2026-08-07, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Haha, no offence, men det känns jävligt långsökt. Sånt pratar man om i en relation. Speciellt en person som den som TN verkar vara. Han hade nog i ett tidigt skede av relationen full koll på BOs tillgångar, så att säga. Inbillar mig det. Och om din teori skulle stämma känns det alldeles för icke-explosivt för att han skulle gå loss med kniven
Jamen låt säga att han där och då fick reda på att han befann sig i Åsas ex hem ? Hur känns det för en narcissist ? Men det är såklart mkt möjligt att han visste om det, men tanken slog mig att tänk om...
Citera
2026-08-07, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Jamen låt säga att ha där och då fick reda på att han befann sig i Åsas ex hem ? Hur känns det för en narcissist ? Men det är såklart mkt möjligt att han visste om det, men tanken slog mig att tänk om...

Ja, vad vet man… kan väl i alla fall vara överens om att det förmodligen funnits problem i relationen, och sen exakt vad som tände igång Thompa just den dagen kanske vi aldrig får veta för det är ju bara han och BO som var där. Narcissist som av någon simpel anledning känner sig förminskad eller förödmjukad är väl en bra utgångspunkt.
Citera
2026-08-07, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Varför känner du ett behov av att vara otrevlig mot "Ludvig"?
Tycker du att du "äger tråden" bara för att du har skrivit 250 inlägg i den, eller har Ludvig gjort dig något?

För att han skrev att MGM råkade (!!) dräpa BO, ifrågasattes av många och så var han jävligt otrevlig i sina svar och spelade Allan. Som man talar får man svar, helt enkelt.

Vet inte ens varför jag svarar dig om sånt här dravel.
Citera
2026-08-07, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nutrilett
Det är en hyresrätt, så man behöver inte ha råd, man måste bara ha stått väldigt länge i kön eller ha kontakter.

Han bytte lägenhet med en man som nu bor i hans förra lägenhet på Hagagatan 2, lgh 1103 i Stockholm
Citera
2026-08-07, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Tack själv!

Oklart hur länge de dejtade. De hade kontraktet på Hagagatan tillsammans ca 1.5 år. Tvisten varade längre än så, nästa två år Det säger fan mycket. Uttröttningstaktik som andra användare sa. Krävs en speciell typ av människa för att sol-och våra någon med den metoden.
Tänker att han ändå offrade sitt eget tidigare boende och ryckte även upp barnen därifrån. Plus att han och X även levt gott på försäljningen av radhuset. Men ändå får lägenheten han fick anses vara bäldigt stor, så ersättningen han fick betala verkade rimlig,
Citera
2026-08-07, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Tänker att han ändå offrade sitt eget tidigare boende och ryckte även upp barnen därifrån. Plus att han och X även levt gott på försäljningen av radhuset. Men ändå får lägenheten han fick anses vara bäldigt stor, så ersättningen han fick betala verkade rimlig,

Han skiter säkert i barnen ur den aspekten. Dom var ju nästan vuxna. Så nog ingen big deal, tänker jag. Jag tror det var utstuderat i någon mån, och svårt att säga att han givet förutsättningarna inte fick med sig en jordskredsseger i de förhandlingarna. Otroligt osympatiskt givet det som förtäljts.
Citera
2026-08-07, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Varför i helvete skulle en narcissist inte kunne BEGÅ självmord? Dummaste jag har hört.

Oftast inte skulle jag vilja säga. De kan ofta hota med självmord och självskada men enbart för att hjärntvätta / manipulera.

Som någon annan skrev i tråden så kan de nog gå hela vägen när de inser att allt är kört, de är ”avslöjade” till sitt sanna jag för alla.
Citera
2026-08-07, 01:32
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socobatevira
Oftast inte skulle jag vilja säga. De kan ofta hota med självmord och självskada men enbart för att hjärntvätta / manipulera.

Som någon annan skrev i tråden så kan de nog gå hela vägen när de inser att allt är kört, de är ”avslöjade” till sitt sanna jag för alla.
Så du påstår att alla narcissister är identiska varandra eller? Du borde nog läsa på lite grann om så är fallet.
Citera
2026-08-07, 01:50
Medlem
Kan det vara så att de planerade att flytta ihop och Å ändrade sig? TNs lgh kanske redan var uthyrd? Fick sol och vårdaren panik över att förlora hyres-pengar? (Är det den som ligger på lägenhetsbyte? Borde inte exet få den nu eftersom det var genom henne han lurade till sig den?)
Påkommen med att finnas med på den där singelsidan på fb? Som ngn nämnde här.
Överraskade barnen honom i stugan innan han hunnit göra sig av med kroppen?
Senast redigerad av Tjuttiotre 2026-08-07 kl. 01:54.
Citera
2026-08-07, 02:03
Medlem
Hur säkra är ni på att det är TN, vem har bekräftat det?
Citera
2026-08-07, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fillidutt1
Hur säkra är ni på att det är TN, vem har bekräftat det?

1 miljard procent. Expressen har publicerat pixlad bild där man tydligt ser att det är en av hans profilbilder på Facebook. Åklagaren har sagt att dom är helt säkra på att dom tagit rätt person i samma artikel.
Citera
2026-08-07, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip

Har inte 100 koll på när den anhållne och kvinnan som han har tre barn (födda -02, -04 och -07) med separerade.

Men dom ser ut att ha bott på olika ställen i vart fall 2014.
Nya samboförhållandet påbörjades 2019-08-01.

Innan 2019 bodde TN i radhus (där INTE barnens mamma bodde).

Uppfattar av tvistemålet att med ett av barnen (det yngsta) hade mamman och TN en överenskommelse om 50-50-vistelse (varannan vecka).
Dom två äldre barnen bodde hos mamman och var hos pappan kortare tid.

Enligt X (dvs sambon 2019-2021) ska TN ha velat flytta till Stockholm på egen hand. Men sen blev det ett byte med Xs attraktiva hyreslägenhet som bytesobjekt.

Framgår inte av handlingar i tvistemålet att X+TN skulle ha levt gott på några av hans besparingar eller intäkter.

Däremot kan man ju leva ganska bra som sambo, med delad hyra och en sammanlagd inkomst på närmare 100.000 kr/månad (brutto).

Senast redigerad av To.Ivrig 2026-08-07 kl. 02:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in