2026-07-31, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Death proof var verkligen ingen höjdare.
Jag gillar den mycket, men allt är en smaksak.
Citera
2026-07-31, 16:32
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingDuck
Jag gillar den mycket, men allt är en smaksak.

Visst är det så, vore tråkigt annars . Tyckte Robert Rodriguez bidrag hade sina stunder.
Citera
2026-07-31, 19:00
Medlem
Citat:
Death proof var verkligen ingen höjdare.

Gillade du Planet Terror då? Dvs, andra halvan av detta "grindhouse-par"
Citera
2026-07-31, 19:07
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Gillade du Planet Terror då? Dvs, andra halvan av detta "grindhouse-par"

Sa ju att jag gillade Robert Rodriguez bidrag mer.
Citera
2026-07-31, 19:14
Medlem
Citat:
Sa ju att jag gillade Robert Rodriguez bidrag mer.

Det är sant, det var den "mänskliga faktorn" som talade här

Jag hade hjärnsläpp och hade helt glömt att han gjorde Planet Terror (så jag trodde att du pratade om något helt annat ) Ibland måste jag lära mig att inte skriva för snabbt/impulsivt

För att återknyta till Kill Bill såg jag annars "The Whole Bloody Affair" på bio i våras! Fantastisk nostalgi (även om det blev lite väl segt efter ett tag, inklusive det där "ovisade kapitlet" med Gogo-Yubaris syster)
Citera
2026-07-31, 19:27
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Det är sant, det var den "mänskliga faktorn" som talade här

Jag hade hjärnsläpp och hade helt glömt att han gjorde Planet Terror (så jag trodde att du pratade om något helt annat ) Ibland måste jag lära mig att inte skriva för snabbt/impulsivt

För att återknyta till Kill Bill såg jag annars "The Whole Bloody Affair" på bio i våras! Fantastisk nostalgi (även om det blev lite väl segt efter ett tag, inklusive det där "ovisade kapitlet" med Gogo-Yubaris syster)

Lugnt mannen. Coolt visste inte att den visats på bio. Tyckte det mest var en kul grej att äntligen få se striden i färg även om det egentligen inte spelade så stor roll.
Citera
2026-07-31, 19:29
Medlem
thecatfisters avatar
Quentins filmer är alla autoonani. Han rynkar av sig själv bara. Hans bästa film hateful eight förstörs när Han börjar natrera skiten I mitten av filmen.

Sen är det ju sen gammalt känt att han hatar vita, sig själv och älskar neger. Sen säger han neger I varje film han själv är med i.
Bara för att få ut det antar jag.

Sen är han ju sen gammal kändis på epstine ön. Där fick han suga massa 14 åriga fötter.
Citera
2026-07-31, 20:02
Medlem
Citat:
Lugnt mannen. Coolt visste inte att den visats på bio. Tyckte det mest var en kul grej att äntligen få se striden i färg även om det egentligen inte spelade så stor roll.

Ja, fanns några biografer som körde den (jag såg den på Rio här i Stockholm)

En kul detalj med den striden (scenen i "House of Blue Leaves" antar jag? ) är att den scenen visades i svartvitt över hela världen...med undantag för Japan! Alla filmnördar jag snackade med då påpekade (när den släpptes på DVD) att japanska DVD-utgåvan var den enda värd att lägga slantarna på och att skippa svenska utgåvan (från Nordisk Film tror jag?)

Quentin var orolig för att det skulle bli rejält med klipp/censur etc i USA & olika västländer pga den här scenen. Samtidigt som han var medveten om att japanerna hade ganska hög tröskel för filmvåld.

Jag köpte på mig japanska DVD:en, även om jag dessförinnan hade skaffat en thailändsk utgåva (hittade den billigt i nån liten import-butik. Hade en cool bild på O-Reen-Ishi på baksidan mest därför jag köpte den )
Citera
2026-07-31, 21:21
Medlem
XtraXs avatar
Citat:

En kul detalj med den striden (scenen i "House of Blue Leaves" antar jag? ) är att den scenen visades i svartvitt över hela världen...med undantag för Japan! Alla filmnördar jag snackade med då påpekade (när den släpptes på DVD) att japanska DVD-utgåvan var den enda värd att lägga slantarna på och att skippa svenska utgåvan (från Nordisk Film tror jag?)

Quentin var orolig för att det skulle bli rejält med klipp/censur etc i USA & olika västländer pga den här scenen. Samtidigt som han var medveten om att japanerna hade ganska hög tröskel för filmvåld.

Jag köpte på mig japanska DVD:en, även om jag dessförinnan hade skaffat en thailändsk utgåva (hittade den billigt i nån liten import-butik. Hade en cool bild på O-Reen-Ishi på baksidan mest därför jag köpte den )

Hah Påminner om folk jag kände som köpte spelet Final Fantasy VII till Playstation från Japan för att vara först. Spelet var på Japanska så ingen fattade någonting av vad som sades. Hoppas du hade text på dina importer.

Gillar delen i Okinawa när med smeden Hattori Hanzo (Sonny Chiba).
Citera
2026-07-31, 21:41
Medlem
Citat:
Hah Påminner om folk jag kände som köpte spelet Final Fantasy VII till Playstation från Japan för att vara först. Spelet var på Japanska så ingen fattade någonting av vad som sades. Hoppas du hade text på dina importer.

Gillar delen i Okinawa när med smeden Hattori Hanzo (Sonny Chiba).

Haha, ja jag såg den lite censurerade "internationella versionen" först (ska erkännas) Men bara det bästa för mig och söker helst upp den ultimata utgåvan när det gäller fysisk film, när jag väl blir medveten om den

Vissa delar av extra-materialet var inte "engelsk-vänligt" (det kan jag leva med) Men jodå, själva filmen hade både engelsk & japansk text som tur var

Från DVD-compare

Citat:
R2 Japan- Universal Pictures - No Cuts (111:39 NTSC) - Includes the fight in the house of leaves scene in colour with added fight scenes and a longer animated sequence. (111:39 � NTSC). This is exactly the same version as the regular Japanese release. (See above for details)

Movie-Censorship Kill Bill Vol1

Ja, det var kul att de slängde med Chiba (som ju är klippt och skuren i en sån roll)
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2026-07-31 kl. 21:55.
Citera
2026-08-07, 09:12
Medlem
Kill Bill 1 & 2 är i grunden en amerikansk kopia på de blodiga japanska filmerna Lady Snowblood 1 & 2 från 1970-talet.

Lady Snowblood 1 & 2 handlar om en en våldsam kvinnlig lönnmördare på hämndturné i Japan (samurajfilmer).
Senast redigerad av Piratpartiet 2026-08-07 kl. 09:17.
Citera
2026-08-08, 10:34
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:

Här är scenen i färg

https://www.youtube.com/watch?v=GkLbzkFM4B0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in