2026-08-06, 17:40
Moderator
evilhoneys avatar
Andra komiker eller Poddar som släpps är inte topic här.
//mod
Citera
2026-08-06, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktion
Ursäkta men självklart kommer han fortsätta. Har själv hört ryktesvägen att han sagt:

Vadå ursäkta. Han har förlorat ett barn och sin fru.
Ni som.tror han är tillbaka som vanligt efter ett par månader är ju pantade
Citera
2026-08-06, 22:07
Medlem
Jag har inte lyssnat på poddar som han är med i på länge, men har (hade?) han inte en kvarn som är nån slags B&B? Ligger den på Tjörn?
Citera
2026-08-06, 22:14
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Jag har inte lyssnat på poddar som han är med i på länge, men har (hade?) han inte en kvarn som är nån slags B&B? Ligger den på Tjörn?
Ja, den verkar ha hyrts ut så sent som i juli om man kollar recensioner. https://www.airbnb.se/rooms/42291624?source_impression_id=p3_1786047169_P3pm_N 498VEqQsoi
Citera
2026-08-06, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Ja, den verkar ha hyrts ut så sent som i juli om man kollar recensioner. https://www.airbnb.se/rooms/42291624?source_impression_id=p3_1786047169_P3pm_N 498VEqQsoi

Fint ställe, tack.
Citera
2026-08-06, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker

Inte på Tjörn, i Lycke, på fastlandet.
Citera
2026-08-07, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Är denna godkänd av familjen? Man brukar ju se vem som ska ta emot pengarna, ser ingen sådan tillagd.
Sjukt viktig poäng, och jag var tveksam till den först, men verkar dock vara riktig - iaf har aftonbladet fått tag på någon av organisatörerna:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lnQ7Xk/hedrar-familjen-med-en-insamling-det-lilla-vi-kan-gora
Citera
2026-08-07, 06:45
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Sjukt viktig poäng, och jag var tveksam till den först, men verkar dock vara riktig - iaf har aftonbladet fått tag på någon av organisatörerna:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lnQ7Xk/hedrar-familjen-med-en-insamling-det-lilla-vi-kan-gora

Bra! Jag är ändå tveksam. Familjen är informerad men initiativet kommer inte från dem. Vill de ens ha det här med den uppmärksamhet det innebär? Om vänner till AZO delar denna kommer jag skänka.

Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Varför är denna tråd uppe och seglar när han själv gått ut på sociala medier att det inte är hans familj som krockat med ett fraktfartyg?

Här skulle man ju kunna tänka: det kanske finns fler Albin Olsson eftersom denna tråd är full med inlägg.

Eller: jag kanske borde läsa lite i tråden för att se om någon annan postat om det här.

Eller så skriver man bara rätt ut sin idiotiska take som hjärndöd person nr 14 i tråden. Ööööh han har själv sagt att det inte är han jööö. LÄS rubriken. Lallaren som sagt att det inte är han, heter han ens så? Nej det gör han inte.
Citera
2026-08-07, 08:13
Medlem
grovgreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc

Tänkte samma men såg sen att alla med-arrangörer utom en tror jag, är vän på Facebook med både A och A:s mamma. Så det lär ju vara vänner som känner dem
Citera
2026-08-07, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grovgrey
Tänkte samma men såg sen att alla med-arrangörer utom en tror jag, är vän på Facebook med både A och A:s mamma. Så det lär ju vara vänner som känner dem

Jag skrev ju tidigare att det är vänner till familjen…
Citera
2026-08-07, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laban112
Tycker ändå det bara känns oerhört kallt att inte ens kommentera det faktum att en av poddens deltagare drabbats och släppa avsnittet efter olyckan. Inte som att de behöver ens prata om det, hade väl räckt att bara säga nåt kort om det. Tycker inte det är så mycket begärt.

Kallt? Tror du på fullaste allvar att det är via sociala medier man hanterar sorg? Om en nära vän drabbas så hamnar man först i chock, sedan lär man samlas och prata med andra som står personen nära och försöka ta reda på vad man kan göra.

Att du tänker "De borde gå ut till allmänheten och säga något" är bara naivt. Låt dom få hantera sin sorg på sitt sätt utan att du ska komma och berätta hur de borde göra. Jag kan GARANTERA dig att de är helt förkrossade och kämpar med att hantera att en vän har drabbats av en oerhörd förlust och samtidigt förlorat en nära vän då de kände offren och ha förlorat en väns barn som de varit närvarande vid sedan födseln.

Andas och ge dom utrymme.
Citera
2026-08-07, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Bra! Jag är ändå tveksam. Familjen är informerad men initiativet kommer inte från dem. Vill de ens ha det här med den uppmärksamhet det innebär? Om vänner till AZO delar denna kommer jag skänka.

Här skulle man ju kunna tänka: det kanske finns fler Albin Olsson eftersom denna tråd är full med inlägg.

Eller: jag kanske borde läsa lite i tråden för att se om någon annan postat om det här.

Eller så skriver man bara rätt ut sin idiotiska take som hjärndöd person nr 14 i tråden. Ööööh han har själv sagt att det inte är han jööö. LÄS rubriken. Lallaren som sagt att det inte är han, heter han ens så? Nej det gör han inte.

Tycker detta är ganska märkligt. Det har gått bra för Albin de senaste åren, han är en rolig och kompetent komiker och dessutom väldigt trevlig. Hans fru hade ett stabilt chefsjobb och ekonomin i Albins bolag har haft mångmiljonomsättning de sista åren.

Givetvis kommer han få ut mångmiljonbelopp på försäkringar och med all sannolikhet väntar skadestånd för olyckan. Lika givetvis kommer det inte innebära mycket till plåster på såren, men jag ser ingen direkt anledning att vara orolig för just Albins ekonomi i det här. Den stora utmaningen är givetvis sorgearbetet och det mentala, det kommer vara svårt för honom.

Förhoppningsvis kan han hitta tillbaka till sitt jobb som komiker igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in