2026-08-07, 11:06
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Olivia och någon till ska tydligen också vara brudtärnor. Tror hon ska ha fyra och Jockiboi ska ha fyra "bestmän"

Man kan bara ha en bestman. Är de fler är resten marskalkar --- men att Jockiboi skulle veta det är ju för mycket begärt.

Vi vet att varken baronen eller baronessan ska vara något av det.
Citera
2026-08-07, 11:21
Avstängd
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Vi vet att varken baronen eller baronessan ska vara något av det.
En översexuell förtalsdömd byfåne och hans halvbisexuella transfoba fru hade ju inte stuckit ut i den samlingen men Jockiboi känner ju inte dem så det är inte aktuellt.
Citera
2026-08-07, 13:57
Medlem
Citat:
Där är nog 90% av folket där, som han inte känner.

Men att rask inte får komma, det måste svida i själen på tessan. Tänk att mannen hon är gift med, har slickat jockiboooi(så som Olof K säger det) i stjärten i 2 års tid. Försaka familjen mer än vanligt. Men aldrig svikit jockiboooi. Utan stått vid hans sida, fast lundell har gjort sig rolig på hans bekostnad i folks DM. Inte ens ett tack, och självklart är ni bjudna på bröllopet. Tessan kunde för en kväll i sit5 vuxna liv. Klä sig fint, äta gott, dricka omges sig med andra vuxna.
Men nä. Icke sa Nicke. Inte en chans i helvetet.

Istället får hon äta en torr ostgratinerad baguette. Och 3 vanamiräkor, kock baronen stekte 2h innan så det var mer likt tuggummi än mat.

Fy fan rask. Hoppas du skäms röven av dig. Är detta vad din fru är värd?
På tal om Jonna, baronen och baronessan. Jag har ett minne av att Rask vid flera tillfällen adresserat att folk på flashback och Chrippa ljuger om att Rask var dräggfull på någon fest hemma hos Jocke och Jonna, och stoppade mat i fickorna. Och att han då försvarat sig med att han minsann betedde sig och till och med frågade om han fick ta med Therese på festen. Och att Jonna, väl på plats, ska ha uttryckt att Rask var den enda som var artig nog att fråga först. Han är alltså en mästerfestdeltagare och är ändå inte bjuden!?

Nä men på riktigt, visst att baronen är en riktig äckelpotta men han är ju åtminstone inte barnvåldtäktsman, åldringsrånare, hemfridsbrottare eller kåkfarare (ännu) som vissa andra gäster.

Jocke skrev ju till och med till Rasks brottsoffer så sent som 2025 och hotade med att Rask kanske skulle få hjälp med resning i hans mål. Är man verkligen inte på bröllopsinbjudansbasis då? Tycker fan på riktigt tycker att Rask också borde blivit inbjuden efter alla dessa år. Hade det bara varit civila vänner och familj, visst. Men så är det ju inte.

Tur för Jocke att han bara omger sig med begåvningsreserven som noga groomats till att sakna egen vilja. De flesta finner sig inte i att bara får vara med när det passar (lol, som när Jocke tog bort sin like på Anjos dokumentär om barnvåldtäktsmannen Antonio Toledano Book), utan hade vänt sig emot honom för länge sedan. Men baronen är bara tacksam att få vistas i samma gruppchatt som Jocke, även om det inte är någon av de viktiga chattarna.
Citera
2026-08-07, 15:28
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
På tal om Jonna, baronen och baronessan. Jag har ett minne av att Rask vid flera tillfällen adresserat att folk på flashback och Chrippa ljuger om att Rask var dräggfull på någon fest hemma hos Jocke och Jonna, och stoppade mat i fickorna. Och att han då försvarat sig med att han minsann betedde sig och till och med frågade om han fick ta med Therese på festen. Och att Jonna, väl på plats, ska ha uttryckt att Rask var den enda som var artig nog att fråga först. Han är alltså en mästerfestdeltagare och är ändå inte bjuden!?

Nä men på riktigt, visst att baronen är en riktig äckelpotta men han är ju åtminstone inte barnvåldtäktsman, åldringsrånare, hemfridsbrottare eller kåkfarare (ännu) som vissa andra gäster.

Jocke skrev ju till och med till Rasks brottsoffer så sent som 2025 och hotade med att Rask kanske skulle få hjälp med resning i hans mål. Är man verkligen inte på bröllopsinbjudansbasis då? Tycker fan på riktigt tycker att Rask också borde blivit inbjuden efter alla dessa år. Hade det bara varit civila vänner och familj, visst. Men så är det ju inte.

Tur för Jocke att han bara omger sig med begåvningsreserven som noga groomats till att sakna egen vilja. De flesta finner sig inte i att bara får vara med när det passar (lol, som när Jocke tog bort sin like på Anjos dokumentär om barnvåldtäktsmannen Antonio Toledano Book), utan hade vänt sig emot honom för länge sedan. Men baronen är bara tacksam att få vistas i samma gruppchatt som Jocke, även om det inte är någon av de viktiga chattarna.

