2026-08-06, 22:36
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodSosse
Snarare att hon behöver lobotomi.

"Kärlek finns inte." Verkar inte vara så kul i den där feminismen hon uppfunnit.

Så j-vla människorfientligt. Kanske det som är dess rätta ansikte?
Citera
2026-08-06, 22:51
Avstängd
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DittMuppHelvete
Sen funderar jag lite, fanten. Svårt eller inte? Vi vänder på berättelsen.

Om Skugge inte hade förkastat kärlek, låtit sig bli pissad på för pengar och en dag hittat någon hon tyckte om som kom från någon helt annan bakgrund än hennes men hon inte kunde lita på pga sin egen trassliga bakgrund och sagt: om du delar mitt sätt att leva, om du också låter dig pissas på för pengar, då kanske kärlek finns. Då vet jag att du aldrig kommer se ner på mig.

Om du hade brunnit för Skugge och varit förälskad, hade du gjort det?

Där finns en helt annan berättelse om kärlek och dess villkor där sex är helt underordnat.

Den är en historia som kan ha utspelat sig på riktigt, men om den gjort det så är den väl inte heller någonting man går och skriker ut på stan.

Det finns romatiska berättelser att hämta även i den där världen om man är villig att leta efter dem.

Skugge kanske ska pröva det istället för att förkasta kärlek.
Jag tror som jag tror att jag sagt tidigare, att Linda fortfarande är sur för att typ ingen ville ligga med henne när hon var tonåring och någonstans där valde att förkasta kärleken. Eller i alla fall säga sig göra det.
Citera
2026-08-06, 22:56
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag tror som jag tror att jag sagt tidigare, att Linda fortfarande är sur för att typ ingen ville ligga med henne när hon var tonåring och någonstans där valde att förkasta kärleken. Eller i alla fall säga sig göra det.

Det är ett torftigt liv hon förespråkar.

Och varför det är så kan bero på att hon faktiskt är en psykopat.

Sex och kärlek är inte utbytesord.
Citera
2026-08-06, 22:58
Avstängd
Fantens avatar
Citat:
Det är ett torftigt liv hon förespråkar.

Och varför det är så kan bero på att hon faktiskt är en psykopat.

Sex och kärlek är inte utbytesord.
Det är ju inte det.
Citera
2026-08-07, 08:19
Medlem
floraflaps avatar
Citat:
Vilken bullshit.
Ja Absolut.
Ren Bullshit att det var ett jävla konstprojekt.
Ett typiskt exempel på efterhandskonstruktion.
Citera
2026-08-07, 08:51
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floraflap
Ja Absolut.

Det är väl den klassiska disclaimern till allt från Bards elitlista, Anna Odell och Dan Park?

Det luktar rätt mycket Bard-sfären om Skugges sexarbetarprojekt. Men samtidigt så är väl det en rätt liten värld och mycket av berättelserna och personerna går igen.

Att sajten Bodycontact blivit en följetong i Expressen är liksom ingen slump.

Blue Vision, US video, Manhattan, Bodycontact, Diversia, swingersklubbarna, polyamorösa grupperna på fejjy, hororna sexmässorna och bögarna leder nästan ofelbart till Cap d'Agde. Redigering: (Eller Ågestabadet i Farsta om man har dåligt med pengar)

Stockholm har sett det förr.

Vad det än är har jag lite svårt att se någon verklig kvinnlig frigörelse där samhörighet med en annan människa existerar som mer än en ideologisk abstraktion.

Men vad vet jag? Jag lever i ett monogamt äktenskap sen mer än ett decennium. Jag är en av de där som inte vet någonting om frihet förmodligen.

Förstår inte konst.
Senast redigerad av DittMuppHelvete 2026-08-07 kl. 08:58.
Citera
2026-08-07, 09:39
Avstängd
Fantens avatar
Citat:
Ja Absolut.
Som sagt - just a prank bro!
Citera
2026-08-07, 09:58
Medlem
floraflaps avatar
Citat:
Som sagt - just a prank bro!
Ja visst ! det var rollfiguren Lady Lazarus. Ingenting hände.
Citera
2026-08-07, 10:22
Avstängd
Fantens avatar
Citat:
Ja visst ! det var rollfiguren Lady Lazarus. Ingenting hände.
Ska som sagt testa det nästa gång polisen tycker att mina ögon ser lite röda ut och se hur det går.
Citera
2026-08-07, 12:17
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Hon har alltså tagit betalt för att folk ska träffa henne i Tanto och pissa på henne?

