2026-08-05, 22:27
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Missionären under täcket kan bli bra med rätt person. Jag misstänker att du är porrskadad eller tråkig under täcket. Självklart att ingen brutta vill stanna med dig då.
Jag antar att porr skulle vara förbjudet om du fick bestämma? Du är säkert rolig att umgås med.

Citat:
Du får gärna tycka att män som inte behöver betala för att få omkull damerna är likvärdigt med att vara en surkärring och moralist haha
Avis?
Nåväl, du vill förbjuda andra att ha sex för att du själv får så mycket sex gratis? Där har jag mina tvivel.
Citera
2026-08-05, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Okej, så östrogenet som du säger handlar om att chilla med andra ord. Slappa, skriva på flashback och hålla på med musik. Nice. Det låter som nåt jag skulle tycka om.

Testosteronet är ambition, mål, jobb och att sätta gränser. Det här låter vuxet och tråkigt. Nödvändigt, men ändå tråkigt.

Det är underförstått då att mannen ska vara mest i sin maskulina energi och kvinnan i sin feminina? Och att kvinnor inte vill ha en man som är i sin feminina, så att de kan dra nytta av honom i en balans. 😌

Vad tycker vi om det här grabbar?

Jag får känslan av att du medvetet missförstår. Så dålig kan jag inte va på att formulera mig, jag ansträngde mig faktiskt
Citera
2026-08-05, 22:33
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Jag får känslan av att du medvetet missförstår. Så dålig kan jag inte va på att formulera mig, jag ansträngde mig faktiskt
Jag förstår exakt vad du menar, men hela grejen är - ursäkta uttrycket - trams.

Det är en teori som galna kvinnor har hittat på för att de vill parasitera på rika män. Det är ganska uppenbart för en utomstående. Jag försökte säga det på ett finare sätt.
Citera
2026-08-05, 22:44
Medlem
Citat:
Jag förstår exakt vad du menar, men hela grejen är - ursäkta uttrycket - trams.

Det är en teori som galna kvinnor har hittat på för att de vill parasitera på rika män. Det är ganska uppenbart för en utomstående. Jag försökte säga det på ett finare sätt.

Om det är din slutsats så har du inte förstått. Du får såklart tycka att det är trams om du vill. Men det är kunskap som har funnits hur länge som helst. Man kan kalla det österländsk filosofi, yin och yang, andlighet eller flum och trams för den delen om man vill det. Men hela poängen är att män och kvinnor kompletterar varandra. Du kan såklart få tycka att kvinnor är lata om de inte beter sig som män både privat och i arbetslivet. Du är inte ensam om det, finns många feminister på din sida som inte heller vill kännas vid några skillnader mellan män och kvinnor.
Citera
2026-08-05, 22:50
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nja, min första dejt med min partner, då tog jag bara på mig vanliga kläder. Ett par jeans och en svart skjorta. Och min partner hade också jeans och någon slags hoodie. Och bra promenadskor hade vi på fötterna. Sedan tog vi en lång härlig promenad i naturen och pratade om allt mellan himmel och jord. Vi gick 6 km. Skrattade. Njöt av varandras sällskap. Lärde känna varandra. Sedan åkte vi hem till min partner och jag blev bjuden på den mat min partner hade i kyl och frys. Enkel maträtt som inte kostade min partner många kronor, men fan så god med det sällskapet! Sedan blev det mer samtal i soffan. och sedan kyssar! Och så några fler dejter, magiska dejter! Som inte kostade mycket. Vi hade våra vanliga kläder, lagade den mat vi ändå hade tänkt laga till oss själva, men lagade den för två istället. Bjöd varandra varannan dejt-dag. Och så till helgen, dejt nummer 6... Så bjöd min partner mig på fin middag och vin hemma hos sig och sedan...
Är båda intresserade av varandra, så kostar det inte alls vi dejtandet. Och själva umgänget med varandra ger mer än det tar!

Är man attraherad av och förälskad i den person man är ute på promenad med och någon av partnerna tar den andra hand, så är det fan i mig fjärilar i magen och kåtslag! Trist att du aldrig har fått uppleva det.
Jag har lite svårt att placera dig i ålder. Ena stunden länkar du mig en tant Agda låt med Lill Lindfors och i andra stunden pratar du som en nyförälskad tonåring. Jag har självklart upplevt det, när jag var i runt 15 år gammal. Jag kan inte säga att jag skulle få kåtslag av att nån tar mig i handen. Jag menar verkligen allvar, det är inte att förminska din upplevelse. Jag är glad för din skull. Jag är nästan, bara nästan lite avundsjuk på dig.

Citat:
Om det är din slutsats så har du inte förstått. Du får såklart tycka att det är trams om du vill. Men det är kunskap som har funnits hur länge som helst. Man kan kalla det österländsk filosofi, yin och yang, andlighet eller flum och trams för den delen om man vill det. Men hela poängen är att män och kvinnor kompletterar varandra. Du kan såklart få tycka att kvinnor är lata om de inte beter sig som män både privat och i arbetslivet. Du är inte ensam om det, finns många feminister på din sida som inte heller vill kännas vid några skillnader mellan män och kvinnor.
Alla har vi olika tro. Ingen fara på taket.
Men tycker du att kvinnor ska slappa privat när de är hemma med mannen då?
Vad får mannen för utbyte av det, sex?
Citera
2026-08-05, 23:02
Medlem
Citat:

Baserat på din analys låter det som att TS är i obalans i sin maskulinitet.
Det kanske är så enkelt att han maskerar homosexualitet genom att överkompensera med prostitutions köp?
Citera
2026-08-05, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Ja det låter verkligen extremt att blanda in den ”tilltänktas” närstående för att få till ett knull.
Hoppas du aldrig fått utstå något sådant.
Åh jag har nog haft de mest illojala anhöriga man kan tänka sig

Jag upplever inte att män eller kvinnor som går till det extrema för att komma åt någon, är särskilt mäktiga. Inte om det handlar om fixering eller lättkränkthet.