Det var innan min tid. Men jag har också hört han drog en tonårsfylla å stoppade mat i fickorna. Svepte champange och somnade.
Finns inte ens chans I hela helvetet Fiona har sagt att han var den ända som var artig. Inte en chans.

Men självklart tycker även jag han är värd att BEVITTA när dom BELOVAR varandra trohet igen. Det är fan direkt taskigt. Baronessan måste också tycka det är fel att dom inte blir BEBJUDNA så dom kan BEVITTNA spektaklet.

Precis alla i hans omkrets blir bjudna. Folk han kan känner kommer. Men rask som BEDRIVIT en försvarskampanj som för visso mest liknar ett självmål från Jockiboooi(så som Olof K säger det) synvinkel. Men ändå.

Löpardvärgen kom in sist för att skydda lundell. Han har redan mer umgänge med lundell än rask. Det måste fan svida som fan!

#BjudinFamiljenRask-Jocikiboi!!
Citera
2026-08-07, 16:13
Avstängd
GreenBatterys avatar
Citat:
Det var innan min tid. Men jag har också hört han drog en tonårsfylla å stoppade mat i fickorna. Svepte champange och somnade.
Finns inte ens chans I hela helvetet Fiona har sagt att han var den ända som var artig. Inte en chans.
Om inte jag missminner mig så skvallrade den småkukade FegisBaronen i en live om att vissa deltagare på festen rökte jazztobak men att han inte tänkte säga vilka det var. Det borde ha fått Jockiboi att direkt se till att det inte nämndes mer och därför kanske han till och med stöttade Trosafånen med att hota offren och de motvilligt ljög om att han skött sig?

Vem vet?
Citera
2026-08-07, 16:19
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Om inte jag missminner mig så skvallrade den småkukade FegisBaronen i en live om att vissa deltagare på festen rökte jazztobak men att han inte tänkte säga vilka det var. Det borde ha fått Jockiboi att direkt se till att det inte nämndes mer och därför kanske han till och med stöttade Trosafånen med att hota offren och de motvilligt ljög om att han skött sig?

Vem vet?

Ja, vem vet.
Citera
2026-08-07, 17:30
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Detta! De har nog insett att de inte kan behålla gullegossen och försäkrar sig om att de har en god anledning att dumpa honom in case mammisarna går bananas när hans karriär går i graven!

Helt obegripligt att TV4 går med på valet av brudtärna. Hennes käre bror är ju faktiskt allvarligt kriminell (inte bara efterbliven)och föräldrarna är ju även de kriminella då de sysslar med folkbokföringsbrott. Vedervärdig, rasistisk familj!
Tv4 vet förmodligen inte om vad Rodde gjort och skulle nog inte bry sig om dom visste.
Danjal kommer säkerligen vara med trots att han är misstänkt, sålänge inte TV4 överöses av mail som ifrågasätter dom så kommer detta fortsätta. Folk drar inte sitt strå till stacken och mailar tyvärr.
Jocki och Anjo umgås även öppet med Ceesay och andra kriminella utan att någon höjer på ögonbrynen.
Är man ljugiboi går allt för sig.
Citera
2026-08-08, 14:36
Medlem
ruskinarmss avatar
Vad tror ni dom kommer stagea för "drama" då under 12-timmarssändningen?

Jag gissar på :

En "objuden gäst" kommer som antingen Jocke eller Jonna inte vill ha där.
Jag gissar på nån Jocke inte vill ha där. Han kommer gråta "fy faaan allt är förstört".
Det kommer vara skakiga kameror och lite drama.
En "rödgråten" Jocke kommer vilja blåsa av allt och stoppa sändningen.
Nån hjälte eller hjältinna (typ Anna Book) kommer få en "gråtande" Jocke på bättre tankar.
Anna Book skäller på kameramannen medans hon "tröstar" Jocke.

Nån blir "jättefull" och "skämmer ut sig". En hjälte eller hjältinna ställer allt tillrätta och hjälper den "redlösa" in i en taxi.
Publiken kan pusta ut.

Jocke utsätts för ett prank han (såklart) inte hade en aaaning om skulle komma. Allt är nära att gå åt helvete.
Jocke är helt nedsprutad med grönt slem.
En lokal kläduthyrare får snabbt ringas in. I sista sekund räddas sändningen och bröllopet.

Jonna får ett mystiskt SMS och skriker "VA FAAAAN!?".
Hon försvinner iväg arg och upprörd. Jocke är chockad och antyder att allt måste ställas in. Gästerna är på väg att gå, stel stämning, men i sista sekunden kommer Jonna ut och är glad igen. Tittarna får aldrig veta vad det gällde. Men Jocke vet, men vill inte snacka om det.

