2026-08-07, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Jag har tidigare vid ett tillfälle sett en flicka som jag uppfattade som möjligtvis intelligensmässigt funktionsnedsatt utanför mannens port varpå hon försökt få mig att släppa in henne då hon skulle ha glömt sin mobil hos någon och jag reagerade på det då jag vet att dessa män har en agenda av att utnyttja för sexuella ändamål vad jag fått uppfattning om. Jag försökte fråga henne hos vem hon varit och varför varpå hon påstod sig bo i en lägenhet längst upp men jag hade aldrig sett henne tidigare. Det innebär inte att hon inte hade kunnat bo i porten då jag sällan har en aning om vilka grannarna är omkring mig.

En annan kvinna som tidigare bott granne här tog mannen även kontakt med och sökte kvinnligt sällskap eller frågade efter om hon hade kvinnliga vänner. Jag minns inte riktigt men den personen var i ett aktivt missbruk och saknade förmågan att uppfatta hans beteenden som avvikanden medan jag hört att andra kvinnor istället reagerat negativt på honom och upplevt honom som påträngande bara i hur han ska ha tittat på dem, dvs stirrat påträngande på vis de ska ha upplevt som obehagligt. Efter det med flickorna som blivit ofredade av honom gjorde jag en ny anmälan till socialtjänsten som dock ville anmäla flickorna också vilket är sanslöst. Barn som utsätts för att de leker på en lekplats ska inte anmälas för att de är brottsoffer som vågar be en förbipasserande om hjälp när de blivit kvar själva på en plats.

Jag vägrade givetvis både att anmäla som lämna några som helst uppgifter kring flickorna. I Sverige är det som så att barn ska kunna leka utan ständig övervakning precis som kvinnor ska kunna röra sig fritt utan manligt sällskap, utan att män ger sig på dem. Brottsoffer ska dessutom inte straffas för att de berättat om något som skett. Då polisen aldrig utreder något är mitt minne kring de olika händelserna inte färskt och jag för inte dagbok över alla avvikande män som jag möter på genom livet eller allt som sker. Det är inte min skyldighet att bedriva egna brottsutredningar och samla bevis för att det ska behaga passa de myndigheter det inte passar, att agera.

Jag försökte dock göra en anmälan till socialtjänsten barn och ungdom efter att jag kommit ut någon gång här under sommaren och sett mannen fixa med ett barns cykel. Jag har misstänkt att något är fel på någon eller några föräldrar i lekparken då alla inte kan var så blinda och mannen hela tiden tas emot väl trots tydligt avvikande beteenden. Jag har även sett små barn komma ut från hans uteplats och tror att det var barn boende i porten bredvid honom och mittemot min port men är något osäker.

Dock misstänkte jag att mannen har tillgång till barn i sin bostad och efter att ha sett honom ute i lekplatsen med en man och mannens son så försökte jag göra en anmälan muntligt efter att ha sett pojken och fadern uppe i en av balkongerna ovanför honom. Man bad mig då istället göra en skriftlig anmälan och jag orkade helt enkelt inte sätta mig ner och skriva då det är ett överarbete för mig att hela tiden försöka få myndigheter att ingripa i olika allvarliga frågor och jag själv har ADD utan medicinering. Textlängden har kan förklara varför det är svårt för mig att arbeta administrativt utan medicinering. I alla fall så kom jag gåendes i torsdags kväll och såg att han återigen tagit sig ut och satt och häckade mot lekplatsen i sällskap med sina avvikande bekanta där en av dem har barn och blev rasande över att jag hela tiden måste jaga bort honom för att han hela tiden sedan släpas ut igen och höjde rösten åt honom om att han inte ska vara omkring barn som dessutom antastat barn i lekparken och filmade mannen med barn där jag meddelade att han skulle anmälas till socialtjänsten.

