2026-08-06, 16:33
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Man har ingen fungerande relation om man inte kan ta upp sexuella preferenser eller vara förstående inför sin partner. Många kvinnor är dessutom ganska medgörliga när dom är kära, är min erfarenhet. Men såklart kan det dyka upp några ”aldrig i livet saker” och det ser jag inte som några problem när jag vill vara med människan på riktigt.
Intressant. Kvinnor kan alltså "gå med på" sexuella tjänster när de är kära. Vad tycker panelen är skillnaden med att använda kärlek och pengar som bete för att få igenom sin sexuella vilja?
Citera
2026-08-06, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Intressant. Kvinnor kan alltså "gå med på" sexuella tjänster när de är kära. Vad tycker panelen är skillnaden med att använda kärlek och pengar som bete för att få igenom sin sexuella vilja?
Du väljer att misstolka.
Citera
2026-08-06, 16:36
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Ok du har läst den säger du. Vi jämför kortfattat sexköp med dejting i syfte att få sex. Du i egenskap av hora säger att de flesta kunder är gifta/ i förhållande med kvinnor. Om man vill ha kärlek och sex separat - vilket är helt fair - då är det en sak. En annan är att dejta för sexet. Om män som dejtat och har ett förhållande köper sex då kan man ifrågasätta nyttan i det. Förstår du nu? Det är förstås möjligt att de bara vill variera sig, men jag vet inte.

Ifrågasätta nyttan i vad? Du verkar vara extremt svartvit (no pun intended 🤪 ) i ditt sätt att tänka. Nyttan i att de har dejtat? Nyttan i att de har betalat för tillfälliga sexuella tjänster trots att har dejtat/har en relation?

Du verkar dessutom ganska fast i vad sex kostar rent monetärt. Resor till och från en date, kostnad för hårklippning osv. Låter väldigt märkligt i mina öron. Men alla tänker vi olika. Det kostar liksom pengar att leva och göra saker. Det är så livet ser ut. Vad är det du vill jämföra? Hur mycket det kostar att köpa sex utomlands jämfört med att dejta? Är det den komparativa studien till vi göra? Vad det kostar i SEK? Då är ju svaret att det ALLTID kostar pengar att köpa sex, men dejta/hooka upp med nån och ligga kan faktiskt göras helt gratis.

Jag tror som sagt att många män som har dejtat/är gifta och köper sex gillar både och. Det är två olika saker. Det förstår män som har ett själsliv även om andra påstår annat.
Senast redigerad av Sokoke.Cute 2026-08-06 kl. 16:51.
Citera
2026-08-06, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Det är underhållande att ta del av dina killgissningar om varför män köper sex. Är det inte för att "känna makt" så är det för att de går igång på risken att bli upptäckt osv

För det kan ju absolut inte bara vara så att de tycker om den fysiska känslan av närhet och hud mot hud med en fysiskt attraktiv person av det motsatta könet men inte orkar med allt krångel som kommer med dejting och/eller att de helt enkelt inte har tid med det och att det därför blir enklare och smidigare att betala för det. Eller att de kan slappna av och njuta mer vid sexköp för då slipper de prestationsångest och kan fokusera mer på sig själva istället. Till exempel.

Men nej, något sådant kan det såklart inte vara. Det måste vara så att de älskar "makt" eller tänder på tanken att bli påkomna och liknande.

Som sagt är det aldrig normalt att ställa sig över en annan människa och tro att man är normalt funtad om man anser sig ha rätten att köpa någon annans kropp.
Citera
2026-08-06, 16:48
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Bra och klokt skrivet om sexköpare/säljare och fördomar om sexbranschen. Det är rätt tröttsamt med alla människor med noll erfarenhet av någon av rollerna som ändå uttalar sig tvärsäkert om hur sexköpare är och varför sexarbetare säljer sex osv.

