2026-08-06, 14:56
Medlem
OlofJohanssonSvins avatar
Ni som inte tänker rösta för att nuvarande riksdag är en charad kan väl göra en insats och lägga sin röst på AfS.

De vill ju på riktigt skicka tillbaka dem som våra nuvarande riksdagspolitiker har släppt in i landet, de ointegrerbara från fredens religion samt övrigt patrask från tredje världen som tror de har rätt att våldta och leva rövare i vårt land.

Gör en insats för förändring, rösta in AfS i riksdagen istället för att som surpuppor släppa fram nuvarande Quislingar.
Citera
2026-08-06, 15:20
Medlem
YP4XQs avatar
Ja det är ju en cirkus utav dess nåde. Varför ska man rösta på clowner eller sjukdomar? Då avstår jag hellre och samtidigt legitimerar mig att inte heller leva efter deras regler och sinnessjuka villfarelser. Jag blir rikare, alla runt mig blir gladare.
Citera
2026-08-06, 17:09
Medlem
gregersnegrers avatar
Om jag vore jude så skulle jag dra till Israel och hjälpa till i kampen mot palestinierna. Vore jag palestinier skulle jag dra till Israel och hjälpa till i kampen mot judarna. Vore jag neger skulle jag väl dra till valfritt negerland, göra statskupp och bli diktator. Men vad finns det för vettiga alternativ nu för mig? Australien? Finns väl en del problem med våldtäktsaraber där också.

Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Du kan rösta på vad du vill, ingenting kommer att bli bättre för den vanliga medborgaren. Korruptionen kommer inte minska, förtrycket kommer inte att minska, misären kommer inte att minska, kostnader kommer inte att minska och företagens girighet kommer inte att minska.

Så känns det lönt att rösta då eller ska du kanske istället försöka satsa på att komma till ett vettigare land?
Citera
2026-08-06, 18:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gregersnegrer
Om jag vore jude så skulle jag dra till Israel och hjälpa till i kampen mot palestinierna. Vore jag palestinier skulle jag dra till Israel och hjälpa till i kampen mot judarna. Vore jag neger skulle jag väl dra till valfritt negerland, göra statskupp och bli diktator. Men vad finns det för vettiga alternativ nu för mig? Australien? Finns väl en del problem med våldtäktsaraber där också.
Det finns nog en hel del vettiga alternativ för dig beroende på vad dina krav är och vad du kan tänka dig för typ av kvalitet inom olika områden. Så du har ju helt klart inte utforskat allt som finns, vilket är goda nyheter för dig.
Citera
2026-08-06, 18:36
Medlem
lagfrukts avatar
Ja det är korkat.

Det är som folk som trycker flera gånger på knappen vid övergångsstället. Eller i hissen. Tror de att något ska hända? Det är en illusion av kontroll.
Citera
2026-08-06, 22:03
Medlem
Sinnerstens avatar
Tyvärr har A-lagaren rätt och lösningen är att folket börjar rätta till felen.

Ingen ur varken vänster eller höger i Riksdagen kommer att göra detta, då detta är systemet oavsett om politikerna själva vet att de är skådespelare eller inte.

Det finns bra politiker därute som har höga ideal, men när man ser hur saker fungerar i slutändan så måste man börja ställa väldigt kritiska frågor, även till sig själv.

Systemet i sig fungerar som det är designat.

Men folket kan utöva tryck på systemet, det är demokrati.

Men det är klart man blir ledsen, när man inser hur jävla dumt allting är som man har trott på.

Insikt är dock första steget till förändring.

Utbilda er och/eller lägg rösten på AFS eller Örebropartiet eller liknande som känns bra för just dig.

Pajaserna i Riksdagen är det bara att fetglömma.
Senast redigerad av Sinnersten 2026-08-06 kl. 22:06.
Citera
2026-08-06, 22:16
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gregersnegrer
På helgen pratade jag med en alkis och han hävdade bestämt att hela jävla politiken inklusive valet är en charad, vilket var anledningen till att han inte skulle rösta.

Han verkade missnöjd med det mesta i livet: sin egen situation, men även nationens och folkets. Han ville se revolution. Men rösta skulle man inte göra, för då är man bara en blåst idiot som blivit lurad av systemet. Jag tänkte fråga om han inte själv på sätt och vis var det också, eftersom han uppenbarligen inhandlat på Systemet - men avstod från piken.

Men vad tror ni: ska jag avstå från att rösta så att jag inte är en av systemet lurad idiot?

Det avgör du helt själv. Till skillnad från i t ex halvdiktaturen Australien där du får böter om du inte röstar (dessutom tog man ifrån folk de flesta vapenrättigheter som en gång fanns). Vi har det rätt bra ändå - vi kan gå till system å supa oss asfulla å skratta åt eländet OM vi vill. Själva den filosofiska frågan kvarstår dock - tillhör vi ändå "systemet" i slutändan (det är alltså dubbla syftningar här men det förstod du nog mtp)? Samt. Ev var finns egentligen det genuint "röda pillret"?
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-08-06 kl. 22:22.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in