Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Det här släktet brukar jag kalla för "systemriddare" och till varje pris tar de myndigheter i försvar oavsett vad de gjort mot en enskild medborgare eller ett barn.
Tyvärr är de ganska vanligt förekommande och det verkar dyka upp nya som bara vill diskutera just detta ämne på flashback.
Själv är jag nyfiken på psykologin bakom. Hur blir man så inskränkt att man väljer att ta en myndighets parti före ett stackars litet barn som behandats så fruktansvärt illa med rena rama tortyrmetoderna?
Man måste nog själv ha någon grav emotionell störning om man gör det.
Är det inte märkligt att det under resans gång dykt upp flera konton som bara vill diskutera denna fråga och ta Örebro kommun i försvar?
Jag tror, förutom självklar störning inom den mörka triaden, att man gör det för att man känner sig träffad och försvarar sig med olika manipulativa knep.
För att man helt enkelt gjort samma sak, skulle handlat på samma sätt, eller står personer nära som beter sig såhär.
Sen finns ju såklart, oftast män enligt min anekdotiska erfarenhet, som alltid ska attackera barn, ungdomar, kvinnor osv som utsatts för myndighetsövergrepp. Har själv en sådan släkting som själv jobbar inom vården och verkligen är en skenhelig, narcissistisk "systemriddare", som är ett monster privat. Han har verkligen en ryggmärgsreflex för det där. Å andra sidan är han skyldig till vidriga saker privat så han rycker väl ut och ska undergräva brottsoffers trovärdighet av ren projektion.