2026-08-06, 08:08
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AI-2000
Ännu en ny jätteskandal inom det uppenbart våldsbejakande vänsterpartiet som snart kommer att ingå i Sveriges regering. Expressen avslöjar:

https://www.expressen.se/nyheter/politik/vansterns-gruppledare-gav-stod-till-mordare/

Skandalerna avlöser varandra, högt uppsatta politiker inom Vänsterpartiet hyllar terrorister, mördare, våld mot meningsmotståndare och det verkar aldrig ta slut. I USA så har det vänsterextrema våldet ökat explosionsartat senare tid enligt analysinstutitionen CSIS och det verkar även komma till Sverige.

Ändå verkar det gå ganska bra för våldsvänstern i de flesta opinionsundersökningar. Är det verkligen så många människor som stöttar våld och terror i detta land? Mycket oroväckande att dessa snart kommer att sitta i regeringen.

Vad är det som händer i V? Går det att skilja på Vänsterpartiet och AFA idag och om det gör det, hur länge till? Fler som börjar bli oroliga över att våldsvänstern är på väg in i regeringen? Det kommer att ge ett ordentligt uppsving för den våldbejakande vänstern i landet.

Vad gör vi åt detta?

Är generellt sett otroligt trött över att politiken idag verkar handla om att avslöja de värsta rötäggen i varje parti. Tröttsamt som fan. Detta gäller samtliga partierz V, S, M och SD är värst i frågan.
Citera
2026-08-06, 09:43
Medlem
Ändå smart av V att låta hela riksdagsgruppen skriva brev till dömda mördare och terrorister med ord som ”din kamp är vår”. Det blir liksom svårt att kräva en hel riksdagsgrupps avgång. Jaja, vi får se vilka som mördas först när V för den där kampen i regering.
Citera
2026-08-06, 11:33
Medlem
V hör bättre hemma i något MENA-land än i Sverige. Svenska arbetare är helt ointressanta för dem.

- Vi ska se över våra rutiner.

Ungefär det som svaras, d.v.s värsta kommunpolitikerspråk, när den ena skandalen efter den andra avslöjas.

(Undrar om inte Lapporörelsen med sina skjutsningar på 30-talet hade rätt ändå? Nu i dessa dagar skulle skjutsningarna gå fram till gränsen mot något islamland.)
Citera
2026-08-06, 12:16
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Är det verkligen våldsromantik om man är ovetande om våldet i fråga?

Nja, det är väl mer ett exempel på att V nu försöker sig på att använda samma misslyckade försvarstaktik som nazisterna som ställdes inför rätta i Nürnberg-rättegångarna använde sig av.

Vad de sa:

Ingen kännedom: De flesta nekade till brott.
Skyllde på andra: De sa att Hitler hade all makt.
Falska förnekanden: Ledarna ville rädda sitt liv.

Sanningen:

Full kontroll: De styrde morden i detalj.
Bevis fanns: Dokument visade deras skuld.
Hårda straff: Många dömdes till döden.
Citera
2026-08-06, 17:04
Medlem
KFCnoggers avatar
Föreställ dig att ett svenskt riksdagsparti organiserat en kampanj där de skickar följande brev till Anders Breivik:

- Du är inte ensam. Därför skriver jag till dig i solidaritet.

- Som riksdagsledamot för Vänsterpartiet vill jag uttrycka min solidaritet med dig och alla norrmän som hålls fängslade under orättvisa förhållanden. Ditt mod och din uthållighet i kampen för frihet och värdighet berör och inspirerar.

Föreställ dig sedan att nästan var tionde vuxen person du möter tänker rösta på det partiet, och att en majoritet av dem du möter tänker rösta på ett block som ger det regeringsmakt.

Om detta inte får dig att må illa undrar jag hur du är funtad.
Citera
2026-08-06, 21:17
Medlem
Ersattningstrafiks avatar
Den stora ledaren Nooshi blev intervjuad av SVT:s reporter. Hon svarar som vanligt med svammel och lögner och har dessutom svårt att hålla sig för skratt när hon gör det. Med så stort allvar tar VPK:s ledning det hela.
Citera
2026-08-06, 22:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ersattningstrafik
Den stora ledaren Nooshi blev intervjuad av SVT:s reporter. Hon svarar som vanligt med svammel och lögner och har dessutom svårt att hålla sig för skratt när hon gör det. Med så stort allvar tar VPK:s ledning det hela.

Hon svarade att det som Expressen påstod inte är sant. Och Expressen har dragit tillbaka sin artikel.

Och sedan är frågan om de så kallade terroristerna verkligen är terrorister eller om de är oskyldigt anklagade.

Media är för snabba med att hitta snaskiga skandaler.
Citera
2026-08-06, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Hon svarade att det som Expressen påstod inte är sant. Och Expressen har dragit tillbaka sin artikel.

Och sedan är frågan om de så kallade terroristerna verkligen är terrorister eller om de är oskyldigt anklagade.

Media är för snabba med att hitta snaskiga skandaler.
Han är inte anklagad, han blev dömd för det i en domstol. Sluta sprida konspirationer.
Citera
2026-08-06, 22:26
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Borgarna försöker göra en hen av en fjäder.

Detta rubbar inte att (V) kan med dels Orten och med dels de intelektella som väljarbas klättra över 10 procent.

Entusiasmen hos väljarna för Pallest1na och det åter uppiskade gräddvisp-h@tet emot ISR och Bibi trumfar allt annat. Minister n00shi är många svenskars bild av ett Sverige där internationell solidaritet åter i högsätet. Vi minnes alla ggr statsminister Olof P (s) och P L O : s YasSir Arafat i omfamning fyllde ettan och löpet i alla media.
Citera
2026-08-06, 22:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NgnJohn
Han är inte anklagad, han blev dömd för det i en domstol. Sluta sprida konspirationer.

Litar du på Israels "rättsväsende"?
Citera
2026-08-06, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Är generellt sett otroligt trött över att politiken idag verkar handla om att avslöja de värsta rötäggen i varje parti. Tröttsamt som fan. Detta gäller samtliga partierz V, S, M och SD är värst i frågan.

så gjorde du precis så själv som du säger inte andra ska göra
Citera
2026-08-07, 03:43
Medlem
KaninSlejpners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Föreställ dig att ett svenskt riksdagsparti organiserat en kampanj där de skickar följande brev till Anders Breivik:

- Du är inte ensam. Därför skriver jag till dig i solidaritet.

- Som riksdagsledamot för Vänsterpartiet vill jag uttrycka min solidaritet med dig och alla norrmän som hålls fängslade under orättvisa förhållanden. Ditt mod och din uthållighet i kampen för frihet och värdighet berör och inspirerar.

Föreställ dig sedan att nästan var tionde vuxen person du möter tänker rösta på det partiet, och att en majoritet av dem du möter tänker rösta på ett block som ger det regeringsmakt.

Om detta inte får dig att må illa undrar jag hur du är funtad.

Okej, om det är som du säger. Varför pratar inte fler om det? Jag såg det på SVT av alla ställen men inte mycket i sociala medier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in