Jag la ner telefonen och fortsatte att med mycket stark röstvolym skrika åt honom att avvikande män inte har något i en lekpark att göra och att han antastat barn i den, inte skulle vistas kring barn och att Sverige är mitt hemland och här förföljer vi inte ensamma barn och kvinnor. Jag trodde då att han var från Irak och skrek åt honom att jag struntar fullkomligt i hur män tillåts agera där och att 9 åriga flickor och barn här har full rätt att röra sig fritt utan att antastas av män. Något sådant. Jag är mycket röststark och har som sagt ingripit även i mitt eget hem som tonåring mot våld mot barn och backar inte en millimeter för att våga göra det som vuxen även om jag inte går omkring och är särskilt aggressiv normalt.

Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Nu fattar jag varför Socialtjänsten slog tillbaka på dig. Du är öppet patriotisk, det accepterar de inte. De är vänsteraktivister och den som inte följer "värdegrunden" ser de som en fiende.

Bra iallafall att du har vaknat och röstar på SD.
Ja i det citerade ovan så är jag mycket tydlig med att man inte anmäler offer och stt jag vägrat anmäla att de två flickor som blev kvar i lekparken efter klockan sex på kvällen.

Att jag berättar öppet om tidigare utsatthet är vad man motiverar anmälningen mot mig med "man vill bara hjälpa mig". Man vill alltså jaga mig som inte lever i utsatthet idag, före män som utsätter kvinnor och barn.

Jag har krävt ut alla handlingar kring det här och kommer anmäla det eftersom de ljuger. Socialtjänsten flåsade mig i nacken under hela min uppväxt utan att hjälpa mig överhuvudtaget. Tvärtom så skrek de åt mig att sluta ljuga när jag beröttade om utsatthet i en placering då de såg en oerson med bättre ekonomiska tillgångar som mer pålitlig i sitt ord när den pekade ut mig som var ett barn än tvärtom. Dessutom hade jag t.ex haft en annan placering med mitt syskon i en etta och personen åkte på LOB medan jag var barnvakt åt syskonet och dess grannbarn, uran att Socialtjänsten reagerade. För 10 år sedan var jag själv jourhem och blev genast av med placeringen under en falsk utredning främst baserat på att jag försökt få hjälp gällande oro kring vad barnet sa. Som tur var, var det från ett skevt barnprogram då tv:n lämnades på en morgon när det åkt till förskolan och jag därmed såg episoden med egna ögon. Men det var såpass explicit att jag försökt larma kring det då jag var tvungen att agera av risknför att något annat barn kunde vara utsatt. Nu visade det sig komma från ett osmakligt barnprogram men det vet knappast socialtjänsten då de istället omedelbart såg till så att jag inte godkändes att ha barnet istället.

Jag är vänster själv ursprungligen som sagt. Men ja, jag tolererar inte att människor ger sig på andra. Hade en svensk man strukit omkring barn hade jag också reagerat. Problemet är invandrares immunitet.

De kan känna sig nöjda på Socialtjänsten att jag valt att hänga ut samtliga istället somnrespons. För jagar man mig baserat på "oro" för att jag berättar omnallt jag utsatts för idag, medan de har skrattat mig rakt upp i ansiktet på mötet när jag vädjade om att flyttas från staden för att slippa utsatthet så ska jag skratta dem i ansiktet genom att anmäla dem.

Accepterar tamejfan inte att de börjar ge sig på mig för att jag berättar saker utan omsvep idag för de har haft 40 år på sig att "hjälpa".

Dessutom är det en exakt likadan lapp som den här mannen bör ha fått när jag anmält honom. Det ör ett tydligt budskap emot mig.

Resurserna lägger man på dem som behöver det. Man ger sig inte på medelålders människor som vågar berätta utan att tystna för att man påstår att man sja ge dem hjälp. De har förstört mitt liv. Otroligt märkligt att de arbetat intensivt med mig redan för 40 år sedan, 30 år sedan och mitt liv är totalt förstört. Medan man satsat alla resurser på manliga förbrytare. Givetvis vägrar jag gå och sätta mig med ett enda akademiskt as, i samtal en gång till.

