2026-07-27, 01:27
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Oväntat? Han har varit dödligt sjuk i fyra år. Det är mycket låg ööverlevnadsprocent på bukspottkörtelcancer.

Ja, det var oväntat för jag visste inte om att han hade cancer
Citera
2026-07-27, 01:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Som de flesta av oss, tänker jag. Allt är inte fantastiskt och kul hela tiden. Man går runt och tänker i sin egna lilla värld. Men han hade väl sin familj som han älskade. De flesta jobbar och lever sedan sitt liv i sin lilla krets. ♥️🌷

Citat:
Ursprungligen postat av Deusexodus
Ja, Martin Kragh talade flytande ryska. Hans familj har rötter i Ukraina,hans mormor kom från Odessa, Ukraina hans mor uppväxt i Sovjetunionen/Ryssland. (Martin Kragh talade själv om detta ,sina rötter i såväl Ryssland som Ukraina i samband med antingen sommar i p1 som sändes 22 juni i år eller Söndags intervjun i radions P1, har just lyssnat på båda och håller inte reda på i vilket program -båda rekommenderas att lyssna på, för övrigt!).Martin lärde sig språket vid studier i Moskva,Ryssland. Inriktningen på hans doktorsavhandling vid Handelshögskolan var Ekonomisk historia med fokus på Ryssland och det var i det sammanhanget han lärde sig detta.
Och blev värvad
Citera
2026-07-27, 03:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Och blev värvad

Han blev nog värvad redan i samband med tillsättandet av doktorandtjänsten på Handelshögskolan (Wallenbergarnas privata högskola).

Samma Wallenbergare har tjänat tiotals miljarder bara på värdeuppgången i SAAB och hade ett "högnivåmöte" med S-regeringen där Sverige tvingades in i NATO efter 200+ år av neutralitet. Det blir mycket lättare att sälja vapen till andra NATO-länder om man är med i NATO. Däremot riskerar Sverige att dras i andras krig.

Av en slump jobbar även Magdalena Anderssons man för Wallenbergarna.
Senast redigerad av borskungen 2026-07-27 kl. 03:56.
Citera
2026-07-27, 04:00
Medlem
Bilderberg78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Verkar mest ha itererat globalisternas krigspropaganda. Antar att det är kravet för att bli en populär "Rysslandskännare".

Är det fortfarande ett begrepp det var länge sedan jag sett någon använda.
Det är det som de säger som inte vet vilka de är arga på, de har hört det från dem de anser vara sina sanningssägare och vill vara lika "smarta" av att repetera samma sak hela tiden.
Citera
2026-07-27, 04:42
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Berghagens program var inspelat i Maj månad 2023. Han avled 19 oktober 2023.
Hur vet du när programmet spelades in?
Oavsett så var avsnittets timing något kuslig, med facit i hand.
Citera
2026-07-27, 18:44
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bur-q-ua12
Hur vet du när programmet spelades in?
Oavsett så var avsnittets timing något kuslig, med facit i hand.

Artikel från 20/10-23.
https://www.expressen.se/noje/lasse-berghagens-tarar-i-tv-efter-hyllningen-i-vilket-liv/

Så sent som i våras spelade han in ”Vilket liv” där vänner och familj rörde honom till tårar i TV4. 
Citera
2026-07-27, 18:49
Medlem
trickydicks avatar
Den gamla marxistkärringen Maj Wechselmann sörjer inte. Tragiskt att han inte överlevde den gamla haggan.

https://x.com/olaus_petri/status/2081293396581236836?s=61&t=I6dscfF0IFdDmpCRNisV1Q
Citera
2026-08-06, 16:14
Medlem
Terpentinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Instämmer helt. Mycket sorgligt att han inte fick vara med oss längre än så här.

Läste hans bok "Det fallna imperiet" när den kom ut (d v s strax efter att kriget började 2022) och kände efter det att jag mycket bättre förstod hur Ryssland kunnat hamna i det dike de hamnat i. Minns särskilt slutet där Martin K konstaterade att Ryssland är ett komplext land som många gånger i sin brokiga historia hamnat i svåra situationer man förmått hitta vägar ut från. Han verkade dock mena att för vägar framåt denna gång krävdes att landet på riktigt gör upp med sitt storhetsvansinne. Och det hade han rätt i. Den ryska latenta sjukan med brutalitet och erövringsfasoner har omvärlden en gång för alla fått nog av.

Martin K borde absolut hedras för sina insatser. Hans röst har gjort skillnad. Hans utstrålning var enorm. Man glömmer honom inte.

