2026-08-11, 13:56
Medlem
Mr Hectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Du läser än snyftartikel som en femåring.

Nej svaret från VD var att hon talat med badvakten: Svaret varet är att de inte har något emot amning, men att det varit mycket folk och välbesökt.
Vad mamman svamlar om är inte mycket värt om man läser detta för vad det är en snyft artikel.
Försök att väx upp och förstå hur man författar artiklar idag.

Försöker du intala dig själv att det är skönt att vara gammal? 😀 Du gör ju inget annat än att påtala din ålder. Hittade du nån prostituerad 50+ förresten?

Rickard (VD) säger ju själv att det var med i bedömningen men tillägger ju (såklart) att det var en samlad bedömning.
Citera
2026-08-11, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Hector
Försöker du intala dig själv att det är skönt att vara gammal? 😀 Du gör ju inget annat än att påtala din ålder. Hittade du nån prostituerad 50+ förresten?

Rickard (VD) säger ju själv att det var med i bedömningen men tillägger ju (såklart) att det var en samlad bedömning.
Har inget med ålder att göra:

Du läser och går saker på en låg intellektuell nivå: Vilket jag relaterar till som en 5åring.
Men du kanske har levat några år, Men du saknar erfarenhet och ger ett naivt intryck.
Läs igen och försök läs som en vuxen: Som jag och flera påtalat, det är inte en bra ide att försöka amma och ha koll på en 3åring när man sitter på Poolkanten.
Inte heller speciellt vuxet att känna sig kränkt för man blivit ombedd att flytta sig några meter inom området.
Tycker du det är kul att resonera som en 5åring trotts att man blivit myndig???
Men det beror nog på ditt rökande: Det påverkar omdömet och gör att man slutar utvecklas mentalt. Men det är nog för svårt för en pundare att förstå.
Men det kan förklara mycket av din brist på erfarenhet, möjlighet att analysera samt din bristande kunskap.
Naturligtvis lämnar ingen frisk mäniska över sitt barn till en pundare.
Senast redigerad av SkogsSaab 2026-08-11 kl. 14:11.
Citera
2026-08-11, 14:32
Medlem
Mr Hectors avatar
Citat:
Har inget med ålder att göra:

Du läser och går saker på en låg intellektuell nivå: Vilket jag relaterar till som en 5åring.
Men du kanske har levat några år, Men du saknar erfarenhet och ger ett naivt intryck.
Läs igen och försök läs som en vuxen: Som jag och flera påtalat, det är inte en bra ide att försöka amma och ha koll på en 3åring när man sitter på Poolkanten.
Inte heller speciellt vuxet att känna sig kränkt för man blivit ombedd att flytta sig några meter inom området.
Tycker du det är kul att resonera som en 5åring trotts att man blivit myndig???
Men det beror nog på ditt rökande: Det påverkar omdömet och gör att man slutar utvecklas mentalt. Men det är nog för svårt för en pundare att förstå.
Men det kan förklara mycket av din brist på erfarenhet, möjlighet att analysera samt din bristande kunskap.
Naturligtvis lämnar ingen frisk mäniska över sitt barn till en pundare.

Nu är du inne på ålder igen! Förklara då hur du som "vuxen" läser artikeln.
Du gör ju inget annat än att förbise ämnet, du tror ju att du är mästare på härskartekniker men eftersom du stavar som en 5-åring faller det ju helt platt. Särskilt eftersom det i klartext står citerat i artikeln att VD'n håller med om att folk kunde ta illa vid sig om de råkade se ett ammande bröst vid barnpoolen. Sen var han inte smart nog att fördöma det helt och "bara" gå på säkerhetsspåret men han verkar ju bo i Eskilstuna så man kan ju inte begära för mycket (han är säkert bara oerfaren med låg intellektuell nivå... Kanske incel och av utseendet att döma jämfört med mig som 5 år torde han vara 2 år gammal).

Rökandet har gett mersmak men var sak har sin tid. Nå, hur har det gått med ditt torskande?
Senast redigerad av Mr Hector 2026-08-11 kl. 15:11.
Citera
2026-08-11, 17:48
Medlem
Citat:
Nu är du inne på ålder igen! Förklara då hur du som "vuxen" läser artikeln.
Du gör ju inget annat än att förbise ämnet, du tror ju att du är mästare på härskartekniker men eftersom du stavar som en 5-åring faller det ju helt platt. Särskilt eftersom det i klartext står citerat i artikeln att VD'n håller med om att folk kunde ta illa vid sig om de råkade se ett ammande bröst vid barnpoolen. Sen var han inte smart nog att fördöma det helt och "bara" gå på säkerhetsspåret men han verkar ju bo i Eskilstuna så man kan ju inte begära för mycket (han är säkert bara oerfaren med låg intellektuell nivå... Kanske incel och av utseendet att döma jämfört med mig som 5 år torde han vara 2 år gammal).

Rökandet har gett mersmak men var sak har sin tid. Nå, hur har det gått med ditt torskande?
Jag förstår att du blev fast i rökandet och fastnade i nåt barnstadie.
Brukar tyvärr bli så, sä jag skall försöka förklara lite för en pundare som dig.
VDn fastnade tyvärr lite i reportens fälla, där bröstet kom på tal.
Frågan har aldrig varit att någon sett ett bröst.
Det handlar om en mamma som blev kränkt av att en badvakt bad henne flytta från poolkanten när hon ammade p.g.a att det var mycket folk och stimmigt. En normalt funtad ansvarstagande förälder hade nöjt sig med det och flyttat till ett lugnare plats med sina barn.
Att nån pårökt pundare inte kan förstå det är tråkigt.
Men det förklarar din brist på förståelse och ditt naiva sett att ta till dig verkligheten.
Du bör nog läsa på lite vad cannabisbruk har för påverkan på en persons utveckling.
Du resonerar på samma sätt som en 5åring.
Sen att du försöker med nån härskarteknik blir bara sorgligt.
Senast redigerad av SkogsSaab 2026-08-11 kl. 17:54.
Citera
2026-08-11, 18:18
Medlem
Ammande mödrar bör alltså stanna hemma med barnen. Det är den generella åsikten.
Allt annat är förargelseväckande beteende.

