Citat:
Hej FB.
Jag har begått ett enormt misstag där jag skuldsatt mig ca 150.000 kr. Har en lön på ca 30.000 kr. Denna månad kommer jag halka efter med vissa fakturor. Vad kan man göra? Finns det ett sätt att ta ett samlingslån på 7 år med allt eller är jag körd? Har förstört min kreditpoänt också och ingen vägrar ge mig lån nån mer. Vad ska jag göra? Är väldigt desperat och behöver akut hjälp.
Mina utgifter just nu minus lånen är:
~2000 kr.
Jag har dock en klarna faktura på 16.000 kr denna månad. Finns fet möjlighet att göra avbetalning på deras köp också? Pratade med kundservice och de nämnde något program som kallas ”hardship programme” men man måste tydligen acceptera något med att ens kreditpoäng kan rubbas eller nåt. Förstod inte så mycket.
Jag har begått ett enormt misstag där jag skuldsatt mig ca 150.000 kr. Har en lön på ca 30.000 kr. Denna månad kommer jag halka efter med vissa fakturor. Vad kan man göra? Finns det ett sätt att ta ett samlingslån på 7 år med allt eller är jag körd? Har förstört min kreditpoänt också och ingen vägrar ge mig lån nån mer. Vad ska jag göra? Är väldigt desperat och behöver akut hjälp.
Mina utgifter just nu minus lånen är:
~2000 kr.
Jag har dock en klarna faktura på 16.000 kr denna månad. Finns fet möjlighet att göra avbetalning på deras köp också? Pratade med kundservice och de nämnde något program som kallas ”hardship programme” men man måste tydligen acceptera något med att ens kreditpoäng kan rubbas eller nåt. Förstod inte så mycket.
Hur i helskotta kan du backa 2000kr i månaden med en lön på 30k och då är inte ens lånen och räntor inräknade? Normalt är att du ska kunna spara minst 5000 med den lönen, men en aggressiv avbetalningsplan så bör du kunna skicka bort 150.000 på ett och ett halvt år. Du skulle behöva ett samlingslån för att döda räntorna, kolla med banken och prata med syskon, föräldrar om såväl din situation samt det beteende som har gjort att du hamnat där du är. Ring även upp de som du har förseningar till och förklara ditt läge. De kan ha förståelse och ge dig andra alternativ till att betala men de kommer fortfarande att ställa krav. 150.000 i skulder är inga stora pengar i lån för någon som tjänar 30.000 i månaden. Däremot så är höga räntor skit men försök att sälja dina dyra lån till lägst bjudande.