Vad har alla dessa hundratals efter hundratals samtal i 40 års tid inte kostat skattebetalarna redan? Vad har de gjort som förbättrat mitt liv? Ingenting. Sökte senast förra året försörjningsstöd en månad, när jag stod utan inkomst för andra gången på ett år utan att de bemödade sig att svara mig.

Jag har berättat omigen i väldigt många år och man ska ge fan i mig när jag börjar kräva upprättelse och resultat. När de inte längre kommer undan, någon av dem som begår systematiska fel. Oavsett om de sitter påen myndighet eller står ute på gatan. Står jag utan inkomst och behöver hyrespengar en månad så kan de börja där istället.

Det står i min text kag skickade till Socialtjänsten, svart på vitt att jag inte tolererar att man anmäler offer för att de berättar om utsatthet. Jag menade varenda jävla rad.
Senast redigerad av TramsPostaren 2026-08-07 kl. 12:52.
Citera
2026-08-07, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosEstevez
Herregud kvinna. Offer much?
Ja jag har varit utsatt många gånger om. Forsätt du att skriva ditt trams. Det ger otroligt mycket fler läsare.

Bara för att folk inte skriver, innebär det inte att de inte reagerar på saker som är fel. Men det förstår väl inte du?
Citera
2026-08-07, 13:02
Medlem
Vill du ha en reell förändring så är det AFS du ska lägga din röst på. Kommer såklart inte ske på en gång, men på sikt. Rom bygges inte på en dag.

SD vill inte ens ha massåtervandring. Rådgröna kommer sannolikt att vinna ändå om du skulle känna att du kastade bort din röst.
Citera
2026-08-07, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RomernasKung
Just det här är otroligt tragiskt och gäller en stor del av den svenska befolkningen dessvärre. Man måste verkligen bränna handen på spisplattan länge innan svensken börjar inse att det är dum idé att lägga handen på spisplattan.
Jag förväntade mig att människor inom systemet skulle ha en kompetens att agera efter lagar, regler och förordningar.

Att de skulle följa dem, inte att de skulle använda systemet för att attackera mig och manipulera journaler i syftet att följa en politisk agenda emot mig som svenska och särbehandla mig negativt för att tysta min röst och ge invandrare som begår brott, immunitet och låta dem stå orörda.

Jag tror att jävligt många av dem som get sig på mig, pngrar sig idag och ser att det var fel person.

Jag förstår att de trodde att mittt gråtande ansikte innebar svaghet på samma vis somnjag grät några tårar när jag talade med polisen och samma män sedan skrattat när jag går förbi i tron att de satt mig på plats.

Jag gråter, för att saker gör mig ledsen, inte av vekhet. Har ifta kunnat ha nära till tårarna. Någon dåre hackade mig en gång och la upp en låt i min spellista jag tog som en direkt krigsförklaring

https://youtu.be/BDJKWf4y6WQ?si=wVFgIxtV1sHPoULu

Det var dumt att tro att jag inte gråter av styrka.
Jag är stark nog att bära mig själv och tuff nog att slåss där jag anser att det behövs.

Men förövare, de letar efter offer de ser som särskilt sårbara. Några tårar ger dem ett självförtroende de inte borde ha gällande mig.
Citera
2026-08-07, 13:05
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ja jag har varit utsatt många gånger om. Forsätt du att skriva ditt trams. Det ger otroligt mycket fler läsare.

Bara för att folk inte skriver, innebär det inte att de inte reagerar på saker som är fel. Men det förstår väl inte du?

Glad att jag kan hjälpa till. Du verkar behöva all hjälp du kan få.

