2026-08-07, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
Örebropartiet vill förstatliga elnätet. Det är väl i princip bara V som vill göra det i riksdagen?

Gillar ändå Allards infallsvinkel i många områden. Som någon annan nämnde här inne så är grundproblemet egentligen att vi har flera miljoner invandrare i landet där många av dessa lever på bidrag eller är kriminella. Det är detta som gör att vänsterpolitiken fallerar, då solidaritetsprincipen fullständigt urholkar välfärden. I ett etniskt homogent land så kan denna politik absolut fungera.

Menar du i Allards Nordkorea?
Citera
2026-08-07, 11:20
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Varför ljuger du?

År Totalt antal beviljade uppehållstillstånd
2024 94000
2025 88938
2026 76000 (prognos)

Så trött på AfS Hamaskramare som bara ljuger.
Även om invandringen skulle stanna och vara noll, så räcker det inte för att återställa Sverige. Svenskarna föder färre barn än invandrarna, och nu är invandrarna en så stor andel av Sveriges befolkning. Så om invandringen skulle stanna, så skulle svenskarna trots det bli en minoritet på sikt.

Det räcker inte med att bara sänka hastigheten på uppehållstillstånd som delas ut per år. Den måste reverseras. Folk måste återvandra ifall vi vill återställa Sverige och säkerställa att svenskarna inte blir en minoritet i sitt egna land i framtiden.
Citera
2026-08-07, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Det räcker inte med att bara sänka hastigheten på uppehållstillstånd som delas ut per år. Den måste reverseras. Folk måste återvandra ifall vi vill återställa Sverige och säkerställa att svenskarna inte blir en minoritet i sitt egna land i framtiden.

Rätt. Därför Tidö satsar på flera lösningar som kan leda till ökad antal utvisningar och ökad återvandring.

Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Men gör det permanent då ifall de menar allvar.

Allt ska bli permanent. Sänkt skatt på inkomst, pension, mat, bensin och el.
Det är vänstern som vill höja skatterna på inkomst, pension, sparande, mat, bensin och el.
Rösta på Tidö för att förtsätta gör Sverige bra igen och försvaga vänstern.
Senast redigerad av liapunov13 2026-08-07 kl. 11:29.
Citera
2026-08-07, 11:37
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
De har gjord det som du skriver. Det är vanligt folk som gynnas av Tidöpolitik.

Ja kopiera från en annan tråd:
Vet inte om du fattar men även om 7 miljoner svenskar har gynnats så finns det en miljon som fortsatt har det svårt. Det är de Svenskarna jag vill att SD ska nå. Alla svenskar ska leva ett gott liv om ordet "Folkhem" ska användas. Ingen ska leva på gatan, MEN det kräver en massiv återvandring, annars tar invandrarna upp all den kapacitet som finns
Citera
2026-08-07, 12:01
Medlem
Gjorde precis en tråd om Kasselstrands medverkan i Studio 3 specifikt, där jag tyckte han fullständigt briljerade:

(FB) Gustav Kasselstrand från AFS fullständigt briljerar i studio 3

Jag tror verkligen AFS är det Sverige behöver just nu. Kasselstrand skapar en helt annan dynamik i debatten och öppnar upp för storskalig återvandring. SD verkar inte vilja någonting.

För de som hävdar att det är en bortkastad röst, kan ju fundera på om det var bortkastat att rösta på SD 2002 och 206. Med tanke på opinionsundersökningar så är en röst på SD minst lika bortkastad isåfall.

Håller man med och vill vara principfast så lägger man självklart sin röst på AFS. Rom byggdes inte på en dag.

1 % skulle innebära utskrivna valsedlar och underlätta enormt inför nästa val, då jag tror de hag en reell chans.
Citera
2026-08-07, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
AfS kommer inte att komma in i riksdagen.
Att media möjligen lyfter fram dem är för att härska genom söndring. Ett gammalt beprövat medel mot fienden, låt fienden förgöra sig själva (i det här fallet, splittra motståndet för att själva säkra valseger)

Nej. Ingen av de etablerade MSM, public service eller ens Riks har tagit i AFS och Kasselstrand med tång. Enbart alternativa medeier. Trots att de både är större än MED och andra småpartier som fått utrymme.

AFS är varken köpta eller lobbade. Det är verkligen vad Sverige behöver och vad svenskarna vill höra.

Tror de är ganska rädda för att ge dem utrymme. Kasselstrand lägger ner vem som helst i en debatt.
Citera
2026-08-07, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Gjorde precis en tråd om Kasselstrands medverkan i Studio 3 specifikt, där jag tyckte han fullständigt briljerade:

(FB) Gustav Kasselstrand från AFS fullständigt briljerar i studio 3

Jag tror verkligen AFS är det Sverige behöver just nu. Kasselstrand skapar en helt annan dynamik i debatten och öppnar upp för storskalig återvandring. SD verkar inte vilja någonting.

För de som hävdar att det är en bortkastad röst, kan ju fundera på om det var bortkastat att rösta på SD 2002 och 206. Med tanke på opinionsundersökningar så är en röst på SD minst lika bortkastad isåfall.

