2026-08-06, 14:32
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Det är ju bekymrande för någon som funderar på att dejta.

Nej dejting och sexköp är inte samma sak, men om dejtmännen i slutändan köper sex av horor då är det ingen ide att dejta i syfte att få sex.

Jag fattar faktiskt inte alls vad du menar. Sorry, jag har som sagt dyslexi men vad är det du vill säga?

Det fetade? Vad menar du?
Citera
2026-08-06, 14:34
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokoke.Cute
Jag fattar faktiskt inte alls vad du menar. Sorry, jag har som sagt dyslexi men vad är det du vill säga?

Det fetade? Vad menar du?
Jag kan inte hjälpa dig med din dyslexi. Läs TS, eller försök, där står det lite mer utförligt vad det handlar om.
Citera
2026-08-06, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JAQ
Har inte de flesta av oss gjort så?
Jag har ett par olika KKs jag möter till och från. Ingen av dem har jag mött på bordell eller genom sexköp - det tror jag hade blivit väldigt mycket svårare.

Strålande upplevelse. Ingen som blir jobbig om man är öppen och säger vad man vill och ser till att man passar ihop.

Öppna kort håller i längden. Men det brukar ändå bli problem med att dom blir kära. Inte alla såklart. Om man har någorlunda vett så pratar man ihop sig och fattar beslutet att inte fortsätta ses om den ena fallit.

Citat:
Jag har aldrig gjort så. De tjejer jag haft såna relationer med har jag träffat på fester, genom bekanta och i skolan. De flesta av dem blev jobbiga att ha och göra med. Inget jag skulle orka med idag.

Tror du jag har framgång med att vara öppen med att jag bara vill knulla? Jag har inte fått det intrycket, utan mitt intryck är att man måste playa tjejerna med dejts och toffelbeteende. Annars hade det väl funnits sex-appar som Grindr fast för heteros?

Ingen hatar på er. Det verkar vara du som hatar på sexköpare för att de inte är som dig och söker connections. Jag tror att de flesta kvinnor förstår att det finns olika typer av män, så bli inte rädd för att ditt simp-game ska sluta fungera.

Va? Jag hänger inte med.

Om du är kass på kommunikation så är det klart att tjejerna blir jobbiga.
Du får ha lite fingertoppskänsla och samtidigt vara tydlig i sak.
Citera
2026-08-06, 15:05
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Jag kan inte hjälpa dig med din dyslexi. Läs TS, eller försök, där står det lite mer utförligt vad det handlar om.

Jag har läst den, men vad var det du menade med det fetade? Det blir ju inte mycket till diskussion om du inte vill förklara dig. Nu har två personer utan dyslexi läst det inlägget och de fattar inte heller.

Vadå i "slutändan köper sex"? Du förstår inte att det finns män som både dejtar och köper sex? Varför skulle det finnas en motsättning i det?
Citera
2026-08-06, 15:13
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Jag vet inte riktigt om det var som var kontentan av mitt inlägg? Inte alls faktiskt. Jag försökte säga nåt helt annat. Jag har dyslexi så ibland kan jag vara dålig på att få fram det jag vill. Det var hursomhelst inte det som var kärnan och det är inte riktigt det som TS verkar vilja diskutera heller.

Vissa gillar att dejta andra gillar att köpa sex. Så länge drulen funkar och man är sugen så finns det att göra.
Citera
2026-08-06, 15:14
Medlem
Citat:
Jag har inte läst hela tråden men min erfarenhet som sexarbetare är att min allra största kundgrupp genom åren (och alla kunder jag träffar nu) är gifta/lever i relationer. Det är alltså inte några som "blivit över" och inte kan träffa kvinnor på andra sätt. Men de väljer att köpa sex ändå. Det är klart att det finns en incellig kundgrupp också och jag har träffat några genom åren och som provider så märker man vilka män som inte är vana vid nära relationer med kvinnor. Det blir väl OT att gå in på varför, men det märks. Det tror jag till och med utomstående fattar.

Det är ganska så tröttsamt med män som joddlar om att det "minsann alltid kostar att knulla". Ja. Det gör det för alla. Tid, energi, känslomässigt engagemang osv. Och pratet om drinkluder hit och drinkluder dit. Nä, för de allra flesta så är det så att man inte måste köpa ligg för x antal GT på krogen. Det funkar liksom på ett annat sätt. Och om det nu är så att man tycker att det är så jävla hemskt att bjuda nån på en öl på krogen för att vara trevlig/knyta kontakt/hoppas på att ligga så är det väl bara att strunta i att gå ut och spara den där hundralappen. Man kan engagera sig i lokala orienteringsklubben och hoppas på lycka där. Där förväntas man inte köpa sprit. Bara vara en anständig och trevlig människa. Precis som man förväntas i andra sammanhang också.

