2026-08-07, 10:10
Medlem
[quote=Regnflingan|95616411]
Men han lär väl ha stulit kanoten efter mordet ? Inte gjorde han allt det innan ?
[/QUOTE
Möjligt scenario också ,så klart …..
Citera
2026-08-07, 10:11
Medlem
Nacka tingsrätt, mål nr B 6571-26.
Saken: Mord.
Citera
2026-08-07, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Bra försök men din teori rimmar illa med vad som framkommit med den bodelningen! Tänk att det alltid finns folk som ska leta halmstrån!
Menar du kanske att man letar efter en NÅL i en höstack ??
Citera
2026-08-07, 10:14
Medlem
Mbabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Säkert, men nog fan begränsas slutsatserna man kan dra kring tvisten ganska mycket av att läsa handlingarna som delas?

Kan ju vara så enkelt som att han hade hoppats på en snabb lösning av tvisten. Hon var mer envis än vad han hade tänkt, och han vägrade gå förlorande ur densamma. Pengarna måste ju inte ha spelat den avgörande rollen för honom i slutändan, efter 2 års tvistande.

Jag tycker givet den information som delats kring detta att man kan dra ganska många större för mannen negativa slutsatser om hans karaktär givet hur han hanterade tvisten. Har mycket svårt att landa i de slutsatser kring att han minsann också offrade något som många skriver. Enligt kvinnan hade han ändå planerat att flytta in till stan, t ex. För honom var det ju givet det perfekt få bo i en hyreslägenhet om 142 kvm i Vasastan, hävda sambolagen och tillskansa sig en 4a på Söder för sig och sina söner fortare än fan.

Tycker inte du det ringer många konstiga klockor kring någons karaktär givet de omständigheterna? Utan att man behöver veta exakt hur alla omständigheter såg ut? De rimliga slutsatserna man kan dra, utan att gissa för mycket, är att han betedde sig som ett jävla svin i tvisten. Att han på det kallblodigt har mördat en senare flickvän (för det är de två händelserna som det finns information om, som man kan använda för att bedöma hans karaktär) säger väl mer än nog. Att han skulle ha narcissistiska drag givet allt detta bedömer jag troligt.
+100
Kan bara instämma. Tycker inte heller att det råder några tvivel om vilket vidrigt rötägg knivsossen är.
Citera
2026-08-07, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mbabbe
Det spelar roll i praktiken för de allra flesta om du tittar dig omkring lite. Få vill erkänna det, men i praktiken är det så.
Det är sällan en bankdirektör med 2 millar i lön har ihop det med en sol-o-vårare som jobbar som vaktmästare.
Och i detta fallet lutar jag åt att hon insåg vilket rötägg han är, ville avsluta det och att det var upprinnelsen till mordet.
Det tror jag är en helt rimlig förklaring. GM har säkert förskönat sin roll som en konstkännare. BO var jackpot för honom, en kvinna som ser bra ut och har stora tillgångar. När kvinnan insåg att mannen var en simpel vaktmästare som var tillsammans med henne för att få högre social status så ville hon lämna och då fick ha ett raseriutbrott och mördade henne. Bara att han kallade skärgårdsstugan för sitt lantställe antyder en sol-och-vårare-mentalitet, allt som hon ägde var hans.
Citera
2026-08-07, 10:17
Medlem
Mbabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anorev
Menar du kanske att man letar efter en NÅL i en höstack ??
Ööh, nej. Halmstrån är det rätta ordet här givet vad andemeningen med skribentens inlägg är.
Hur har vi det med svenskan egentligen?
Citera
2026-08-07, 10:18
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Alltså: Nåt allvarligt fel är det förstås på en man som knivhugger en kvinna till döds (om det inte är självförsvar förstås). Frågan är bara vad.

Nu spekuleras det vilt i tråden om TN:s alla förmodade negativa egenskaper. Vissa menar att man kan se på foton att det är något fel på honom (jag ser bara en vanlig medelålders man). Någon har letat upp ett youtubeklipp och menar att han låter falsk och tillgjord (För mig låter han som många stockholmsmän i åldern 40-60 år med lite mer status- och/eller akademikeryrken. Man kan naturligtvis tycka att de/vi låter falska och tillgjorda allihop, ett gäng fjolliga fjollträskare. Men det är i vart fall ingen specifik egenskap)

Precis. Något fel är det på gärningsmannen, annars skulle mordet inte skett. Men ingenting i videon om Magasin 3 är anmärkningsvärt, han presenterar på det sätt som många gör på Teams eller Zoom, varken sämre eller bättre eller nervösare eller tillgjordare än snittet. Vissa älskar att läsa in det man nu vet om att han är en mördare när de ser videon. Men hade man visat den för dem för en vecka sen skulle de tyckt att han verkar helt normal.
Citera
2026-08-07, 10:19
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Det tror jag är en helt rimlig förklaring. GM har säkert förskönat sin roll som en konstkännare. BO var jackpot för honom, en kvinna som ser bra ut och har stora tillgångar. När kvinnan insåg att mannen var en simpel vaktmästare som var tillsammans med henne för att få högre social status så ville hon lämna och då fick ha ett raseriutbrott och mördade henne. Bara att han kallade skärgårdsstugan för sitt lantställe antyder en sol-och-vårare-mentalitet, allt som hon ägde var hans.
Kallade han hennes hus sitt lantställe?
Citera
2026-08-07, 10:22
Medlem
Mbabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Ingen orkar med det här politiktjafset, så lägg ner det är du snäll.

Det är inte X, har konstaterats. X är inte mamman till barnen. Det är två olika kvinnor.
Jag vet att MKP inte är mamma till knivsossens ungar. Svarade enbart därför att du frågade om hon var exsambon, lätt att kolla om du tittar vad jag svarar på.
Och jag fortsätter hänvisa till knivsossens politiska tillhörighet så mycket jag vill oavsett om herrn gillar det eller inte, det bestämmer inte du
Citera
2026-08-07, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Jag spekulerar i om TN kanske inte visste att Åsa delade lantstället med sitt ex men att det framkommit just den här kvällen! TNs plan var kanske att få ta del av halva lantstället , men blev galen när han insåg att JEB äger hälften! Wtf liksom , ett jävla ex äger hälften ?? TNs ekonomiska plan att överta lantstället går helt i kras och han går lös med kniven ?? TN kan ha känt sig kränkt över att plötsligt inse att han infann sig i Åsa ex hem, vilket det faktiskt är.

Haha men va fan. Om han varit där förut, du tror inte han märkt av det då? Han lär ju ha haft grejer där etc.
Citera
2026-08-07, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Kallade han hennes hus sitt lantställe?
Ja, enligt tidigare inlägg i tråden.
Citera
2026-08-07, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Det är ju just det han har gjort, ansvarat för samlingen.
Vad gör en chefstekniker för konst?
Ansvarar för säker transport, packning, uppackning och förvaring av konstverk, inklusive nyförvärv och inlån. Leder och samordnar uppbyggnad, hängning och installation av konstföremål i utställningshallar. Ser till att klimatkrav (som luftfuktighet och temperatur) samt säkerhetsrutiner följs för att skydda sköra och värdefulla verk. Leder andra utställnings- eller museitekniker och planerar det praktiska teamets arbete.
Så ja, han har ansvarat för deras konst.
Ellermenar du att TN säger "vår konst"? Är väl inte heller så märkligt om han jobbar där?
Du svarar ju själv på att han inte ansvarat för konsten. Han har ansvarat för "transport, packning, uppackning och förvaring". Det är inte att "ansvara för vår konst".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in