2026-08-07, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
Nej, det gjorde han inte enligt vittnen som hittade kanoten i skogen.

"– Vi gick in i skogen och hittade den under en gran och en tall, mitt skogen. Jag larmade 112 direkt och berättar att vi har hittat en kajak som är gömd. Där fanns också en keps, en flytväst och en väska".
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/rebecka-hittade-kajak-polisen-grep-man-timmar-senare

"33 timmar senare greps pojkvännen i vattnet när han försökte fly från en grannö – han hittades tack vare polisens värmekamera".
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/ager-huset-med-mordade--kvinnan-helt-ogreppbart-/

Precis! Det är ju inte första gången en GM skadar sig under gärningen.

This!

Hur man nu kan se på bilder att hen har "onda ögon, ser läskig ut, osv" förstår inte jag, men jag antar att om man vet vem en GM är, så kan man se sånt?
Äh, drevet går nu, spelar ingen roll hur han ser ut. Han verkar av det man kan se hyfsat normal ut. Folk kommer läsa in en massa skit som om han vore satan själv.
Däremot verkar han vara rätt om sig och kring sig. Inte helt sympatisk vid bodelningen/ fastighetsbyten etc.
Citera
2026-08-07, 07:33
Medlem
När en relation mellan en kvinna och en man slutar med att mannen knivar kvinnan till döds exploderar alla ”varför?”. Ibland behöver det inte vara konstigare än att två personer, som egentligen aldrig borde inlett en relation, plötsligt träffas, attraheras, och försöker leva tillsammans.
I det här fallet kan det handla om att passionen tagit slut, kvinnan vill bli fri, mannen känner sin status hotad, gräl utbryter, hans inre tryck exploderar.
Citera
2026-08-07, 07:40
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
När en relation mellan en kvinna och en man slutar med att mannen knivar kvinnan till döds exploderar alla ”varför?”. Ibland behöver det inte vara konstigare än att två personer, som egentligen aldrig borde inlett en relation, plötsligt träffas, attraheras, och försöker leva tillsammans.
I det här fallet kan det handla om att passionen tagit slut, kvinnan vill bli fri, mannen känner sin status hotad, gräl utbryter, hans inre tryck exploderar.
Var de inte lite off ?
Han medelklass och hon mer överklass ?
Dragningskraften för henne var att smutsa ner sig lite ?

Självklart har han ju känt att hans status som chefstekniker blev kantad.
https://magasin3.com/blog/2021/10/14/chefstekniker-thomas-nordin-om-samlingsarbete/
Citera
2026-08-07, 07:41
Medlem
Mbabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spector-583
Får en känsla av att han kanske vill sko sig på kvinnorna, men det gick inte med BO.
Jo, det tror jag med. En sol-o-vårare med "hjärtat till vänster".

Är socialdemokraten från söder häktad än?
Citera
2026-08-07, 07:44
Medlem

Stopp & belägg !!!
Brottet varvplanerat, hävdar jag- i så måtto att TN har - för sin senare flykt- stulit och gömt en kanot med en keps och en väska i - i skogen !!!!
Denna handling måste ju innebära att TN hade för avsikt att utföra mordet på ÅÅ!
Mordet var planerat och inte ett vansinnesdåd utförd i affekt !
Citera
2026-08-07, 07:46
Medlem
Känns ju som att han kommer skylla sin skador på att hon utfört dom medans vi vet att det är lögn, då hade han inte försökt fly utan anmält detta och berättat det från början. det finns ingenting som kan få honom loss från detta eländig och onödiga brott.
Citera
2026-08-07, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spector-583
Får en känsla av att han kanske vill sko sig på kvinnorna, men det gick inte med BO.
Sko sig och sko sig. Han sålde ju ett boende när han flyttade ihop med kvinnan och hon bytte bort sin lägenhet. Tycker inte att det är extremt konstigt att han då vill att den gemensamma hyresrätten byts mot boenden för dem bägge och inte bara för henne. Även om det var hennes gamla hyresrätt som gjorde det möjligt att få det hyresavtal som de fick, ett hyresavtal som de ju om jag fattar det rätt, stod på bägge två.
Citera
2026-08-07, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Var de inte lite off ?
Han medelklass och hon mer överklass ?
Dragningskraften för henne var att smutsa ner sig lite ?

Självklart har han ju känt att hans status som chefstekniker blev kantad.
https://magasin3.com/blog/2021/10/14/chefstekniker-thomas-nordin-om-samlingsarbete/
På vilket sätt skulle hon vara överklass? Man blir inte överklass bara för att man utbildar sig och får ett bra jobb.
Citera
2026-08-07, 07:50
Medlem
https://www.facebook.com/eastcoasthockey.se

Orkar inte läsa alla inlägg i tråden men stämmer det att den här killen hängdes ut som mördare ett tag så är det ju jävligt surt. Killgissningar på mördare borde inte vara tillåtet.
Citera
2026-08-07, 07:53
Medlem
Då hade folk sagt att hon var en lycksökerska/golddigger som utnyttjar välbärgade män.

Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Tja... jag vet inte vad ni andra tycker, men jag anser nog att vi vet rätt mycket om karaktären hos en man som har mördat en kvinna som han har eller har haft ett förhållande med. Måste vi veta m han är narcissist?

Spelar roll, säger jag. Han är en mördare, och han har den allmänna karaktär som krävs för att en person ska kunna bli en mördare.

Och innan en del av er börjar skrika om att jag är manshatare och att jag inte vet vad som hände mellan TN och den mördade kvinnan, och att hon kanske provocerade honom och drev honom till fullständigt vansinne, och att hon försökte stjäla både hans barn och hans hem, och att hon gjorde honom så förtvivlad att han inte visste vad han gjorde, ställ er den här frågan.

Antag att det hade varit TN:s sambo som hade mördat TN. Antag att mordet inte hade skett i självförsvar, utan att hon hade anfallit honom bakifrån eller när han sov.

Skulle ni ha letat ursäkter eller förklaringar till varför sambon mördade TN? Eller skulle ni ha nöjt er med att säga att hon var den värsta sortens bitch och luder och att det inte spelade någon roll vad som hade hänt mellan henne och TN innan hon mördade honom?

Jag vet vad ni skulle ha sagt.
Citera
2026-08-07, 07:55
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
På vilket sätt skulle hon vara överklass? Man blir inte överklass bara för att man utbildar sig och får ett bra jobb.
Okej, Hon var en person med ett bra jobb och välplacerad ifrån Krokom.
Liten klassresa. Du har iofs rätt hon var inte adlig
Well connected kvinna.

Citat:
Överklass är den samhällsklass som har mest ekonomisk makt, stora förmögenheter och hög social status.
Citera
2026-08-07, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Sko sig och sko sig. Han sålde ju ett boende när han flyttade ihop med kvinnan och hon bytte bort sin lägenhet. Tycker inte att det är extremt konstigt att han då vill att den gemensamma hyresrätten byts mot boenden för dem bägge och inte bara för henne. Även om det var hennes gamla hyresrätt som gjorde det möjligt att få det hyresavtal som de fick, ett hyresavtal som de ju om jag fattar det rätt, stod på bägge två.
Det var nog hans plan från början att de skulle byta så han kunde stå med på kontraktet och senare hävda sambolagen. Lägenheterna var ganska lika m2.
En gentleman hade naturligtvis köpt sig en ny bostad och flyttat, inte tvistat om något som från början inte var hans.
Men Xet ska nog ändå vara glad att hon kan LEVA och bo i en 2a. Hon lär vara skärrad nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in