2026-08-06, 20:10
Medlem
Varje gång jag syndar blir det som att Herren kommer ännu närmare mig. Som att hans närhet och kärlek till mig blir mer uppenbar. Svårt att beskriva känslan men den är väldigt mäktig.

Har ni upplevt samma känsla?
Citera
2026-08-06, 20:13
Medlem
Hur syndar du?
Citera
2026-08-06, 20:13
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Varje gång jag syndar blir det som att Herren kommer ännu närmare mig. Som att hans närhet och kärlek till mig blir mer uppenbar. Svårt att beskriva känslan men den är väldigt mäktig.

Vilken herre?
Citera
2026-08-06, 20:15
Avstängd
Citat:

Lite närmare döden för varje gång. Så visst blir man närmare.
Citera
2026-08-06, 20:20
Medlem
bo-jerrys avatar
Vilken typ av synd? Sprit? Sex? Stöld?
Citera
2026-08-06, 20:21
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:

Vad får dig att tro du kommer närmare Herren av att synda? Finns det något stöd för detta i skrifterna?
Om det istället bara handlar om en känsla du har, då kanske det snarare kan vara en förrädisk och lömsk känsla som vill lura dig bort från Herren?
Citera
2026-08-06, 20:28
Medlem
Dr.Alhamdulillahs avatar
Varje gång jag syndar ber jag och får förlåtelsse . Det är bra att möjligheten finns
Citera
2026-08-06, 20:32
Medlem
oyegies avatar
Nja det är som om man vore Adam i Edens lustgård och sen blir utkastad, man liksom faller på nåt sätt, jag tror det beror på skammen, den drar oss ner, den kommer emellan mig och Gud.
Citera
2026-08-06, 20:33
Medlem
Merwinnas avatar
Kan det inte vara så att du inte tänker så mycket på Gud i vanliga fall, men när du har syndat så får du dåligt samvete och därför tänker du mycket på Gud. Och då känns Han närmare. Så fungerar det ju med människor också: när man tänker mycket på en viss människa, så känner man en närhet även om man inte har honom/henne nära sig fysiskt.
Citera
2026-08-06, 20:34
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:

Om det är en herre i med vita handskar i pridetåget så förstår jag att du kopplar det till synd. Är det däremot Herre vår Frälsare Jesus Kristus du menar så kan det vara din längtan efter botgöring för dina synder som du känner.
Senast redigerad av TheJesuit 2026-08-06 kl. 20:48.
Citera
2026-08-06, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Om det är en herre i med vita handskar i pridetåget så förstår jag att du kopplar det till synd. Är det däremot Herre vår Frälsare Jesus Kristur du menar så kan det vara din längtan efter botgöring för dina synder som du känner.

Det är som att han talar till mig direkt och säger att jag måste sluta med synden. Hans kärlek till mig blir väldigt uppenbar och en det är en mäktig känsla. Min kärlek till honom blir också större varje gång jag syndar.
Citera
2026-08-06, 20:47
Medlem
Nej, men jag syndar alltid när jag kommer nära herren.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in