Vad gäller dejting så talar du utifrån ett kvinnligt perspektiv. Jag förstår att man som kvinna i regel får mycket bekräftelse osv inom dejting. Att det kan vara spännande och oförutsägbart. Men för de flesta män är nog situationen väldigt annorlunda. Deras inkorgar gapar tomma på dejtingapparna. De kan liksom inte välja och vraka bland attraktiva kvinnor. För många män är dejting idag snarare en bekräftelse på att de inte duger, än någonting annat. Oförutsägbarheten består väl mest i hur lång tid det kommer ta för kvinnan han är på dejt med att inse att hon inte vill ses igen.

Får mannen mot förmodan till en dejt så är det förmodligen hans enda lead på ett tag. Medan kvinnan såklart har massor av män som står på kö ifall denna man skulle ha någon liten detalj hon inte gillar eller om det inte slår gnistor inom 5 minuter. Så hon har råd att vara kräsen. Det har inte mannen, i regel.

Så som sagt, jag förstår att det är roligt att dejta när man får bekräftelse och har massor av alternativ. Men så ser inte dejting ut för de flesta män.

Jag pratar ur ett kvinnligt perspektiv, ja. Men jag vet att det finns män som går igång på bekräftelsen av att nån han är attraherad av och kåt på verkligen vill ligga med honom också. Noll konstigt. Alla som har varit med ett tag vet att det är så här. Det är nåt helt annat än beställningstjänster. Jag förstår att det är svårt att fatta rent känslomässigt för en del som kanske aldrig har upplevt det, men rent intellektuellt borde man kanske kunna fatta. Det är många, oavsett kön, som tänder på bekräftelsen i att nån vill ligga med just MIG. Det är den känslomässiga aspekten som helt uteblir vid ett sexköp. Den verkar vara viktig för många. Det är en relation i total obalans. Och ja, jag fattar att det är nice att kunna skräddarsy en träff efter egna önskemål (jag säljer såna) men det går så totalt inte att jämföra med vanlig dejting och allt det känslomässiga som kommer med den.

Det är sorgligt att en del inte förstår detta, men min upplevelse av mina kunder är som sagt att de har koll på detta. De förstår skillanden på sexköp vs vanlig dejting och tycker inte alls att det är samma sak. (vi har inte pratat om det, men jag liksom bara fattar att det tycker att det är två olika saker)

Den personen som påstod det skrev nåt lökigt om att kvinnan säljer sin sexualitet. Hur faan säljer man sin sexualitet? Alla sexarbetare (oavsett kön) säljer tillfälliga sexuella tjänster. Det innebär att vi gör just det. Vi säljer sexuella tjänster, vår tid och uppmärksamhet. Inte vår sexualitet. Så okunnigt och taffligt uttryckt att jag tar fram stööööörsta skämskudden här. (jag vet att det inte var du som gjorde det, men jag kommenterar det i det här inlägget iaf, du behöver absolut inte svara på det)
Senast redigerad av Sokoke.Cute 2026-08-06 kl. 16:58.
Citera
2026-08-06, 17:05
Medlem
Citat:
Baserat på din analys låter det som att TS är i obalans i sin maskulinitet.
Det kanske är så enkelt att han maskerar homosexualitet genom att överkompensera med prostitutions köp?

Att han har någon typ av obalans är troligt. Faktum är att jag skulle påstå att de allra flesta lever i obalans. Det moderna samhället är inte utformat på ett sätt som möjliggör balans. Jag säger inte att det inte går, men det kräver en hög grad av medvetenhet och goda förutsättningar för att kunna utforma sitt liv på ett sådant sätt att det faktiskt är hållbart.

Om han är homosexuell kan vi ju bara spekulera kring. Omöjligt att veta baserat på så lite info. Men generellt så tänker jag att någon som inte vågar erkänna sin läggning ens för sig själv borde vara mer benägen att kompensera med sådant som "syns utåt". Antingen med fru och barn eller med diverse kortare relationer, men att köpa sex är ju inget man kan "visa upp" för att påvisa att man minsann är hetero. Vad tror du?