Men det här med att säga att dejting och sexköp är samma sak för män tycker jag inte stämmer. För en del män är det säkert så. För män helt utan själsliv och känslor (förut lilla kåtrycket i kuken). De allra flesta män är tack och lov inte så trasiga på insidan att de inte förstår skillnaden. Mina kunder gör det tror jag. Det är inget vi har diskuterat så klart, pga obekvämt. Men äktheten, ömsesidigheten och djupet finns inte där. Sen kan man uppriktigt tycka om varandra och ha nån slags kemi men det går ju inte att komma ifrån att det är en relation i obalans. Utan pengar skulle providern inte vara där. Ibland spelar det så klart ingen roll (och det är till och med så man vill ha det), men att påstå att män i allmänhet tycker att det är samma sak som att dejta är fel. Säger jag som är sexarbetare.

Män i allmänhet vill ha bekräftelse, närhet och ett djup i relationen de med. Om de träffar rätt person. Precis som kvinnor. Annars är det väl just bekräftelsen det är fråga om, när man träffar nån man egentligen inte känner nåt starkare för än att man är kåt. Men det är en ändå en nice grej i att nån jag är kåt på och vill ligga med känner samma sak. Utan att jag behöver betala för det.

Och ja, män som tycker att det är samma sak att betala för nåns tilrättalagda tjänster och sexuella uppmärksamhet som att dejta vanligt och knulla av ömsesidigt intresse och kåthet är riktigt dåliga ligg. Lyssna på horan.

Kärlek kostar inget. Det vet alla som fått uppleva det oavsett om kärleken kommit från en vän, en gammal farmor eller en kärleksrelation.
Det är även gratis att ha en kk.

Man har ingen fungerande relation om man inte kan ta upp sexuella preferenser eller vara förstående inför sin partner. Många kvinnor är dessutom ganska medgörliga när dom är kära, är min erfarenhet. Men såklart kan det dyka upp några ”aldrig i livet saker” och det ser jag inte som några problem när jag vill vara med människan på riktigt.
Jag tror att dom återkommande torskarna som fastnat i det år efter år egentligen går igång mer på dopamin kicken ”tänk om jag blir upptäkt” eller ”jag gör vad jag vill och ingen kan stoppa mig”.
Likaså har vi ju dom som bara ser sig som någon slags ”gud” och tror sig kunna behandla folk hur dom vill, och utan att det blir konsekvenser. Lägg till kass kvinnosyn på det..
Citera
2026-08-06, 15:36
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Vissa gillar att dejta andra gillar att köpa sex. Så länge drulen funkar och man är sugen så finns det att göra.

Och vissa gillar bara det ena och vissa gillar båda. Min efarenhet som provider är att de flesta av mina kunder hör till den sista gruppen. Det finns som sagt ingen motsättning att göra både och.

Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Kärlek kostar inget. Det vet alla som fått uppleva det oavsett om kärleken kommit från en vän, en gammal farmor eller en kärleksrelation.

Man har ingen fungerande relation om man inte kan ta upp sexuella preferenser eller vara förstående inför sin partner. Många kvinnor är dessutom ganska medgörliga när dom är kära, är min erfarenhet. Men såklart kan det dyka upp några ”aldrig i livet saker” och det ser jag inte som några problem när jag vill vara med människan på riktigt.
Jag tror att dom återkommande torskarna som fastnat i det år efter år egentligen går igång mer på dopamin kicken ”tänk om jag blir upptäkt” eller ”jag gör vad jag vill och ingen kan stoppa mig”.
Likaså har vi ju dom som bara ser sig som någon slags ”gud” och tror sig kunna behandla folk hur dom vill, och utan att det blir konsekvenser. Lägg till kass kvinnosyn på det..

Jag vet inte, men det finns så mycket fördomar om sexbranschen. Både om säljare och köpare. Jag tror som sagt att det finns lika många anledningar att köpa sex som det finns sexköpare. Troligen samma för providers men där drivs de allra flesta av oss av pengarna.