Du har rätt, jag förstod inget av det där. Va???
Citera
2026-08-07, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Tror många SD:are kommer att byta till Afs i det här valet... Det är många inom SD som har tröttnat på partiet eftersom det har förändrats mer åt Moderaternas håll och fjäskar för Israel. Även Gustav från AfS säger ju att SD har förändrats enormt jämfört med vad de tidigare har varit. Lyssna på denna intervju tex... jag tycker även hans åsikter passar in till Ts tråd... partiet har ju mycket vad hon söker.

DEBATT: GUSTAV KASSELSTRAND (AFS) VS. SVENSK MUSLIM
" https://www.youtube.com/watch?v=vqZiLIR0Luo

Jag tycker att det är helt kass om de kommer in i riksdagen, på samma sätt som vänsterröstare borde tycka att det är kass om Nyans kommer in.
Och hatar man Israel och judar är det bättre att rösta på S, V, MP eller C.
Citera
2026-08-07, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Jag tycker att det är helt kass om de kommer in i riksdagen, på samma sätt som vänsterröstare borde tycka att det är kass om Nyans kommer in.
Och hatar man Israel och judar är det bättre att rösta på S, V, MP eller C.

Varför skulle det vara kasst om dom kom in i Riksdagen.?
Citera
2026-08-07, 14:04
Medlem
Citat:
Jag behöver knappast hjälp av psykiatrin eftersom jag inte är psykiskt dålig.

Läste du ens inläggen så handlar det om en invandrarman som utsätter kvinnor och barn och som är anmäld för försök till människorov medan man anmäler mig för att jag inte skriver akademiskt baserat på att jag nekas mediciner mot ADD och man sannolikt har en svenskfientlig agenda.

Givetvis är jag inte problemet här
Det handlar om att man inte anmäler någon för att den anmäler en förövare.

Jag kan tyvärr inte lägga upp film på mannen så jag kan visa vad för problem du påstår att jag skulle behöva psykvård för.

Jag är jävligt förbannad nu efter socialtjänstens agerande.

Varför pratar du om att det är ett problem att de inte ger dig mediciner då? ”Jag får inga mediciner”.

Du kanske har rätt i att någon gjort fel, men du verkar också inte var frisk. Vilket man samtidigt kan vara som man har rätt i sak.
Citera
2026-08-07, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosEstevez
Glad att jag kan hjälpa till. Du verkar behöva all hjälp du kan få.

Du har rätt, jag förstod inget av det där. Va???
Jag menar att jag har över 10 000 läsare och att det finns människor som faktiskt klarar av att läsa mina inlägg och se hur sinnesjukt det är.att motanmäla mig, baserat på vad jag skrivit i min anmälan. Det finns även folk som inser att jag har rätt i att man inte ska anmäla människor precis som jag vägrat att anmäla de utsatta föickorna, för att de utsatts.

De tär förövare man ska jaga, inte offren.

Att jag inte vet vilka barn som kan fara illa eller inte, innebär inte att det är likvärdigt att vi då ska anmäla alla barn urskiljningslöst för att de lever i ett socioekonomiskt mer utsatt område.

Om du inte förstår det så kan vi gå till det jag skrivit om hedersförtryck som exempel. Baserat på att sådana fenomen nu existerar i samhället så ska man inte omhänderta barn vars föräldrar har låg utbildning och inte kan tala för sig som respons. Hedersförtryck eller våld i familjen kan pågå även där människor är vältaliga och socialt respekterade.

Jag som täbkt att bli familjehem i framtiden blir givetvis förbannad när man medvetet försöker sabotera för mig och att påstå att jag berättar om tidigare utsatthet som skäl för oro, är skitsnack. Det är en hämndaktion för att jag anmäler invandrare och även uttrycker i min anmälan att vi inte anmäler offren i Sverige.

