2026-08-06, 11:57
Medlem
Det enda Anton har gjort var att lägga ett hjärta som reaktion på ett inlägg i eftersnacksgruppen. Han har inte spelat in något nytt avsnitt av Laserheat eller släppt något Dubbel Trubbel-avsnitt.

Simon släppte ett tidigare inspelat avsnitt, men vi får se om det kommer spelas in några fler de närmaste veckorna.
Citera
2026-08-06, 12:07
Medlem
laban112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9

Psykopatbeteende tycker jag snarare är kändisar som knappt låter kropparna kallna före man går ut och postar i sina egna kanaler om hur hemskt det är som hänt och hur påverkad man själv är av händelserna. Albin själv eller hans övriga familj/vänner kanske har bett dom att inte kommentera något offentligt än, det vet du eller jag ingenting om.

Tycker ändå det bara känns oerhört kallt att inte ens kommentera det faktum att en av poddens deltagare drabbats och släppa avsnittet efter olyckan. Inte som att de behöver ens prata om det, hade väl räckt att bara säga nåt kort om det. Tycker inte det är så mycket begärt.
Citera
2026-08-06, 12:08
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laban112
Ja kanske adressera det faktum att deras kollega och nära vän går igenom en kris? Känns osmakligt iaf att de släppt podcast precis som vanligt. Fattar att det är deras levebröd men jag tycker iaf det är osmakligt.
Men alltså. Exakt vad ska adresseras på sociala medier?
Du vet att normala människor tar känsliga saker privat va?

Dom har noll skyldighet att adressera något till sina fans eller följare.

Att dom jobbar och fortfarande är på turné är för att dom lever på det. Och måste fortsätta jobba.
Dom har säkert hört av sig till Albin, men som kompisar gör, privat.

Hade jag varit Albin hade jag absolut inte velat att någon posta något om det på sociala medier. Detta är tillräckligt uppmärksammat som det är.
Jag hade absolut förväntat mig att mina kompisar skulle fortsätta med sitt levebröd och åtaganden.
Det finns väldigt mycket annat som är viktigare just i den här märkliga stunden.

Att podd släpps är för att det är inspelat i förväg.
Dom flesta poddare gör så inför sommaren för att få vara lediga.

Herregud, vad är det för fel på människor som förväntar sig att allt ska ut på sociala medier.
Citera
2026-08-06, 12:11
Medlem
laban112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Men alltså. Exakt vad ska adresseras på sociala medier?
Du vet att normala människor tar känsliga saker privat va?

Dom har noll skyldighet att adressera något till sina fans eller följare.

Att dom jobbar och fortfarande är på turné är för att dom lever på det. Och måste fortsätta jobba.
Dom har säkert hört av sig till Albin, men som kompisar gör, privat.

Hade jag varit Albin hade jag absolut inte velat att någon posta något om det på sociala medier. Detta är tillräckligt uppmärksammat som det är.
Jag hade absolut förväntat mig att mina kompisar skulle fortsätta med sitt levebröd och åtaganden.
Det finns väldigt mycket annat som är viktigare just i den här märkliga stunden.

Att podd släpps är för att det är inspelat i förväg.
Dom flesta poddare gör så inför sommaren för att få vara lediga.

Herregud, vad är det för fel på människor som förväntar sig att allt ska ut på sociala medier.
Okej du är ett fan och kan inte ta in nån kritik av Simon eller Anton. Menade inte att de skulle kommentera i sociala media men att de kunde sagt nåt kort om det i podden.
Citera
2026-08-06, 12:57
Medlem
Citat:
Okej du är ett fan och kan inte ta in nån kritik av Simon eller Anton. Menade inte att de skulle kommentera i sociala media men att de kunde sagt nåt kort om det i podden.
Man kan ju förmoda att de känner Anton tillräcklligt väl för att veta hur/om han behöver stöd och om han har synpunkter på deras poddande. Han kanske bara vill bli lämnad ifred och slippa uppmärksamhet.

