2026-08-06, 16:23
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Titta på extremvädren i Europa och det är lätt att inse varför. Mp kommer att gå fram stort i valet. Kanske kommer till och med klimatförnekeri att bli straffbart precis som det är totalt förbjudet att fundera över den officiella versionen av förintelsens omfattning.

Det har varit en ganska ljummen sommar.
Bränderna i Europa beror på pyromaner och att det finns mycket ved i skogen pga att man låter skogarna växa till i stället för att brinna naturligt som de gjorde förr.
Citera
2026-08-06, 16:24
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanGarner
Jaha nej, kostnaden för att lämna EU vore astronomiskt mycket högre.

Dessutom har vi redan skrivit på för att vara med att betala de här 50 miljarderna. Frågan är bara om vi får nåt tillbaka eller om det går enbart till andra EU länder.
Vi? Jag har inte skrivit på något så blanda inte in mig i en underskrift hade någon viftat med ett papper och ville jag skulle skriva under att Sverige ska betala 50 miljarder hade denna person fått det pappret på ett ställe där solen inte skiner
Citera
2026-08-06, 16:26
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Titta på extremvädren i Europa och det är lätt att inse varför. Mp kommer att gå fram stort i valet. Kanske kommer till och med klimatförnekeri att bli straffbart precis som det är totalt förbjudet att fundera över den officiella versionen av förintelsens omfattning.
Ja det är nog sant. Skräm skiten ur folk istället för att ge folk möjlighet att göra saker bättre.
Som MP vill öka kostnaden för folk med bensin/diesel bil så de inte kan spara ihop till en elbil är nog deras lösning. Helt åt helvete.
Citera
2026-08-06, 16:26
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Inte deras väljare. Sorry.
Hoppas de röstar på ett annat parti,
skiter i vilket bara inte MP.
Citera
2026-08-06, 16:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Ja det är nog sant. Skräm skiten ur folk istället för att ge folk möjlighet att göra saker bättre.
Som MP vill öka kostnaden för folk med bensin/diesel bil så de inte kan spara ihop till en elbil är nog deras lösning. Helt åt helvete.

Elbilar är ingen lösning. Det är bilåkandet som måste minska.
Citera
2026-08-06, 16:31
Medlem
AlanGarners avatar
Jag tror du har missförstått hur ett demokratiskt land fungerar. Du får rösta för en politiker, den politikern tar den (tillsammans med riksdagen och regeringen), beslut som är bindande för just DIG.

Romina Pourmokhtari skrev på det här avtalet med EU 2023 och nu är det bindande för dig.

Du behöver alltså inte personligen godkänna och skriva på varenda lag som införs för att den ska vara bindande för dig.

Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Vi? Jag har inte skrivit på något så blanda inte in mig i en underskrift hade någon viftat med ett papper och ville jag skulle skriva under att Sverige ska betala 50 miljarder hade denna person fått det pappret på ett ställe där solen inte skiner
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Galejan är ju hur tydlig som helst, att Svensson inte ska förflytta sig och inte "okynneskonsumera". Hur kan du missa det? Läs:
Jag missade det.
Vem katten som vuxen okynnesåker?
Jag gjorde det när jag var 18-20 år men knappast senare. (50 år sedan nu)

Vilken tråkig stackare han (Galejan) verkar vara. Bitter på livet.

Det finns uppenbarligen en del som vill ha mer klassamhälle där höginkomsttagare har råd att använda egen bil.

MP partiets hövdingar drabbas väl inte och skiter i vad det påverkar vanligt folk.
Citera
Medlem
AlanGarners avatar
Spelar ingen roll, avtalet ser inte ut så. Istället delas utsläppsmålen in i sektorer. Just transport ligger Sverige risigt till.

Så ser avtalet Romina Pourmokhtari skrev på 2023 ut.

Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Varför då? Sverige är redan nere på netto minus i koldioxidutsläpp om man räknar med upptaget och tillväxten i skogen.
Citera
2026-08-06, 16:39
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Elbilar är ingen lösning. Det är bilåkandet som måste minska.
Alla ska bo i Stockholm. Eller?

De som har barn i den staden jag bor får ett elände att föröka hitta bussar som först tar dem till förskolan med barnen och sedan till sitt arbete och motsvarande hem igen.
Ett par gånger i veckan åka och handla.
Så har nog de flesta i liknande städer.
Hopplöst. Kanske 10% i staden bor så det är möjligt.

Man behöver egen bil för att fixa detta med rimliga medel.
Men MP skiter fullkomligt i vanligt folk och tror man kan cyklar 2-3 mil varje dag med barnen i vilket väder som helst. Lätt att häva ur sig om man bor i Stockholm utan barn.

Hoppas folk i tid fattar vad MP tänker göra med att höja priset för bensin och diesel.
Pensionärer med lägre pension kommer bli isolerade och kommer knappast ha råd att åka till sina barnbarn.
Citera
2026-08-06, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom46
Ja...och blir arg när tänker på det. Vill slåss mot den som kommer försöka en mot en, men kommer väl bara få en kniv mot sig och tio andra runt så vad ska man göra.
Men jag tänker tokigt nu men om MP vinner kanske det blir så dyrt att ingen mer kan ta sig hit, haha, känns så jävla roligt i mitt huvud när dom vill ha hit fler och skjuter sig själva i foten samtidigt.
Inte för det löser våra problem här och nu. Men känner lite glädje i det.
Kommer aldrig rösta på dom däremot.

Why don’t we just... wait here for a little while... see what happens?

Katastrof vad som än händer
Citera
2026-08-06, 16:49
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanGarner
Jag tror du har missförstått hur ett demokratiskt land fungerar. Du får rösta för en politiker, den politikern tar den (tillsammans med riksdagen och regeringen), beslut som är bindande för just DIG.

Romina Pourmokhtari skrev på det här avtalet med EU 2023 och nu är det bindande för dig.

Du behöver alltså inte personligen godkänna och skriva på varenda lag som införs för att den ska vara bindande för dig.
Pust då kan jag känna mig lugn jag har bara röstat en enda gång I mitt liv, ja eller nej till EU på 90 talet
Citera
2026-08-06, 16:50
Medlem
AlanGarners avatar
Den lilla gruppen med pensionärer som bor i obygden kan vi nog hjälpa i alla fall. De 50 miljarderna vi får 2030 om vi klarar målen räcker nog till att kompensera dem.

Transporterna och bilåkandet måste minska. Punkt.

Naturligtvis är det inte möjligt överallt. Men de 88% av Sveriges befolkning som bor i städer och tätorter måste minska sitt bilåkande.

Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Alla ska bo i Stockholm. Eller?

De som har barn i den staden jag bor får ett elände att föröka hitta bussar som först tar dem till förskolan med barnen och sedan till sitt arbete och motsvarande hem igen.
Ett par gånger i veckan åka och handla.
Så har nog de flesta i liknande städer.
Hopplöst. Kanske 10% i staden bor så det är möjligt.

Man behöver egen bil för att fixa detta med rimliga medel.
Men MP skiter fullkomligt i vanligt folk och tror man kan cyklar 2-3 mil varje dag med barnen i vilket väder som helst. Lätt att häva ur sig om man bor i Stockholm utan barn.

Hoppas folk i tid fattar vad MP tänker göra med att höja priset för bensin och diesel.
Pensionärer med lägre pension kommer bli isolerade och kommer knappast ha råd att åka till sina barnbarn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in