Citat:
Ursprungligen postat av
VerklighetenJa
Kanske inte fick med det men man skjuter såklart inte från Land
Attackdykare
eller
Kustjägare
eller
sämre utbildad personal
Ingen expert på detta men man släpper i personalen skyttar från ngn båt / fartyg Attackdykare släpper inga bubblor eller ngn vet finns där
Nu vet jag inte om RPG klarar vatten men jag tror ngn slags handhållen mojäng finns som andra använder " Navy Seals
"Carl Gustav
Environmental and Water ResistanceSubmersion: The system is engineered to withstand being submerged in water for at least one hour without damage or loss of core functionality.
Typiskt anropar man väl det fartyget man tycker skall vända per radio det borde gå Förstår jag det rätt är det för stora summor som går upp i rök så det behöver inte hända så ofta för att rederier slutar försöka
än sålänege har det ju handlat om "okänd projektil" som skadat eller missar skepp ,handlar om totalt ca 50 tillfällen sedan början på året.
-UAE Mussafah 2
-Indian dhow Haji Ali
har sänkts.
och många rederier har slutat, och i många fall så använder oman och saudi andra hamnar än de i sundet/gulfen för sin export och import.
visst är iransk piratverksamhet ett problem. men det var även ett iran som trixar med kärnvapen.
synd om asiaterna och fattiga länder, men, det är synd om dem även när om oljan går ner under 76d/fatet idag....
igen, det passerar 100 tals fartyg genom sundet (inte iranska...) så du behöver få ihop din teori med varför irans svammel.
menar de att sundet är stängt för deras båtar. men det går bra för 100 tals andra att passera?
menar de att sundet är stängt eftersom när de spanar ut över vattnet så ligger alla båtar stilla?
menar de att sundet är stängt mellan håller fingrarna i kors bakom ryggen?