Så jag hoppas att de är jävligt nöjda nu når jag hängt ut samtliga inblandade i konflikt som uppstått samt mannen som reaktion å att socialtjänsten valde att försöka attackera mig.
Och i krig, har allla rätt att slåss. Kan samhället inte garantera att den här mannen inte söker sig till barn hela tiden, då kommer jag kanske slutligen gå ut och dra ett baseballträ över hans ben så han fr krypa efter dem. Jag skojar inte på det faktum att jag absolut inte tolererar att barn utsätts, oavsett hur de ser ut. Men det är inte de som anmäler en förövare vi ska klämma åt, eftersom oron bör läggas på den som är skäl till oro. Ger man sig på mig för att tysta mig och kräva min underkastelse, då är jag redo att istället ta till det våld som krävs för att något sker.

Det är min rätt som vuxen att kräva att samhället är tryggt för alla barn. Även andras. Och jag ska tamejfan inte anmälas för ddt och ska jag sättas dit för det, då tar jag även lagen i egna händer. För mitt sätt fungerar uppenbart bättre mot förövare än att anmäla dem då jag inte fått hjälp mot en enda jävel hittils. På 30 år! En blottare räknas knappast av alla gånger jsg försökt larma.

Har jag en granne som ofredar barn och förföljer grannkvinnor och även försökt tvinga in en kvinna i sin bostad, är det honom man ger sig efter. Inte mig. För det räcker med den skiten.
Citera
2026-08-07, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danieldahlstrom369
Varför pratar du om att det är ett problem att de inte ger dig mediciner då? ”Jag får inga mediciner”.

Du kanske har rätt i att någon gjort fel, men du verkar också inte var frisk. Vilket man samtidigt kan vara som man har rätt i sak.
Mot ADHD. Dina inlägg syftar endas till att dra till med just "Hon är galen!" "Titta så sjuk hon är!" Osv.

Hela samhället idag känner till
Crazylebelling.
AI
Citat:
Labeling someone "crazy" is a common tactic used to dismiss valid feelings, avoid accountability, or shut down a difficult conversation. Instead of addressing the core issue, this label paints a normal reaction as unstable or irrational

De tär en förövartaktik för att släcka ner ett samtalsämne där dd kan hållas ansvariga för vad de gjort och utsatt andra för.

Det är en del av gaslighting

https://health.clevelandclinic.org/gaslighting

Citat:
There are many common techniques that gaslighters use. They may:

Accuse you of being overly emotional or too sensitive
Blame you for things you didn’t do or don’t recall doing
Deflect or counter arguments, rather than trying to address problems
Deny fault for their actions
Disagree with your version of events
Guilt you into thinking you’ve done something wrong
Humiliate or belittle you to hurt your confidence
Isolate you from your support network so you feel dependent on them
Lie to you, whether subtly or outright
Question your judgment and decisions
Shame you for what you think, feel or do
Shift the blame for things they do (often making you feel responsible instead)
Trivialize or invalidate your feelings or concerns
Withhold information from you, which cuts off conversation and makes problem-solving harder

På svenska
https://lavendla.se/terapi/personlighet/gaslighting/

Citat:
Exempel på kommentarer som används i gaslighting:

”Det har aldrig hänt.”
”Du överreagerar.”
”Du förstår ju inte vad som är verkligt.”
”Du minns det där fel.”
”Du är alltid så dramatisk.”

Syftet är att försöka förvirra den som itsätts att axla sluld den saknar och få den itsatta att uppleva sig själv som galen och tvivla på verkligheten.

Vi har även victimblaming och här har vi 12 åroga Adrianas fall som exempel. Tycker att det passar bra in i mitt Vi annäler inteoffer i Sverige, argument

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/forskaren-sara-landstrom-om-den-victim-blaming-som-adrianas-familj-utsatts-for

Citat:
När det otänkbara inträffar vill människor hitta förklaringar till hur det kunde ske. Även anledningar till att det inte skulle hända en själv. För vissa riktas då fokus mot brottsoffret. Fenomenet kallas för ”victim blaming” och det är något som Adrianas familj vittnar om.

Victim blaming innebär en slags sekundär viktimisering där hela eller delar av skulden läggs på den som har utsatts för brott.