Har jag förstått det där rätt?

Det låter inte som kvinnlig frigörelse faktiskt.
Ja, tyvärr har du förstått det rätt:
Citat:
En natt i maj 2023 bestämde sig Linda Skugge för att starta en of för att se om det skulle täcka hyran och hon kunde för sitt liv inte tro att det skulle bli så ... wet.

Wet var det som sålde allra bäst. Det folk helst ville se var att hon fick, inte gav. I perioder var hon så short of wet att hon nästan desperat messade folk och frågade, vad gör du i kväll, kan du göra en wet på mig i Tanto?
Jag skulle inte kalla detta för kvinnlig frigörelse utan snarare gränslöshet blandat med skamlöshet. Den där skamlösheten som får oss andra att känna sekundärskam. En perfekt illustration av vår samtid.
Skalar man bort alla lager av fina ord återstår bara den gamla vanliga sexuella exploateringen. Porr och prostitution.
Lindas nisch är ju inte konventionell sexighet med svällande behag och förförisk blick utan en atletisk och fettfri fysik som utsätts för och väl också utsätter andra för hårt nischade sexuella handlingar.

Det hela blir rätt skabbigt när det paketeras som konst. Linda skriver ju själv att det handlade om att täcka hyran. Konstprojektet framstår som en efterhandskonstruktion i syfte att skydda den egna självbilden och hålla sig kvar i kultursvängen; Linda sålde inte sex egentligen.

2023 floppade konstprojektet totalt. Det fanns ytterst lite intresse för en signerad och numrerad bok med bilder av Linda och de sex printarna med olika Lindabilder. Det hjälpte inte ens att man kunde få produkterna levererade av Linda personligen inom Stockholms stad.
Citera
2026-08-07, 12:57
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Ja, tyvärr har du förstått det rätt:

Jag skulle inte kalla detta för kvinnlig frigörelse utan snarare gränslöshet blandat med skamlöshet. Den där skamlösheten som får oss andra att känna sekundärskam. En perfekt illustration av vår samtid.
Skalar man bort alla lager av fina ord återstår bara den gamla vanliga sexuella exploateringen. Porr och prostitution.
Lindas nisch är ju inte konventionell sexighet med svällande behag och förförisk blick utan en atletisk och fettfri fysik som utsätts för och väl också utsätter andra för hårt nischade sexuella handlingar.

Det hela blir rätt skabbigt när det paketeras som konst. Linda skriver ju själv att det handlade om att täcka hyran. Konstprojektet framstår som en efterhandskonstruktion i syfte att skydda den egna självbilden och hålla sig kvar i kultursvängen; Linda sålde inte sex egentligen.

2023 floppade konstprojektet totalt. Det fanns ytterst lite intresse för en signerad och numrerad bok med bilder av Linda och de sex printarna med olika Lindabilder. Det hjälpte inte ens att man kunde få produkterna levererade av Linda personligen inom Stockholms stad.

Det jag är mest kritisk mot är att det är svårt att sälja in det som empowerment och feminism.

När uttalade feminister nämner ordet systerskap osäkrar jag min Browning, för att parafrasera en nazistisk kulturarbetare.

Det finns ingen som hatar horor som andra kvinnor. Hon är helt fel ute.
Citera
2026-08-07, 13:43
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Det jag är mest kritisk mot är att det är svårt att sälja in det som empowerment och feminism.

När uttalade feminister nämner ordet systerskap osäkrar jag min Browning, för att parafrasera en nazistisk kulturarbetare.

Det finns ingen som hatar horor som andra kvinnor. Hon är helt fel ute.
Jag är kvinna och jag hatar inte Linda Skugge för att hon prostituerat sig. Hon bekräftar ju något jag redan visste: det finns en marknad för så gott som alla kvinnor oavsett utseende och ålder. Jag vet genom de prostituerade som jag träffat under åren och mina livserfarenher att jag själv skulle kunna dra in bra med pengar i den branschen om jag öppnade den dörren. Jag är kritisk till Linda Skugge för att hon försöker göra en efterhandskonstruktion av Lady Lazarus verksamhet. Det är hyckleri och sånt har jag svårt för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in