Motvikt halkar på ett bananskal och får sitta i rullstol.

Det ska ju vara lite buskis över det hela antar jag. WT-buskis.

Mera?
Citera
2026-08-08, 15:20
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms

Jag gissar på :

Jag gissar på nån Jocke inte vill ha där. Han kommer gråta "fy faaan allt är förstört".
Nån hjälte eller hjältinna (typ Anna Book) kommer få en "gråtande" Jocke på bättre tankar.

Nån blir "jättefull" och "skämmer ut sig". En hjälte eller hjältinna ställer allt tillrätta och hjälper den "redlösa" in i en taxi.
Publiken kan pusta ut.

Jocke utsätts för ett prank han (såklart) inte hade en aaaning om skulle komma. Allt är nära att gå åt helvete.
En lokal kläduthyrare får snabbt ringas in. I sista sekund räddas sändningen och bröllopet.

Hon försvinner iväg arg och upprörd. Jocke är chockad och antyder att allt måste ställas in. Gästerna är på väg att gå, stel stämning, men i sista sekunden kommer Jonna ut och är glad igen. Tittarna får aldrig veta vad det gällde. Men Jocke vet, men vill inte snacka om det.

Mera?
Mkt bra analys av kommande löftesförnyelse. Jag tror att du har många rätt!

Jag tror dessutom att det kommer bli snöfest inne på toaletten och ngn (Anna Book) kommer bli vansinnig och skrika ut om det! Tv4 får panik och riktar kamerorna åt annat håll.

Motvikts viktigaste dag är snart kommen. Vore ju ganska hemskt om han blir rullstolsburen på kuppen. Så mkt som han älskar att springa av sig bakfyllan.

Tror ni Motvikts sambo också är bjuden?

Stackars Baronen och WT-Tessan!
Citera
2026-08-08, 15:28
Medlem
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms

Jag gissar på :

Publiken kan pusta ut.

Mera?

Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Mkt bra analys av kommande löftesförnyelse. Jag tror att du har många rätt!

Jag tror dessutom att det kommer bli snöfest inne på toaletten och ngn (Anna Book) kommer bli vansinnig och skrika ut om det! Tv4 får panik och riktar kamerorna åt annat håll.

Motvikts viktigaste dag är snart kommen. Vore ju ganska hemskt om han blir rullstolsburen på kuppen. Så mkt som han älskar att springa av sig bakfyllan.

Tror ni Motvikts sambo också är bjuden?

Stackars Baronen och WT-Tessan!
Jag har en uppfattning att Jockiboi gärna inte kör live då han gärna vill ta omtagningar på saker för att framstå i sitt bästa dager. Ändå vågat med 12-timmars.

I en live förut kom det ju fram att deras Spökjakt var fejk när Danjal häver ur sig att de ska "planera ett spöke". https://www.youtube.com/watch?v=sFJrM6Y_Nqc
Vet inte hur ofta herrn kört live egentligen genom sin karriär, men i Laxtons livesändningar på Youtube är han rätt så tillbakadragen.

Förut en live de hade under Joz-tiden i Lundellhuset, så skämde han ju ut sig och ringde systern till någon som ringt in på liven https://www.youtube.com/watch?v=1QhSy9p5Mpg&t=5s

Han verkar mest göra bort sig när han inte kan köra omtagningar och där det som faktiskt händer, faktiskt är det som sänds ut.
Citera
2026-08-08, 16:16
Medlem
Lasanjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
Jag har en uppfattning att Jockiboi gärna inte kör live då han gärna vill ta omtagningar på saker för att framstå i sitt bästa dager. Ändå vågat med 12-timmars.

I en live förut kom det ju fram att deras Spökjakt var fejk när Danjal häver ur sig att de ska "planera ett spöke". https://www.youtube.com/watch?v=sFJrM6Y_Nqc
Vet inte hur ofta herrn kört live egentligen genom sin karriär, men i Laxtons livesändningar på Youtube är han rätt så tillbakadragen.

Förut en live de hade under Joz-tiden i Lundellhuset, så skämde han ju ut sig och ringde systern till någon som ringt in på liven https://www.youtube.com/watch?v=1QhSy9p5Mpg&t=5s

Han verkar mest göra bort sig när han inte kan köra omtagningar och där det som faktiskt händer, faktiskt är det som sänds ut.

Hela hans vardag är regisserad.
Citera
2026-08-08, 16:19
Medlem
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasanjo
Hela hans vardag är regisserad.
Precis! Därför är det vågat med denna 12-timmars live. För han är ett mongo som kräver sina omtagningar. Nu ligger dock TV4 bakom, men att de ska kunna regissera något drama live utan att göra bort sig tror jag är orealistiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in