Barn ska heller inte vistas nära vatten eller andra lekande barn då det är förenat med ren livsfara.

Stäng alla dagis redan idag. Helst igår.
Citera
2026-08-11, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ammande mödrar bör alltså stanna hemma med barnen. Det är den generella åsikten.
Allt annat är förargelseväckande beteende.
Har någon sagt det?

Citat:
Barn ska heller inte vistas nära vatten eller andra lekande barn då det är förenat med ren livsfara.
Har någon sagt det?
Citera
2026-08-11, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Har någon sagt det?

Har någon sagt det?

Nej ingen skriver eller säger någonting. Men om man har en hjärna så förstår man ju ändå.

Barn ska vara hemma och minst en förälder eller barnvakt ska vara närvarande för dessa.

Allt annat är ouppfostrad kränkthet som inte bör ha barn.
Citera
2026-08-11, 18:26
Medlem
Citat:
Nej ingen skriver eller säger någonting. Men om man har en hjärna så förstår man ju ändå.

Barn ska vara hemma och minst en förälder eller barnvakt ska vara närvarande för dessa.

Allt annat är ouppfostrad kränkthet som inte bör ha barn.
Tror du tolkar inläggen helt galet, eller så försöker du bara driva.
Citera
2026-08-11, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Tror du tolkar inläggen helt galet, eller så försöker du bara driva.

Barn som leker innebär livsfara för barn.

Alla lekplatser bör därmed jämnas med marken och föräldrar med barn ska stanna hemma.

Cementera igen barnpoolerna och gör parkering av skiten.

Bort med gungställningarna, sandlådorna och rutschbanorna på innergårdarna.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-08-11 kl. 18:41.
Citera
2026-08-11, 18:48
Medlem
Hur kan detta bli 34 sidor?
Citera
2026-08-12, 22:24
Medlem
Mr Hectors avatar
Citat:
Jag förstår att du blev fast i rökandet och fastnade i nåt barnstadie.
Brukar tyvärr bli så, sä jag skall försöka förklara lite för en pundare som dig.
VDn fastnade tyvärr lite i reportens fälla, där bröstet kom på tal.
Frågan har aldrig varit att någon sett ett bröst.
Det handlar om en mamma som blev kränkt av att en badvakt bad henne flytta från poolkanten när hon ammade p.g.a att det var mycket folk och stimmigt. En normalt funtad ansvarstagande förälder hade nöjt sig med det och flyttat till ett lugnare plats med sina barn.
Att nån pårökt pundare inte kan förstå det är tråkigt.
Men det förklarar din brist på förståelse och ditt naiva sett att ta till dig verkligheten.
Du bör nog läsa på lite vad cannabisbruk har för påverkan på en persons utveckling.
Du resonerar på samma sätt som en 5åring.
Sen att du försöker med nån härskarteknik blir bara sorgligt.

Klart han fastnade, han erkände och såklart att ingen hann se något bröst eftersom hon avbröt. Vad värre är att någon KUNDE ha sett ett bröst. Hujeda mig! Vid en barnpool dessutom, skandal... 😀

Nyss var det ju jsg som blev kränkt, hur ska du ha det?

Har du funderat på att när du som pensionär var ung så var även åderlåtning en vedertagen behandling, mycket vatten har flutit under broarna sen dess... Alzheimers kanske är nått annat du bör fundera på, du repeterar värre än min gamla mormor gjorde innan hon dukade under.
Citera
2026-08-13, 06:19
Medlem
Citat:
Klart han fastnade, han erkände och såklart att ingen hann se något bröst eftersom hon avbröt. Vad värre är att någon KUNDE ha sett ett bröst. Hujeda mig! Vid en barnpool dessutom, skandal... 😀

Nyss var det ju jsg som blev kränkt, hur ska du ha det?

Har du funderat på att när du som pensionär var ung så var även åderlåtning en vedertagen behandling, mycket vatten har flutit under broarna sen dess... Alzheimers kanske är nått annat du bör fundera på, du repeterar värre än min gamla mormor gjorde innan hon dukade under.
Nu är jag inte pensionär, och har ett jobb som någon med din intellektuella förmåga aldrig kommer att bli påtänkt till så där är du ute och cyklar. Om din begränsade förmåga är medfött eller åstadkommit av ditt missbruk får andra ta ställning till.
VDn har inte erkännt mer än att han gjorde bort sig då han gick på reportens approach om nåt bröst.
Som den pundare du är förstår jag att ingen vill ge dig ansvar för sitt barn.
Men ta en pratstund med en mentalt vuxen person om hur man skall bete sig med barn i välbesökta stökiga miljöer.
Det normala är att man söker sig till en lugnare omgivning om man vill mata ett barn, har man ensamt ansvar så tar man med sig " gruppen" till ett lungt område.
Me uppenbarligen begränsar ditt inelekt dig så grovt att du inte inser det, samt inte kan läsa en relativt enkel snyftartikel. Att du dessutom blir kränkt av att du inte förstår skillnaden mellan hänvisningen till artikeln och din egen reaktion, bevisar bara det jag skrivit.
Senast redigerad av SkogsSaab 2026-08-13 kl. 06:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in