2026-08-07, 10:47
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Det verkar som att DNA på tuggummipapper var kvinnligt.

Varför tror du det? Är det din egen spekulation eller finns det nån källa?
Citera
2026-08-07, 10:51
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
OK, målsägaren i form av dottern.

Har MGM försökt ringa dottern? Ska det tolkas så?
Citera
2026-08-07, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Har MGM försökt ringa dottern? Ska det tolkas så?

Absolut inte. Barbro försökte ringa Tor. Redan känt.

Citat:
Ursprungligen postat av från stämningsansökan
•Samtal och samtalsförsök till målsägande och mobiltelefon beslagtagen från
brottsplatsen 1147-1156

Det tolkar jag som tillfällena när Barbro ringde för att tala med målsägande Tor, ännu vid liv, och Gerd svarade. Sedan fortsatte Barbro ringa pappa tills hon av oro körde dit och resten är historia. Åberopas för att försöka snäva ned tiden för mordet.

Dottern Barbros mobiltelefon hittades på brottsplatsen? Föreställ er hennes chock att upptäcka allt.

Åklagaren är dålig på grammatik och att formulera sig tydligt. Synd att hennes under karriären mest lästa stämningsansökan blev ett hafsverk.

Nå, befinner sig någon intresserad i Härnösand idag med 4k på fickan? Enda sättet att få ut FUP.
Senast redigerad av Angeliqa 2026-08-07 kl. 11:04.
Citera
2026-08-07, 10:53
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Av åtalet framgår även att polisen tagit en rad teknisk bevisning i beslag från den misstänkte. Bland annat datorer, mobiltelefoner, USB-minnen, hårddiskar, Ipods, anteckningsbok, minneskort, kameror och spelserver.

iPods också
Citera
2026-08-07, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Livstid fanns då också, men var inte standard vid mord.

Tio år var det längsta tidsbestämda straffet för (ett) mord, men kunde bli längre vid dubbelmord (14 år?).

Det var det jag menade även om jag formulerade mig lite otydligt.
Citera
2026-08-07, 11:06
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Vill ni vara snälla och uppge källor till nya påståenden? Tråden börjar bli så virrig nu.T ex om ni hämtar påstådda, nya uppgifter från FUP, någon media och isåfall vilken.

Tack på förhand!

Hitills har vi ju bara stämningsansökan. Om man läser mellan raderna kan man få fram nya spekulationer.
Citera
2026-08-07, 11:10
Medlem
Citat:
Hitills har vi ju bara stämningsansökan. Om man läser mellan raderna kan man få fram nya spekulationer.

Jaså. Medlemmar yrade om att JJ ringt till det mördade paret och kvinnligt DNA på tuggummipapper. Obegripliga slutsatser för mig. Därför utgick jag från semestervikarier i kvällspressen. FUP är inte heller sekretessprövad för media än men de kan ibland få ut den direkt från polis eller åklagare.

Länka gärna till artiklar när media börjar skriva.
Citera
2026-08-07, 11:12
Medlem
Citat:
I stämningsansökan står flera personer som Målsägande bl-a döttrana och Gerds son.
Det framgår inte där vilken målsägare som åsyftast

Målsägande är i livet. Annars refereras det till dödsboet efter Tor.

Tor levde fortfarande när Barbro ringde, iallafall om man får tro på Gerds svar till Barbro.
Citera
2026-08-07, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Om du inte förstår en sån enkel beskrivning är det nog du som har dålig språkförståelse.

Det finns grammatiska fel i meningen.
Citera
2026-08-07, 11:15
Medlem
upplysas avatar
Stämningsansökan
Ångermanlands tingsrätt
B 1029-26
Ångermanlands TR B 1029-26 Ab50 Stämningsansökan
Citera
2026-08-07, 11:15
Medlem
Misstänkte mannen medger: Drog in ett av offren i ladan
5 min
Jenny Martorell

Den man i 45-årsåldern som är misstänkt för mordet i Brattås 2005 medger att han drog in ett av offren i ladugården, rapporterar SVT Nyheter.

Mannen åtalades i dag för mordet på Tor Öberg och Gerd Viklund.

Enligt SVT har han medgett för polis att han drog in Gerd Viklund i ladugården där hon hittades.

Enligt honom var hon död när det hände.
Citera
2026-08-07, 11:18
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Jaså. Medlemmar yrade om att JJ ringt till det mördade paret och kvinnligt DNA på tuggummipapper. Obegripliga slutsatser för mig. Därför utgick jag från semestervikarier i kvällspressen. FUP är inte heller sekretessprövad för media än men de kan ibland få ut den direkt från polis eller åklagare.

Länka gärna till artiklar när media börjar skriva.

Jag skrev ju att man kan få fram nya spekulationer. I stämningsansökan står alla under rubriken målsägare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in