Citat:
Ursprungligen postat av
Negerhanen
Det du försöker göra är att säga att jag är en dålig person? Det är inte ämnet här. Du får tycka att jag är oempatisk om du vill. Men det är inget jag tänker diskutera med dig.
Jag kan bara notera en sak, och det är att du anser att män som inte får sex "gratis" inte förtjänar att ha sex överhuvudtaget, det menar jag är oemptaiskt. Vidare diskussion om (min) empati får tas på lämpligt forum för det.
Du behöver inte diskutera din empati
med mig. Men du kan inte skriva att kvinnans inre liv är ointressant för dig, att hennes ovilja inte påverkar dig och att uteblivet sex är en ”blåsning” – och sedan kräva att ingen drar/formulerar slutsatser om dig och din människosyn.
Så fungerar inte människor. Det du skriver/säger/gör blir information om vem du är - och du kommer att bli bemött utifrån den informationen. Så utifrån det du framför här i tråden kan kvinnor uppfatta dig som sexuellt otrygg, respektlös och ointressant. Män kan uppfatta dig som ansvarslös, empatiskt svag och utan heder i hur du behandlar andra. Inte för att de har missförstått dig, utan för att de har läst det du framför.
Du får stå för vilken hållning du vill. Men du får också bära det sociala och relationella priset för hur den får dig att framstå. Att kalla granskningen ”utanför ämnet” (...!) förändrar inte det. DU har själv gjort din människosyn till ämnet genom sättet du argumenterar på. Vi ser dig genom dina egna ord.
Och när du hävdar att jag anser att män som inte får sex ”gratis”, inte förtjänar sex...är det bara något du har du hittat på. Jag har INTE sagt att du eller någon annan, är oförtjänt av sex. Jag har däremot sagt att ingen - enbart för att han själv vill ligga - får ett anspråk på sex med en viss annan människa. Sexlust skapar ingen skyldighet hos någon annan, och en dejt är aldrig ett löfte om sex.