Oavsett så är ju poddandet deras jobb. I regel brukar folk inte sluta jobba som någon sorts symbolisk stödhandling när en kompis har råkat ut för en tragedi.
Citera
2026-08-06, 12:59
Medlem
zuppja0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekaron
Albins nummer är kopplat till Swish, och det är officiellt finns på Mrkoll.

Citat:
Ursprungligen postat av Joel.och.Chefen
Är du på riktigt eller? Låt honom vara. Satan vad du måste ha yrat i nattmössan.

Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Är du störd?

Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
"Sorry att din fru och dotter dog, här har du en hundring"

Jag backar, det var en störd tanke.
Citera
2026-08-06, 13:02
Medlem
laban112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Man kan ju förmoda att de känner Anton tillräcklligt väl för att veta hur/om han behöver stöd och om han har synpunkter på deras poddande. Han kanske bara vill bli lämnad ifred och slippa uppmärksamhet.

Oavsett så är ju poddandet deras jobb. I regel brukar folk inte sluta jobba som någon sorts symbolisk stödhandling när en kompis har råkat ut för en tragedi.
Nä jag fattar som sagt att det är ett jobb också. Men det är liksom inte ett vanligt fabrikskneg direkt utan en podd som dom har tillsammans.
Citera
2026-08-06, 13:43
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Borealis
https://www.gofundme.com/f/till-minnen-av-offren-i-hakefjorden

Pågående insamling till familjen.

Är denna godkänd av familjen? Man brukar ju se vem som ska ta emot pengarna, ser ingen sådan tillagd.
Citera
2026-08-06, 13:58
Medlem
Citat:
Nä jag fattar som sagt att det är ett jobb också. Men det är liksom inte ett vanligt fabrikskneg direkt utan en podd som dom har tillsammans.

Ingenstans offentligt har det framgått ännu att det är Albins familj som förolyckats. Om du inte känner dom personligen eller hänger här i forumet så är chansen minimal att du vet vad som har hänt honom.

Tycker du då det är en bra idé att hans vänner går ut i en pod och gör allt offentligt och riktar allt ljus på Albin just nu? Anser du verkligen det är lämpligt???
Tänk efter lite för fan. Dom kommer garanterat adressera vad som hänt och informera vad som kommer hända med poddar mm EFTER att det blivit officiellt på riktigt. Men varför göra det nu???
Citera
2026-08-06, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BearWithMe
Är sånt här vanligt förekommande i Sverige, eller är det för att han är kändis?

Det händer ofta vid olyckor.
Citera
2026-08-06, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Är denna godkänd av familjen? Man brukar ju se vem som ska ta emot pengarna, ser ingen sådan tillagd.

Hon som håller den är vän till familjen
Senast redigerad av Tekaron 2026-08-06 kl. 14:27.
Citera
2026-08-06, 15:45
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IknewIT
Ingenstans offentligt har det framgått ännu att det är Albins familj som förolyckats. Om du inte känner dom personligen eller hänger här i forumet så är chansen minimal att du vet vad som har hänt honom.

Tycker du då det är en bra idé att hans vänner går ut i en pod och gör allt offentligt och riktar allt ljus på Albin just nu? Anser du verkligen det är lämpligt???
Tänk efter lite för fan. Dom kommer garanterat adressera vad som hänt och informera vad som kommer hända med poddar mm EFTER att det blivit officiellt på riktigt. Men varför göra det nu???

Det är förstås en mycket dålig ide att tvinga ut en personlig tragedi i offentligheten

Lägg därtill att händelsen i sig kanske är extremt traumatisk för de efterlevande. Vet inte , var det A O som var föraren? Med tanke på att det säkert håller på utredas om "vem som är den skyldige" till kollisionen är det säkert extremt smärtsamt, att ev behöva klandra sig själv för att ha "dödat" sin familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in