Det jag tycker är synd med de som bara har haft betalsex är att de aldrig fått uppleva hur sex kan vara "på riktigt". Helt jävla fantastiskt ju. (om allt är rätt) När man köper sex så får man väldigt tillrättalagda träffar där man själv bestämmer vad som ska hända. Så ser det inte ut är man ligger annars. Det finns som sagt ingen motsättning i att dejta vanligt (eller till och med vara gift) och köpa sex. Jag fattar att man efter 25+ års äktenskap tycker att det är pinsamt att fråga frugan om hon vill rolla och låtsas beundra en hård, farlig och viktig yrkesmilitär när man i själva verket är en liten skrivbordsgubbe. Enklare då att köpa en sån tjänst så klart.

Skillnaden mellan sexköp och vanlig dejting är ju som sagt att äktheten och djupet/den känslomässiga dimensionen saknas när man betalar för tjänsterna. Det tror jag som sagt att de allra flesta fattar (och ibland vill man som köpare antagligen att det ska vara så) så jag håller inte alls med om att män i allmänhet tycker att dejting och sexköp är samma sak. Det var inte TS som skrev det, det var nån annan. De allra flesta män har en insida och ett själsliv och förstår skillnaden.

Det är fortfarande lite oklart för mig vad TS faktiskt vill diskutera. Ja, man kan åka utomlands och få en tillrättalagd och skräddarsydd träff om man vill det. Eller så får man det i Swe med men då finns sexköpslagen att förhålla sig till. Och så kan man dejta vanligt om man gillar spänningen, bekräftelsen och oförutsebarheten i det. Det är det jag själv har tyckt om mest när jag har dejtat privat. Jaha, vem träffar jag nu? Hur kommer han att vara? Och sen om man ligger så är det ju kul att se vad som händer då liksom. Hur är han i sängen, hur känns det? Osv.

Jag säljer tillfälliga sexuella tjänster men för mig personligen så är ovissheten och bekräftelsen det roliga med att dejta. Nu lever jag i en relation men även där är ju sexet ovisst. Det är inte så att vi sitter och avtalar om att på fredag kl 19 så ska vi ligga. Du slickar mig lite först och sen kör vi den och den och den ställningen och sen sprutar du i min mun. Det funkar ju inte så, det blir som det blir. En outförutsebar människa liksom.
Citera
2026-08-06, 15:47
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Och vissa gillar bara det ena och vissa gillar båda. Min efarenhet som provider är att de flesta av mina kunder hör till den sista gruppen. Det finns som sagt ingen motsättning att göra både och.

Jag vet inte, men det finns så mycket fördomar om sexbranschen. Både om säljare och köpare. Jag tror som sagt att det finns lika många anledningar att köpa sex som det finns sexköpare. Troligen samma för providers men där drivs de allra flesta av oss av pengarna.

Det jag tycker är synd med de som bara har haft betalsex är att de aldrig fått uppleva hur sex kan vara "på riktigt". Helt jävla fantastiskt ju. (om allt är rätt) När man köper sex så får man väldigt tillrättalagda träffar där man själv bestämmer vad som ska hända. Så ser det inte ut är man ligger annars. Det finns som sagt ingen motsättning i att dejta vanligt (eller till och med vara gift) och köpa sex. Jag fattar att man efter 25+ års äktenskap tycker att det är pinsamt att fråga frugan om hon vill rolla och låtsas beundra en hård, farlig och viktig yrkesmilitär när man i själva verket är en liten skrivbordsgubbe. Enklare då att köpa en sån tjänst så klart.

Skillnaden mellan sexköp och vanlig dejting är ju som sagt att äktheten och djupet/den känslomässiga dimensionen saknas när man betalar för tjänsterna. Det tror jag som sagt att de allra flesta fattar (och ibland vill man som köpare antagligen att det ska vara så) så jag håller inte alls med om att män i allmänhet tycker att dejting och sexköp är samma sak. Det var inte TS som skrev det, det var nån annan. De allra flesta män har en insida och ett själsliv och förstår skillnaden.

Det är fortfarande lite oklart för mig vad TS faktiskt vill diskutera. Ja, man kan åka utomlands och få en tillrättalagd och skräddarsydd träff om man vill det. Eller så får man det i Swe med men då finns sexköpslagen att förhålla sig till. Och så kan man dejta vanligt om man gillar spänningen, bekräftelsen och oförutsebarheten i det. Det är det jag själv har tyckt om mest när jag har dejtat privat. Jaha, vem träffar jag nu? Hur kommer han att vara? Och sen om man ligger så är det ju kul att se vad som händer då liksom. Hur är han i sängen, hur känns det? Osv.