Citat:
Alla har vi olika tro. Ingen fara på taket.
Men tycker du att kvinnor ska slappa privat när de är hemma med mannen då?
Vad får mannen för utbyte av det, sex?

Javisst har vi alla olika tro. Jag har inget problem med om du tycker maskulina och feminina energier är trams. Du får gärna argumentera emot och förklara varför du tycker att det inte håller/är relevant/intressant. Men för att ha en sån diskussion behöver du först förstå vad jag menar och pga de frågor du ställer är det uppenbart för mig att du inte gör det.

Eftersom du verkar vara aktiv i tråden så tänker jag att du kanske skulle orka/ha lust att läsa mitt inlägg om energier igen och se om du förstår. Ibland kan man behöva komma tillbaka till något och se det med nya ögon. Jag klistrar in det här så slipper du scrolla:

"Maskulin och feminin energi handlar om att skapa balans. Hälsa är balans och ohälsa är obalans. Jag tycker det funkar att koppla den feminina och maskulina energin till könshormonerna. Testosteron handlar om att göra, att ta initiativ, att vara driven och målinriktad, att ta risker och att sätta gränser. Östrogenet handlar om att leva, växa, blomstra, att relatera till andra och att vara kreativ. Progesteronet handlar om att vara, återhämtning, eftertanke, trygghet, inre lugn och acceptans.

Testosteron kan symboliskt kopplas till maskulin energi, östrogen till en blandning av feminin och maskulin energi och progesteron till feminin energi. Människor kommer till sin rätt när de får skapa balans mellan den maskulina och feminina energin och vad som är balanserat ser olika ut för olika människor. Eftersom män och kvinnor har så olika nivåer av könshormonerna kommer det att påverka vad som är balanserat. Sen finns det självklart individuella skillnader. Men både män och kvinnor har både maskulin och feminin energi i sig. Inget är bättre eller sämre. Det handlar om att skapa balans i sig själv och balans i relation med andra. Det är därför som en man och en kvinna kan balansera varandra."

Det jag kan tillägga är att om du som du tidigare skrev tycker att det känns jobbigt, tråkigt och krävande att vara i den maskulina energin så kanske du inte är ämnad för att den ska vara en så stor del av din helhet. Även om det är stora skillnader mellan män och kvinnor, så finns det också stora individuella skillnader. Men en annan förklaring kan vara att du aldrig har hamnat riktigt rätt i hur din maskulina energi har tagit sig uttryck och därmed inte fått möjlighet att uppnå din fulla potential. För att hamna rätt i sin maskulina energi behöver det man gör kännas meningsfullt och man behöver få uppskattning för det. Jag anser att man kan blanda in självbestämmandeteorin här (Self Determination Theory). Människor kommer till sin rätt när tre grundläggande behov är tillfredställda: autonomi, kompetens och samhörighet (till viss del att få uppskattning). Den maskulina energin blir obalanserad om inte dessa behov är tillfredsställda.
Citera
2026-08-06, 17:12
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Du väljer att misstolka.
Försök inte 😅 ni loverboys är i grund och botten samma skrot och korn som sexköpare.
Citera
2026-08-06, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Att han har någon typ av obalans är troligt. Faktum är att jag skulle påstå att de allra flesta lever i obalans. Det moderna samhället är inte utformat på ett sätt som möjliggör balans. Jag säger inte att det inte går, men det kräver en hög grad av medvetenhet och goda förutsättningar för att kunna utforma sitt liv på ett sådant sätt att det faktiskt är hållbart.

Om han är homosexuell kan vi ju bara spekulera kring. Omöjligt att veta baserat på så lite info. Men generellt så tänker jag att någon som inte vågar erkänna sin läggning ens för sig själv borde vara mer benägen att kompensera med sådant som "syns utåt". Antingen med fru och barn eller med diverse kortare relationer, men att köpa sex är ju inget man kan "visa upp" för att påvisa att man minsann är hetero. Vad tror du?

