft problem och tjafs från början i relationen.

Det har varit saker som har legat och gnagt. De åkte ut tillsammans till ön kanske för att reda ut problemen innan den planerade festen men det kom upp för många känslor som fortsatte i ett stort gräl med fysiskt våld från båda som tyvärr slutade med att Å*a avlider.

Tänker på deras stackars barn som har blivit inblandade. Pappan i ena familjen mördare och mamman i den andra familjen mördad.
Citera
2026-08-07, 15:47
Medlem
När kan man få tag på häktningframställan ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in