2026-08-07, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Är det inte mer troligt isåfall att han försökt iscensätta ett händelsescenario där han vill försöka få det till att hon har attackerat honom med en kniv och att han agerat i självförsvar?

Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Den ska jag tillägga att jag snarare tror att han försökt få det att se ut som att BO har huggit honom. Tror inte han hann nå sjölvmordsdtadiet. Han kravla ju runt i kanoten till polisen fiska upp honom.

Han kan ha försökt både och, båda scenarior är lika troliga.

Devalvera, läs på om narcissism, kluster-b eller såkallade antisociala personlighetsstörningar. Det kan rädda livet på dig en dag. Alla har vi dessa drag i olka grad, det ingår i egot. Men en person vars personlighet är utpräglad med såna drag eller en störning gör precis vad som helst för att komma ut på toppen. Det finns inget introspekt, det är en person som är sjukt liten och rädd på insidan men som skulle offra vad som helst för att inte visa det utåt, inklusive sina barn.

Tvisten och annat som uppkommit pekar i den riktningen. Men även en fullt frisk och empatisk människa kan tappa kontrollen och begå oförklarliga impulsiva handlingar, skillnaden där är ånger tex att MGM själv ringt 112 omedelbart.
Citera
2026-08-07, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Det måste nästan ha varit en impulshandling, jag kan inte se planeringen i detta. Kajaken har troligen varit där som fritidsgrej, hyrkajak eller legat på stranden borde vara låg stöldfrekvens där ute.. Dvs orelaterad till gärningen.

Det kan mycket väl vara så.

Dessutom saknas väl kanske motiv här, som annars kan finnas vid ett planerat mord. T ex motiv att vinna vårdnad av barn, ärva hus eller pengar.

Men andra faktorer (nu spekulerar jag mer generellt) som kan ligga bakom planerade mord kan väl vara t ex starka hämndbegär. Eller om någon har fastnat mentalt i en loop där bortagörandet av människan ses som "enda lösningen". Men då har man verkligen passerat en gräns, mentalt. Psykos-aktigt.

Många tänker nog, i vart fall gör jag det, ganska snabbt: akut handling.
Men efter ett tag: vet verkligen inte.

Det blir som sagt intressant att följa.

Men åter, extremt sorgligt.
Citera
2026-08-07, 00:42
Medlem
Citat:
Är det inte mer troligt isåfall att han försökt iscensätta ett händelsescenario där han vill försöka få det till att hon har attackerat honom med en kniv och att han agerat i självförsvar?
Det var nog två, tre Ali som stormade in i stugan och tog hans Rolex och mobiltelefon samt knivade kvinnan. Själv kom han undan med avvärjningsskador pga av all tid han lagt på löpträning.

Han hann precis få kajaken i sjön när de hann ifatt honom och han paddlade för livet trots sin handskada. De kunde nog inte simma då de blev kvar på strandkanten. Han släpade upp kajaken på ön för att de inte skulle kunna se var han var om de tog båten efter honom. Han var svårt chockad av händelsen och minns bara delar.

- Tack gode gud för att ni kom. Jag hade nästan gett upp hoppet. Hur mår Åsa?
Citera
2026-08-07, 00:46
Medlem
apperceptions avatar
Citat:

Enligt P4 Stockholm befinner sig den misstänkta mannen just nu på rättsmedicinalverket. Där ska skador som han själv tros ha ådragit sig utredas.

– Han genomfår en kroppsundersökning så får vi se hur allvariga hans skador är och vilken betydelse de har i detta sammanhang, säger hon.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/pojkvannen-i-forhor-han--gor-vissa-medgivanden/

Att han ådragit sig skador på sig själv tycker jag motsäger narcissist-hypotesen.

Det här betyder att ingen annan tros ha åsamkat honom skadorna.

Att skada sig själv när man knivhugger någon är väldigt vanligt. När kniven tar stopp i en kropp glider den egna handen lätt ner på bladet. Blod på kniven gör den hal och försvårar ytterligare för den som hugger.

Måste alltså inte vara suicidförsök eller ett försök att få det att se ut som att han själv blivit angripen.
Citera
2026-08-07, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Det kan mycket väl vara så.

Dessutom saknas väl kanske motiv här, som annars kan finnas vid ett planerat mord. T ex motiv att vinna vårdnad av barn, ärva hus eller pengar.

Men andra faktorer (nu spekulerar jag mer generellt) som kan ligga bakom planerade mord kan väl vara t ex starka hämndbegär. Eller om någon har fastnat mentalt i en loop där bortagörandet av människan ses som "enda lösningen". Men då har man verkligen passerat en gräns, mentalt. Psykos-aktigt.

Många tänker nog, i vart fall gör jag det, ganska snabbt: akut handling.
Men efter ett tag: vet verkligen inte.

Det blir som sagt intressant att följa.

Men åter, extremt sorgligt.

Mycket tragiskt sannerligen.

Det är bodelningstvisten och faktumet att mgm inte ringer 112 efter psykbrytet, samt försöker komma undan med alla tillgängliga medel som indikerar vissa personlighetsdrag. Hämnd som du säger tex, finns ingen vinning, inget rimligt alibi, vilket talar för ett kränkt ego och impulsiv handling.

Citat:
Ursprungligen postat av apperception
Det här betyder att ingen annan tros ha åsamkat honom skadorna.

