2026-08-07, 06:21
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
[/b]
så gjorde du precis så själv som du säger inte andra ska göra

Varför fetmarkerade du det sista? Vidare så måste man väl som medborgare ha rätt till att ha synpunkter på politikers förhållningssätt gentemot folket och varandra? Hur tycker du att jag ska lyfta det på ett korrekt sätt?
Citera
2026-08-07, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Varför fetmarkerade du det sista? Vidare så måste man väl som medborgare ha rätt till att ha synpunkter på politikers förhållningssätt gentemot folket och varandra? Hur tycker du att jag ska lyfta det på ett korrekt sätt?
du gör inte själv så som du säger andra ska göra

är ganska uppenbart du är en vänster dåre som bara vill förstöra sverige
Citera
2026-08-07, 06:33
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
du gör inte själv så som du säger andra ska göra

är ganska uppenbart du är en vänster dåre som bara vill förstöra sverige

Vet faktiskt inte riktigt hur vi ska komma framåt i detta, förtroendet för politiker är i botten och det har delvis med detta att göra.

Vet inte riktigt om du är ute efter att provocera eller vad syftet med det du skriver är.

Vidare får du hemskt gärna svara på frågorna i föregående inlägg.
Citera
2026-08-07, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Vet faktiskt inte riktigt hur vi ska komma framåt i detta, förtroendet för politiker är i botten och det har delvis med detta att göra.

Vet inte riktigt om du är ute efter att provocera eller vad syftet med det du skriver är.

Vidare får du hemskt gärna svara på frågorna i föregående inlägg.
är det inte bättre du söker dig till något vänsterforum, där kan du skriva skit om sd hela dagarna och få ryggdunkar istället.

Det går ju inte komma framåt med en sådan som dig som säger alla partier är skit men må+ste lägga in sd är värst där avslöjar du dig totalt och din agenda
Citera
2026-08-07, 06:57
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
är det inte bättre du söker dig till något vänsterforum, där kan du skriva skit om sd hela dagarna och få ryggdunkar istället.

Det går ju inte komma framåt med en sådan som dig som säger alla partier är skit men må+ste lägga in sd är värst där avslöjar du dig totalt och din agenda

Jag skrev ”V, S, M och SD är värst i frågan”. Det vill säga jag tycker att dessa 4 partier är värst i frågan.
Citera
2026-08-07, 07:47
Medlem
Clodiuss avatar
Tycker rubriken är lite missvisande; Vänsterpartiet har alltid varit revolutionsromantiker, ehuru det snarare är guerillamannen än terroristen som varit hjälten. Varför mer uppmärksamhet på detta nu då? Jo, Vänsterpartiet vill göra sig regeringsfäiga; Nooshi vill få ett rum på Rosenbad, men det går ju sådär….
Citera
2026-08-07, 09:58
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Dom kommer inte ingå i Sveriges regering.

Jo, det kommer dom. Nu i höst.
Citera
2026-08-07, 10:05
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Företrädare för Vänster-romantikerna borde snacka ihop sig.

Nooshi påstår att endast två brev skickats, medan andra representanter uppger att "en handfull" brev skickats.

Citat:
– Det har varit två personer i den här kampanjen, som har handlat om hur israeliska tillfångataganden av palestinier bryter med mänskliga rättigheter, som inte skulle ha varit med i den här kampanjen. Det är två personer som har skickat brev till dem och därför har hela kampanjen dragits tillbaka. Och de har bett om ursäkt, säger Nooshi Dadgostar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gkJVxq/vansterpartiet-slar-tillbaka-mot-expressen-ett-journalistiskt-haveri

Amputerade fingrar?

Citat:
”Ytterligare kontroll borde ha gjorts”

Vänsterpartiet fick listan på personer att skicka brev till av Palestinska riksförbundet, som i sin tur fått uppgifterna från Palestinska myndigheten – alltså det organ som i viss mån styr Västbanken.

Enligt Palestinska myndigheten deltog alla V:s riksdagsledamöter och EU-parlamentariker i brevskrivandet, och i en manifestation med fångporträtt i riksdagens plenisal. Det nekar Vänsterpartiet till – enligt dem handlar det om en ”handfull” V-representanter som skickat brev.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/v-fortroendet-skadat-for-palestinska-riksforbundet/

Clichén "alla kort på bordet" kommer osökt i åtanke....

Ofrivillig komik uppstår när Nooshi påstår att Vänsterpartiets faktakoll plötsligt ska ha börjat fungera då dess undermålighet enligt partiet ska ha varit vad som gett upphov till hela affären:

Citat:
– Men det är olyckligt att Expressen nu bedriver ren kampanjjournalistik. De har skrivit långa texter nu om att hela riksdagsgruppen i Vänsterpartiet skulle ha suttit och hållit upp ansikten på fångar inne på riksdagsplatserna och att hela riksdagsgruppen skulle ha deltagit. Och de har publicerat en lista som helt enkelt inte stämmer. Och det är verifierbara fakta.
Senast redigerad av LaurentiusLucidor 2026-08-07 kl. 10:15.
Citera
2026-08-07, 13:06
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Jo, det kommer dom. Nu i höst.

Vill du slå vad?
Jag sätter allt jag äger på att S inte kommer bilda regering med dom.

Dom har aldrig varit i regeringen och kommer troligen aldrig vara det så länge partier ser ut som det gör.
Citera
2026-08-07, 15:49
Medlem
Ograsts avatar
Även riksdagsledamoten Kajsa Fredholm har skickat ett solidaritetsbrev, den här gången en man dömd för kidnappningen och på mordet på 21-årige Akiva Shaltiel.

Citat:
Ahmad Ali Abu Jaber, även omnämnd som Ahmad Ali Hussein Abu Jaber, kommer från Kafr Qasim och greps 1986. Han dömdes för deltagande i mordet på 21-årige Akiva Shaltiel 1985. Uppgiften återges både i israeliska Ynet och i palestinska Arab48.

Citat:
Expressen har tidigare kopplat fem V-ledamöter till namngivna fångar: Nadja Awad, Isabell Mixter, Tony Haddou, Samuel Gonzalez Westling och Ilona Szatmári Waldau.

Kajsa Fredholm ingick inte i den uppräkningen. Fyndet innebär därför att minst sex riksdagsledamöter nu offentligt kan kopplas till var sin mottagare.

Det här tar aldrig slut.

https://www.100.se/artiklar/analys/sjaette-v-ledamoten-hittad-i-brevkampanjen
Senast redigerad av Ograst 2026-08-07 kl. 15:52.
Citera
2026-08-07, 15:55
Medlem
Jag kom att tänka på att jag inte vågar föreställa mig hur det ser ut i ungdomsförbundet. De "passionerade" och "energiska" (men naiva) ungdomarna är garanterat än mer hårda i den här frågan än moderpartiet
Citera
2026-08-07, 16:49
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Vill du slå vad?
Jag sätter allt jag äger på att S inte kommer bilda regering med dom.

Dom har aldrig varit i regeringen och kommer troligen aldrig vara det så länge partier ser ut som det gör.

Jag håller en lättöl emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in