Det är vanligt i bland annat sexualbrott mot kvinnor, där offret först har blivit utsatt för själva brottet och sen skuldbeläggs genom frågor om hur hon var klädd eller om hon var alkoholpåverkad.

Min konflikt med Socialtjänsten angående att två 9 åriga i Sverige ska kunna vistas i en lekplats efter 18.00 utan att antas är ett bra exempel. Det är samhället som är skyldiga till att plocka bort den här förövaren från lekplatsen, inte barnen i den. Att jag anmäler att mannen anvä ds som barnvakt är en helt annan sak. Det är befogad oro.

Eftervåld såsom att må ga av er på nätet också försökt ge er på mig irl och misslyckats.
https://www.unizonjourer.se/kvinnojourenviljan/rad-och-stod/eftervald/

Citat:
Förövaren snackar skit om dig

Förövaren kanske pratar illa om dig, ljuger om vad som hänt mellan er och sprider rykten om dig. Hen kanske försöker att få andra att tycka illa om dig, försöker att få dig att se galen/dålig ut eller framställer det som att det är du som varit elak mot hen. En smutskastningskampanj kan resultera i att den utsatte blir isolerad, den utsatte kan bli begränsad i sitt umgänge eller mycket ensam. Att utsättas för en smutskampanj innebär ofta att den utsatte även hamnar i svår psykologisk stress och i försvarsställning. Det kan även leda till att hen blir reaktiv och till sist uppvisar samma beteendemönster som den som utsätter. Det kan därför vara oerhört svårt för den utsatte att få gehör och bli trodd. Den manipulative är ofta mycket övertygande och ligger ofta steget före. Att utsättas för smutskastning står utanför den utsattes kontroll och är oerhört nedbrytande.

Vi har även reaktiv misshandel. Såsom när jag måste skrika och bråka för att en förövare ska bort från platsen omkring barn eller bara mig själv och andra kvinnor.

https://www.kvinnojourenborlange.se/om-vald

Citat:
Reaktiv misshandel
Reaktiv misshandel eller reaktivt våld handlar om att få dig att "tappa det" för att kunna använda reaktionen mot dig. Du kanske skriker, slår eller kastar saker. Det är ett sätt att ta makt genom att skrämma kvinnor till tystnad, eftersom den reaktion han plågat henne fram till kan användas emot henne. Många kvinnor känner skam och skuldbelägger sig själva för hur de reagerat. Ur vårt perspektiv är det en normal och förståelig reaktion på en fruktansvärd plåga.

‍

Det betyder inte att du är som honom.

‍

”Du är verkligen sjuk, det är ju du som misshandlar mig”

‍

Reaktivt våld går hand i hand med gaslighting. Låt säga att du och din partner åker bil. Partnern kör och börjar köra riktigt fort. Du ber om att sakta ner, men farten bara ökar. Tillslut får du panik, gråter och skriker. Först då saktar han ner farten, kör som vanligt igen och frågar vad du håller på med och anklagar dig för att vara galen.

Jag förstår att ni förövsre är så vana vid era taktiker att ni tror att de kommer fungera på mig men jag har en röst.
Citera
2026-08-07, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Shitler
Tyvärr inte.

Det är som att läsa necronomicon,hjärnan blir infekterad med galenskap efter dom 500 första orden.
Då kanske du ska återgå till pekböcker och låta människor med fungerande hjärnor, läsa och analysera vad som sägs?

Bara för att du inte klarar av att läsa en bok så gäller det inte resten av mänskligheten.

Förmågan till att analysera texter kontrollras med lite svårare texter än så här på gymnasieprov. Att du inte klarar av de nationella proven i svenska innebär inte att du behöver skryta med det här.
Citera
2026-08-07, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Varför skulle det vara kasst om dom kom in i Riksdagen.?
De kommer förstås inte in i Riksdagen och röstar du på AfS har du i praktiken röstat på vänsterpartierna, förstår du inte det själv så är du så korkad så du ligger på gränsen till förståndshandikappad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in