Jag säljer tillfälliga sexuella tjänster men för mig personligen så är ovissheten och bekräftelsen det roliga med att dejta. Nu lever jag i en relation men även där är ju sexet ovisst. Det är inte så att vi sitter och avtalar om att på fredag kl 19 så ska vi ligga. Du slickar mig lite först och sen kör vi den och den och den ställningen och sen sprutar du i min mun. Det funkar ju inte så, det blir som det blir. En outförutsebar människa liksom.

Yes så är det. Mycket kloka ord SoCute 😘
Citera
2026-08-06, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Läs nedan:

Han sa att det var samma sak för MÄN. För kvinnor är det möjligt att det är skillnad.
Citera
2026-08-06, 16:04
Medlem
Citat:

Det är underhållande att ta del av dina killgissningar om varför män köper sex. Är det inte för att "känna makt" så är det för att de går igång på risken att bli upptäckt osv

För det kan ju absolut inte bara vara så att de tycker om den fysiska känslan av närhet och hud mot hud med en fysiskt attraktiv person av det motsatta könet men inte orkar med allt krångel som kommer med dejting och/eller att de helt enkelt inte har tid med det och att det därför blir enklare och smidigare att betala för det. Eller att de kan slappna av och njuta mer vid sexköp för då slipper de prestationsångest och kan fokusera mer på sig själva istället. Till exempel.

Men nej, något sådant kan det såklart inte vara. Det måste vara så att de älskar "makt" eller tänder på tanken att bli påkomna och liknande.
Citera
2026-08-06, 16:21
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Jag har läst den, men vad var det du menade med det fetade? Det blir ju inte mycket till diskussion om du inte vill förklara dig. Nu har två personer utan dyslexi läst det inlägget och de fattar inte heller.

Vadå i "slutändan köper sex"? Du förstår inte att det finns män som både dejtar och köper sex? Varför skulle det finnas en motsättning i det?
Ok du har läst den säger du. Vi jämför kortfattat sexköp med dejting i syfte att få sex. Du i egenskap av hora säger att de flesta kunder är gifta/ i förhållande med kvinnor. Om man vill ha kärlek och sex separat - vilket är helt fair - då är det en sak. En annan är att dejta för sexet. Om män som dejtat och har ett förhållande köper sex då kan man ifrågasätta nyttan i det. Förstår du nu? Det är förstås möjligt att de bara vill variera sig, men jag vet inte.

Citat:
Öppna kort håller i längden. Men det brukar ändå bli problem med att dom blir kära. Inte alla såklart. Om man har någorlunda vett så pratar man ihop sig och fattar beslutet att inte fortsätta ses om den ena fallit.

Om du är kass på kommunikation så är det klart att tjejerna blir jobbiga.
Du får ha lite fingertoppskänsla och samtidigt vara tydlig i sak.
Det funkar inte med de tjejerna. Om de vill ha mer än sex då finns inga ord som kommer ändra på det.
Citera
2026-08-06, 16:29
Medlem
Citat:

Bra och klokt skrivet om sexköpare/säljare och fördomar om sexbranschen. Det är rätt tröttsamt med alla människor med noll erfarenhet av någon av rollerna som ändå uttalar sig tvärsäkert om hur sexköpare är och varför sexarbetare säljer sex osv.

Vad gäller dejting så talar du utifrån ett kvinnligt perspektiv. Jag förstår att man som kvinna i regel får mycket bekräftelse osv inom dejting. Att det kan vara spännande och oförutsägbart. Men för de flesta män är nog situationen väldigt annorlunda. Deras inkorgar gapar tomma på dejtingapparna. De kan liksom inte välja och vraka bland attraktiva kvinnor. För många män är dejting idag snarare en bekräftelse på att de inte duger, än någonting annat. Oförutsägbarheten består väl mest i hur lång tid det kommer ta för kvinnan han är på dejt med att inse att hon inte vill ses igen.

Får mannen mot förmodan till en dejt så är det förmodligen hans enda lead på ett tag. Medan kvinnan såklart har massor av män som står på kö ifall denna man skulle ha någon liten detalj hon inte gillar eller om det inte slår gnistor inom 5 minuter. Så hon har råd att vara kräsen. Det har inte mannen, i regel.

Så som sagt, jag förstår att det är roligt att dejta när man får bekräftelse och har massor av alternativ. Men så ser inte dejting ut för de flesta män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in