2026-08-07, 02:01
Medlem
fjiskens avatar
Inför sociala förvaltningar för människor som inte klarar Av att vara vuxna nu tack.

Så innerligt jävla trött på snorungar som inte kan va vuxna, så får man sitta där och dega av lånen via skattesedeln och skuldsanering.
Citera
2026-08-07, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Ring deras kundtjänst och säg att du inte kan betala för att du har blivit arbetslös. De kommer pausa den i en månad, och om en månad ringer du och säger att du fortfarande är arbetslös. Du kan upprepa det i 6 månader.

Du kommer inte kunna använda Klarna på ett tag, men det kommer inte påverka din kreditvärdighet.
Jag chattade med de istället. Fick 24 mån avbetalningsplan på 2 fakturor. Förhoppningsvis kan jag göra det på resten av fakturorna som är ”pausade” tillfälligt.
Citera
2026-08-07, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Inför sociala förvaltningar för människor som inte klarar Av att vara vuxna nu tack.
Man är sällan bra på allt, själv är jag urkass på att städa så mitt hem ser ut som värsta knarkarkvarten. Ekonomin är dock riktigt bra.

Vi försöker hjälpa här. Men ts verkar inte vilja ha hjälp.
Citera
2026-08-07, 03:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HalalMuscle
Jag chattade med de istället. Fick 24 mån avbetalningsplan på 2 fakturor. Förhoppningsvis kan jag göra det på resten av fakturorna som är ”pausade” tillfälligt.

Det var därför jag skrev att du ska ringa. Chattar du så kommer du till en indier som inte har befogenhet att göra något. Ringer du så kommer du till någon som faktiskt kan svenska som sitter i ett callcenter i Grekland och får pausa din faktura pga ekonomiska svårigheter. Nu kommer du få betala ränta i två år.
Citera
2026-08-07, 04:47
Medlem
Citat:
Ringer du så kommer du till någon som faktiskt kan svenska som sitter i ett callcenter i Grekland och får pausa din faktura pga ekonomiska svårigheter. Nu kommer du få betala ränta i två år.

Citat:
En polare gjorde det och de pausade fakturan räntefritt i ett halvår, du måste bara ringa in varje månad när pausen går ut och säga att du behöver pausa en månad till.
Hur ska du ha det?
Citera
2026-08-07, 05:35
Medlem
Belters avatar
Citat:
Blir arbetslös nu i slutet av månaden. Vet fan inte vad jag ska göra?
Söka jobb kanske vore en bra idé? Bättre få in lite pengar än inga alls. Med dom pengarna kan du ju använda till att betala hyran. Du är körd på riktigt när du är bostadslös.
Citera
2026-08-07, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Söka jobb kanske vore en bra idé? Bättre få in lite pengar än inga alls. Med dom pengarna kan du ju använda till att betala hyran. Du är körd på riktigt när du är bostadslös.
Vart ska jag hitta ett jobb med gymnasieexamen i denna lågkonjuktur?
Jag kommer få aktivitetsersättning hos fkassan (12 tusen). Som tur betalar jag ingen hyra. Kan jag bocka av 150k på ett år?
Citera
2026-08-07, 06:03
Medlem
Conams avatar
Citat:
Jag kommer få aktivitetsersättning hos fkassan (12 tusen). Som tur betalar jag ingen hyra. Kan jag bocka av 150k på ett år?
Läs tråden, du har alla svar!
Citera
2026-08-07, 06:43
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Det finns bara ett svar på detta. Budget- och skuldrådgivningen. Allt annat är trams.

Hur hamnade du i den här sitsen ts?

Rätt självklart, TS har spelproblem.
Finns säkerligen inget att sälja heller för TS för att ordna upp sin ekonomi lite utan han har lånat till köp, sålt det han köpt och spelat upp pengarna och sitter nu i skiten.
Citera
2026-08-07, 06:46
Medlem
När jag var ung och i samma situation lät jag det gå till inkasso och gjorde sen en återbetalningsplan på minimum i x antal år. Gick bra och blev av med det med en rimlig ekonomi i vardagen även om det tog lång tid.
Citera
2026-08-07, 06:50
Medlem
Citat:

Klart det går att få jobb! Fan vi har knappt sökande när vi lägger ut tjänster. Helt jäkla omöjligt. Dock Norrland, kanske annorlunda i storstad tex men tänk nya banor.
Är du inte utbildad i nåt så typ Hemtjänst är lätt att få extra och nattpass ger mer betalt.
Citera
2026-08-07, 06:52
Medlem
Citat:
Inom hemtjänsten. Om du inte är allt för konstig så har du ett arbete direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in