Att skada sig själv när man knivhugger någon är väldigt vanligt. När kniven tar stopp i en kropp glider den egna handen lätt ner på bladet. Blod på kniven gör den hal och försvårar ytterligare för den som hugger.

Måste alltså inte vara suicidförsök eller ett försök att få det att se ut som att han själv blivit angripen.

Sant, precis vad som helst är möjlig anledning till mgms skador.

Jag börjar må lite dåligt av att tänka på det här så jag tar kväll.

Må BO få vila i frid.
Senast redigerad av Bloe 2026-08-07 kl. 00:53.
Citera
2026-08-07, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Om du kollar på TNs fb så finns en bild med namn skrivna med kritor på en svart tavla med namnet S*mon. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1067117589978846&set=pb.10000041845 4682.-2207520000&type=3

Var inne och rekade precis och såg faktiskt just den bilden! Tack ändå, får anses klarlagt. Jag är fortfarande intresserad av vem exet i tvisten är.
Citera
2026-08-07, 00:59
Medlem
Citat:
Vet man varför BOs barn dök upp i stugan? Visste MGM att barnen skulle dyka upp?
Oklart hur länge den misstänkte befunnit sig i stugan. Gissar att de har grälat och mannen tagit hand om kvinnans mobil och då har barnen inte kunnat nå mamman och åkt ut för att kolla läget.Därför dyker barnen upp och överraskar mannen.
Citera
2026-08-07, 01:03
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Jag kanske tolkade in för mycket i det. Jag tänkte om han har försökt ta självmord efter mordet? En narcissist tar väl inte självmord?
Varför i helvete skulle en narcissist inte kunne BEGÅ självmord? Dummaste jag har hört.
Citera
2026-08-07, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Han kan ha försökt både och, båda scenarior är lika troliga.

Devalvera, läs på om narcissism, kluster-b eller såkallade antisociala personlighetsstörningar. Det kan rädda livet på dig en dag. Alla har vi dessa drag i olka grad, det ingår i egot. Men en person vars personlighet är utpräglad med såna drag eller en störning gör precis vad som helst för att komma ut på toppen. Det finns inget introspekt, det är en person som är sjukt liten och rädd på insidan men som skulle offra vad som helst för att inte visa det utåt, inklusive sina barn.

Tvisten och annat som uppkommit pekar i den riktningen. Men även en fullt frisk och empatisk människa kan tappa kontrollen och begå oförklarliga impulsiva handlingar, skillnaden där är ånger tex att MGM själv ringt 112 omedelbart.

Sannerligen.

Som sagt, tvisten speaks volumes för mig. Det där utdragna, självcentreringen i att komma ut på andra sidan med ”vinst” från en situation där han inte borde haft ett skit. Att han därtill underlät att ringa 112 och istället försökte rymma lägger på ett lager till.

Han tänkte 100% stanna kvar på ön för att hitta ett läge att dumpa liket. Innan barnet kom var det en fullt görbar grej, och sen dra därifrån, hålla sig undan ett tag och sen spela chockad över att hon var död. Nu kom barnet för tidigt i hans mening, innan första natten när han hade tänkt dumpa liket. Då gick han på alternativ 2. Om han vid någon tidpunkt hade hunnit uppfatta till 100% att han var fucked skulle han ha avslutat sitt liv. Nu hann han inte det innan polisen tog honom. Eller så tänker han att han kan slingra sig ur. Men han hann i alla fall hugga sig själv litegrann för att försöka få det att se ut som båda var inblandade i knivbråket trots att det av allt att döma var ensidigt.
Citera
2026-08-07, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knyck
Oklart hur länge den misstänkte befunnit sig i stugan. Gissar att de har grälat och mannen tagit hand om kvinnans mobil och då har barnen inte kunnat nå mamman och åkt ut för att kolla läget.Därför dyker barnen upp och överraskar mannen.
Jag spekulerar i om TN kanske inte visste att Åsa delade lantstället med sitt ex men att det framkommit just den här kvällen! TNs plan var kanske att få ta del av halva lantstället , men blev galen när han insåg att JEB äger hälften! Wtf liksom , ett jävla ex äger hälften ?? TNs ekonomiska plan att överta lantstället går helt i kras och han går lös med kniven ?? TN kan ha känt sig kränkt över att plötsligt inse att han infann sig i Åsa ex hem, vilket det faktiskt är.
Senast redigerad av Regnflingan 2026-08-07 kl. 01:09.
Citera
2026-08-07, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Jag spekulerar i om TN kanske inte visste att Åsa delade lantstället med sitt ex men att det framkommit just den här kvällen! TNs plan var kanske att få ta del av halva lantstället , men blev galen när han insåg att JEB äger hälften! Wtf liksom , ett jävla ex äger hälften ?? TNs ekonomiska plan att överta lantstället går helt i kras och han går lös med kniven ??

Haha, no offence, men det känns jävligt långsökt. Sånt pratar man om i en relation. Speciellt en person som den som TN verkar vara. Han hade nog i ett tidigt skede av relationen full koll på BOs tillgångar, så att säga. Inbillar mig det. Och om din teori skulle stämma känns det alldeles för icke-explosivt för att han skulle gå loss med kniven
Citera
2026-08-07, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronny.von.pepper
Nej. Ingen har bekräftat att såna finns i TNs hus. Fan vad ni skyndar fort.
Jo, vi fick en länk till de som renoverat huset där TN bor där man ser likheten av dörrarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in