Håller man med och vill vara principfast så lägger man självklart sin röst på AFS. Rom byggdes inte på en dag.

1 % skulle innebära utskrivna valsedlar och underlätta enormt inför nästa val, då jag tror de hag en reell chans.

Ja, han är intressant att lyssna på- även om man inte håller med om allt. Men jag har ändrat uppfattning om dem senaste tiden.. tidigare trodde jag att de var radikala rasister typ, men ju mer man lyssnar och lär sig, desto mer tycker jag faktiskt att de är väldigt vettiga... Jag ser också på sociala medier att de växer. Var och varannan kommentar är: "Jag röstade tidigare på SD men kommer rösta på AfS". Så vem vet, AfS kanske tar SD-väljare det här valet? Det hade ju varit en skräll om SD åker ut och AfS tar SD:s plats.
Citera
2026-08-07, 12:13
Medlem
Örebropartiet har god chans att komma in antingen detta val eller nästa..
Citera
2026-08-07, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ja, han är intressant att lyssna på- även om man inte håller med om allt. Men jag har ändrat uppfattning om dem senaste tiden.. tidigare trodde jag att de var radikala rasister typ, men ju mer man lyssnar och lär sig, desto mer tycker jag faktiskt att de är väldigt vettiga... Jag ser också på sociala medier att de växer. Var och varannan kommentar är: "Jag röstade tidigare på SD men kommer rösta på AfS". Så vem vet, AfS kanske tar SD-väljare det här valet? Det hade ju varit en skräll om SD åker ut och AfS tar SD:s plats.

Jag tror de är underskattade. De verkar nästan ha exploderat i popularitet bara det senaste halvåret. Kasselstrand är med överallt och gör starkt intryck.

Det är nog alldeles för lite tid för opinionsundersökningar att fånga upp, men kring valet kan jag tänka mig att väldigt mogna från SD kommer välja AFS, även om jag inte tror de kommer in i riksdagen. Men vem vet…
Citera
2026-08-07, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Örebropartiet har god chans att komma in antingen detta val eller nästa..

Örebropartiet sysslar med lokalpolitik och har självklart noll chans att komma in någon gång.

Gaphalsen och f.d kommunisten Allard är en uppenbar opportunist som säger det han tror folk vill höra. Precis som han gjorde när han stod med Vänsterpartiet och skrek ”refugee welcome”.
Citera
2026-08-07, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Jag tror de är underskattade. De verkar nästan ha exploderat i popularitet bara det senaste halvåret. Kasselstrand är med överallt och gör starkt intryck.

Det är nog alldeles för lite tid för opinionsundersökningar att fånga upp, men kring valet kan jag tänka mig att väldigt mogna från SD kommer välja AFS, även om jag inte tror de kommer in i riksdagen. Men vem vet…

Jag tror att många håller med om deras politik. De har haft turen att få stor spridning, bland annat på Tiktok, och dessutom upplever jag att hans personlighet är väldigt avslappnad. Jimmie är ju tvärtom som stel å lättkränkt.
Citera
2026-08-07, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AI-2000
Många älskar att hata Alternativ för Sverige och det sägs alltid att en röst på AfS är en bortkastad röst. Det som inte går att förneka är dock att partiledaren Kasselstrand blir inbjuden till alla möjliga medier inför detta val. Han är ofta den mest efterfrågade gästen säger programledarna.

Ett axplock från senaste månaderna

Nu idag debatterade han mot andra partier i Studio 3:
https://www.youtube.com/watch?v=B1IAy3WvnXg

Lång Intervju hos Nick Alinia:
https://www.youtube.com/watch?v=HTt1LtdZawI

Intervju i Kvartal:
https://www.youtube.com/watch?v=TF1Tk_wk0iI

Debatt om sionism mot Arom Flam:
https://www.youtube.com/watch?v=uVe0QM01ayc

Ännu en debatt om sionism mot Barkenbom:
https://www.youtube.com/watch?v=gLkbwQq3Z5M

Samtal hos Yoshi's Podcast:
https://www.youtube.com/watch?v=PbY3XVmrLug&t=3s

Kasselstrand debatterar 20 vänsterpersoner:
https://www.youtube.com/watch?v=qWp6O2RULRI

Kasselstrand mot svensk muslim:
https://www.youtube.com/watch?v=vqZiLIR0Luo

Intervju i Svenska morgonbladet:
https://www.youtube.com/watch?v=ZTPaKwsg-Y0

Och på deras torgmöten så kommer det fram fler och fler unga killar som säger att de kommer att rösta på Alternativ för Sverige. Många förstagångsväljare. Jag säger inte att AfS kommer att komma in i riksdagen men kanske klarar man den viktiga milstolpen på 1%?

Kan detta vara valet då AfS gör succé? Jag vet att det har låtit så länge men vi ser hur förstagångsväljare går mer och mer högerut. SD blev absolut störst i skolvalet, inte helt omöjligt att AfS också lockar unga killar som är trötta på slapphänthet och massinvandring.

Vad tror ni?

För fosterlandets bästa så hoppas jag att det går bra för AfS i detta valet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in