Citat:
Ursprungligen postat av
arbetegerfrihet
Jag hade honom som föreläsare för ca. tio år sedan. För mig var han kollega till en senior akademiker på UI, samt knuten till UU. Han gjorde ett ytterst svagt intryck, rent intellektuellt. Däremot uppfattade jag honom som mediatränad. Tydliga narcissistiska drag. Därefter försvann han ifrån min radar. Jag följer inte statsmedia och hade ingen aning om att statsmedia och andra intressen sedan dess skapat en kult kring denne man. Kopplingen till LSE förklarar mycket, precis som hans släktband gör. Jag tror det var förra året som jag råkade se honom i ett utvik för Cancerfonden, som ju är ett kapitel för sig. Likt några påpekat, såg han allt annat än cancersjuk ut. Särskilt inte drabbad i bukspottskörteln.
Intressant inlägg!Krag var tydligen en intellektuellt svag person vars budskap helt handlande om spridning avBrittiska narrav, dessutom hade han mage att se frisk ut och så bar dö?
Du kletar dynga pa Martin i allt du förmår, till och med efter han avlidit.
Ganska märkligt att denna "intellektuellt svag person" fått en så stor betydels atthan även fått medalj av Kungen
Men allt är förstås bara "västerlänskt fejk" lång från sanningen.
Men saken dör inte med Martin - Mycket återstår
Martins verk finns i tryck, fritt att läsa, men knappast i Ryssland.