Wikipedia:
2023 – H.M. Konungens medalj i 8:e storleken i högblått band "för framstående historisk- och säkerhetspolitisk forskning".[60]
Han var kunnig och omtyckt av alla.Som sådan även ett problem, nämligen målet för sitt kunnande.Någon skrev i tråden de trodde självmord, jag trodde mord.Sedan det landade i sjukdom men jag kunde ändå inte ...Martin saknade incitament för pancreas cancer, men klart att andra drabbas förekommer.Sedan dök det upp att bakterier tycks ha en roll i denna sjukdom.

𝐍𝐲𝐚 𝐢𝐧𝐬𝐢𝐤𝐭𝐞𝐫 𝐨𝐦 𝐬𝐣𝐮𝐤𝐝𝐨𝐦𝐞𝐧𝐬 𝐮𝐩𝐩𝐤𝐨𝐦𝐬𝐭 & 𝐮𝐭𝐯𝐞𝐜𝐤𝐥𝐢𝐧𝐠
https://www.doktorn.com/sjukdomar/bukspottkortelcancer-orsak-symtom-behandling/
Citera
2026-08-06, 16:45
Medlem
Terpentinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Men snälla han var en betald propagandist som fick direkt info via London School of Economics för att sprida önskvärda narrativ. Det framgår om man följt hans verksamhet.

Synd om hans ungar att de berövades hans far. han själv var inte oskyldig. Vilket syns på hans ständigt elaka uppsyn.

Mannen såg elak ut och gjorde ont i denna värld.

Bara en något varierad klon av Pål Jonsson - med samma uppdrag.

https://en.wikipedia.org/wiki/London_School_of_Economics
Since 1990, the London School of Economics has educated 24 prime ministers
or presidents, the second highest number of any university in the United
Kingdom. Since the school's founding in 1895, over 40 world leaders, 21
Nobel laureates, two presidents of the European Commission and three
presidents of the International Court of Justice have taught or studied at
LSE

Kanske RT och Sputnik är mer trovärdiga källor Du är så dj*vla pinsam
Citera
2026-08-06, 17:07
Medlem
Terpentinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetegerfrihet
Jag hade honom som föreläsare för ca. tio år sedan. För mig var han kollega till en senior akademiker på UI, samt knuten till UU. Han gjorde ett ytterst svagt intryck, rent intellektuellt. Däremot uppfattade jag honom som mediatränad. Tydliga narcissistiska drag. Därefter försvann han ifrån min radar. Jag följer inte statsmedia och hade ingen aning om att statsmedia och andra intressen sedan dess skapat en kult kring denne man. Kopplingen till LSE förklarar mycket, precis som hans släktband gör. Jag tror det var förra året som jag råkade se honom i ett utvik för Cancerfonden, som ju är ett kapitel för sig. Likt några påpekat, såg han allt annat än cancersjuk ut. Särskilt inte drabbad i bukspottskörteln.

Intressant inlägg!Krag var tydligen en intellektuellt svag person vars budskap helt handlande om spridning avBrittiska narrav, dessutom hade han mage att se frisk ut och så bar dö?
Du kletar dynga pa Martin i allt du förmår, till och med efter han avlidit.
Ganska märkligt att denna "intellektuellt svag person" fått en så stor betydels atthan även fått medalj av Kungen
Men allt är förstås bara "västerlänskt fejk" lång från sanningen.
Men saken dör inte med Martin - Mycket återstår
Martins verk finns i tryck, fritt att läsa, men knappast i Ryssland.
Citera
2026-08-06, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deusexodus
Ja, Martin Kragh talade flytande ryska. Hans familj har rötter i Ukraina,hans mormor kom från Odessa, Ukraina hans mor uppväxt i Sovjetunionen/Ryssland. (Martin Kragh talade själv om detta ,sina rötter i såväl Ryssland som Ukraina i samband med antingen sommar i p1 som sändes 22 juni i år eller Söndags intervjun i radions P1, har just lyssnat på båda och håller inte reda på i vilket program -båda rekommenderas att lyssna på, för övrigt!).Martin lärde sig språket vid studier i Moskva,Ryssland. Inriktningen på hans doktorsavhandling vid Handelshögskolan var Ekonomisk historia med fokus på Ryssland och det var i det sammanhanget han lärde sig detta.

Jude med andra ord då?

Är inte fadern "medieforskare" med anknytning till säkerhetsstudier? Torbjörn von Krogh?
Citera
2026-08-07, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terpentino
Intressant inlägg!Krag var tydligen en intellektuellt svag person vars budskap helt handlande om spridning avBrittiska narrav, dessutom hade han mage att se frisk ut och så bar dö?
Du kletar dynga pa Martin i allt du förmår, till och med efter han avlidit.
Ganska märkligt att denna "intellektuellt svag person" fått en så stor betydels atthan även fått medalj av Kungen
Men allt är förstås bara "västerlänskt fejk" lång från sanningen.
Men saken dör inte med Martin - Mycket återstår
Martins verk finns i tryck, fritt att läsa, men knappast i Ryssland.

"Martins verk" 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in