Javisst har vi alla olika tro. Jag har inget problem med om du tycker maskulina och feminina energier är trams. Du får gärna argumentera emot och förklara varför du tycker att det inte håller/är relevant/intressant. Men för att ha en sån diskussion behöver du först förstå vad jag menar och pga de frågor du ställer är det uppenbart för mig att du inte gör det.

Eftersom du verkar vara aktiv i tråden så tänker jag att du kanske skulle orka/ha lust att läsa mitt inlägg om energier igen och se om du förstår. Ibland kan man behöva komma tillbaka till något och se det med nya ögon. Jag klistrar in det här så slipper du scrolla:

"Maskulin och feminin energi handlar om att skapa balans. Hälsa är balans och ohälsa är obalans. Jag tycker det funkar att koppla den feminina och maskulina energin till könshormonerna. Testosteron handlar om att göra, att ta initiativ, att vara driven och målinriktad, att ta risker och att sätta gränser. Östrogenet handlar om att leva, växa, blomstra, att relatera till andra och att vara kreativ. Progesteronet handlar om att vara, återhämtning, eftertanke, trygghet, inre lugn och acceptans.

Testosteron kan symboliskt kopplas till maskulin energi, östrogen till en blandning av feminin och maskulin energi och progesteron till feminin energi. Människor kommer till sin rätt när de får skapa balans mellan den maskulina och feminina energin och vad som är balanserat ser olika ut för olika människor. Eftersom män och kvinnor har så olika nivåer av könshormonerna kommer det att påverka vad som är balanserat. Sen finns det självklart individuella skillnader. Men både män och kvinnor har både maskulin och feminin energi i sig. Inget är bättre eller sämre. Det handlar om att skapa balans i sig själv och balans i relation med andra. Det är därför som en man och en kvinna kan balansera varandra."

Det jag kan tillägga är att om du som du tidigare skrev tycker att det känns jobbigt, tråkigt och krävande att vara i den maskulina energin så kanske du inte är ämnad för att den ska vara en så stor del av din helhet. Även om det är stora skillnader mellan män och kvinnor, så finns det också stora individuella skillnader. Men en annan förklaring kan vara att du aldrig har hamnat riktigt rätt i hur din maskulina energi har tagit sig uttryck och därmed inte fått möjlighet att uppnå din fulla potential. För att hamna rätt i sin maskulina energi behöver det man gör kännas meningsfullt och man behöver få uppskattning för det. Jag anser att man kan blanda in självbestämmandeteorin här (Self Determination Theory). Människor kommer till sin rätt när tre grundläggande behov är tillfredställda: autonomi, kompetens och samhörighet (till viss del att få uppskattning). Den maskulina energin blir obalanserad om inte dessa behov är tillfredsställda.

TS saknar nog något av punkterna gällande ”self determination theory” om han behöver betala, övertala eller manipulera någon till att ”visa uppskattning” för honom.
Citera
2026-08-06, 17:15
Medlem
Citat:
Försök inte 😅 ni loverboys är i grund och botten samma skrot och korn som sexköpare.

Nej, vi har charm
Och vi behöver varken övertala, manipulera eller betala för att bli uppskattade.
Citera
2026-08-06, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokoke.Cute
Sexköp och dejting. Näe, det är inte samma sak. Verkligen inte. Det är sjukt pinsamt med alla män här som glatt framställer män som helt oförmögna att känna nåt annat än bara kåthet i stunden. Alla som menar är sexköp och dejting är samma har aldrigt haft bra sex. Aldrig. Och man fattar direkt att de är riktigt usla på att knulla. Urtypen för plattsjälar som inte förstår att det riktigt bra sexet handlar om en djup känslomässig connection där man går helt upp i varandra. Tror att det bara handlar om nån slags mekanisk stimulans av könet typ. Deppigt!