Har en fd som alla i släkten vet våldtagit mig och vars familj försökte utpressa mig i syfte att begå en form av människohandel, som behandlas som en i familjen. Jag ser inte direkt människors fula sidor som något som har med mig att göra.

Vill någon ligga med mig och är bitter för att inte få ihop det så står dörrarna öppna hos min morsa och syrrorna. Avskrap i mina ögon. Mitt värde baseras inte på andras avsaknad av värdighet så jag ser det som skitsamma så länge de håller sig ifrån mig.
Citera
2026-08-06, 00:39
Medlem
Skattebrotts avatar
Visst kan det finnas sådana likheter. Precis som att det kan finnas likheter med en kompisvänskap och att leja en sällskapsperson eller butler. So what?
Citera
2026-08-06, 01:03
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Det du försöker göra är att säga att jag är en dålig person? Det är inte ämnet här. Du får tycka att jag är oempatisk om du vill. Men det är inget jag tänker diskutera med dig.

Jag kan bara notera en sak, och det är att du anser att män som inte får sex "gratis" inte förtjänar att ha sex överhuvudtaget, det menar jag är oemptaiskt. Vidare diskussion om (min) empati får tas på lämpligt forum för det.
Du behöver inte diskutera din empati med mig. Men du kan inte skriva att kvinnans inre liv är ointressant för dig, att hennes ovilja inte påverkar dig och att uteblivet sex är en ”blåsning” – och sedan kräva att ingen drar/formulerar slutsatser om dig och din människosyn.

Så fungerar inte människor. Det du skriver/säger/gör blir information om vem du är - och du kommer att bli bemött utifrån den informationen. Så utifrån det du framför här i tråden kan kvinnor uppfatta dig som sexuellt otrygg, respektlös och ointressant. Män kan uppfatta dig som ansvarslös, empatiskt svag och utan heder i hur du behandlar andra. Inte för att de har missförstått dig, utan för att de har läst det du framför.

Du får stå för vilken hållning du vill. Men du får också bära det sociala och relationella priset för hur den får dig att framstå. Att kalla granskningen ”utanför ämnet” (...!) förändrar inte det. DU har själv gjort din människosyn till ämnet genom sättet du argumenterar på. Vi ser dig genom dina egna ord.

Och när du hävdar att jag anser att män som inte får sex ”gratis”, inte förtjänar sex...är det bara något du har du hittat på. Jag har INTE sagt att du eller någon annan, är oförtjänt av sex. Jag har däremot sagt att ingen - enbart för att han själv vill ligga - får ett anspråk på sex med en viss annan människa. Sexlust skapar ingen skyldighet hos någon annan, och en dejt är aldrig ett löfte om sex.
Senast redigerad av ArtificialElegance 2026-08-06 kl. 01:32.
Citera
2026-08-06, 02:49
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Utifrån min jämförelse så här långt, vad är bäst mellan dejting och bordell? Dela med er av tankar och erfarenheter.

Svaret på din fråga är att om det handlar om ett enda tillfälle, t ex att förlora oskulden, är det mer kostnadseffektivt med bordell.

Men om du haft sex med en "vanlig" tjej en gång kan hon tänka sig en upprepning hur många gånger som helst (om du inte var impotent eller på något sätt obehaglig).

En sak som försvårar sexköp är ju män som är tillräckligt "narcissistiska" för att kräva att tjejen själv ska vilja ha sex (snarare än att bara ställa upp för pengars skull, eller för att "slippa bo ensam", för att mamma har sagt "nu är det dags att skaffa barn", eller något annat). Köper man sex är det inte säkert att tjejen är sugen "på riktigt", men om man dejtar nån är det garanterat (åtminstone sålänge man inte går med på några golddigger-shittester).
Citera
2026-08-06, 02:53
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Fast en sexdocka är inte en människa. Som människa vill man i regel ha sex med en annan människa. Även när man "bara" vill ha sex. Och då funkar det ju inte med en docka, oavsett hur billig en sådan är.

Tror du att alla köpknull handlar om att tjejen ska visa sig ovillig och passiv? Har du aldrig hört talas om prodominor, de brukar vara aktiva.

Många män hade velat vara "sexdockor", så problemet är knappast att flertalet kvinnor tänder på att vara passiva, utan att alltför få kvinnor tänder på att vara aktiva. Statistiskt sett.
Citera
2026-08-06, 02:56
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Haha gulligt att du tror att de som säljer sex bjuder på sin verkliga personlighet.

Visst finns det utövare av betalsex som kör "masking", fast detsamma kan ju sägas om även andra knullare.

De som tjänar BÄST på att sälja sex är de som är personliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in