Vid sexköp saknas ömsidigheten, den äkta kåtheten från båda sidor. Bekräftelsen i att nån verkligen vill ligga med en och är kåt som ett litet djur och uppriktigt bryr sig om en. Hur bra providern är må vara på att sexuellt tillfredsställa så saknas en STOR del som finns (för det mesta!) vid vanlig dejting och liggande. Vid sexköp finns det aldrig med. Äktheten och djupet finns inte. Så nej, verkligen inte samma sak.

Mvh sexarbetare

Intressant att höra från en sexarbetare i tråden. Skulle det kunna vara så att vissa män är så utsvultna på mänsklig kontakt att de tolkar "skådespeleriet" från sexarbetaren som äkta? Om man svälter kommer skräpmat utgöra en fantastisk smakupplevelse. Kanske är detta den enda kvinnliga kontakt de får och den upplevs som mer färgrik och äkta än vad den kanske egentligen är baserat på att de inte har något att jämföra med.
Citera
2026-08-06, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokoke.Cute
Jag pratar ur ett kvinnligt perspektiv, ja. Men jag vet att det finns män som går igång på bekräftelsen av att nån han är attraherad av och kåt på verkligen vill ligga med honom också. Noll konstigt. Alla som har varit med ett tag vet att det är så här. Det är nåt helt annat än beställningstjänster. Jag förstår att det är svårt att fatta rent känslomässigt för en del som kanske aldrig har upplevt det, men rent intellektuellt borde man kanske kunna fatta. Det är många, oavsett kön, som tänder på bekräftelsen i att nån vill ligga med just MIG. Det är den känslomässiga aspekten som helt uteblir vid ett sexköp. Den verkar vara viktig för många. Det är en relation i total obalans. Och ja, jag fattar att det är nice att kunna skräddarsy en träff efter egna önskemål (jag säljer såna) men det går så totalt inte att jämföra med vanlig dejting och allt det känslomässiga som kommer med den.

Det är sorgligt att en del inte förstår detta, men min upplevelse av mina kunder är som sagt att de har koll på detta. De förstår skillanden på sexköp vs vanlig dejting och tycker inte alls att det är samma sak. (vi har inte pratat om det, men jag liksom bara fattar att det tycker att det är två olika saker)

Absolut, jag har inga invändningar mot det du säger här. Jag menar mer att män i regel inte får samma bekräftelse som kvinnor får inom dejting, och att det därför inte blir särskilt kul utan tvärtom ofta kan vara mer nedbrytande, än någonting annat. Och då är det ju fullt förståeligt om man får ut mer av sexköp ur alla aspekter.

Ja, jag kommer knappt ihåg vad det var för poäng jag ville göra. Jag reagerade nog mest på din formulering att dejting är roligt, spännande och bekräftande osv, vilket jag som sagt förstår att det ofta kan vara för kvinnor, men ofta är det nog allt annat än detta för män.

Citat:
Den personen som påstod det skrev nåt lökigt om att kvinnan säljer sin sexualitet. Hur faan säljer man sin sexualitet? Alla sexarbetare (oavsett kön) säljer tillfälliga sexuella tjänster. Det innebär att vi gör just det. Vi säljer sexuella tjänster, vår tid och uppmärksamhet. Inte vår sexualitet. Så okunnigt och taffligt uttryckt att jag tar fram stööööörsta skämskudden här. (jag vet att det inte var du som gjorde det, men jag kommenterar det i det här inlägget iaf, du behöver absolut inte svara på det)

Det är lugnt. Jag stör mig också på när folk säger att sexarbetare "säljer sig", "säljer sin kropp" osv. Eller att den som köper en sexuell tjänst "köper en kropp".

Uttryck som man ständigt ser i debatten om sexköp/handel.
Citera
2026-08-06, 17:20
Medlem
Citat:
Nej, vi har charm
Och vi behöver varken övertala, manipulera eller betala för att bli uppskattade.

"Charm" är bara ett annat ord för manipulation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in