2026-08-06, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
En riktig Quisling..

Jag accepterar ALLT men jag tänker på mina medsystrar och medbröder!

Ja, jag har gått i pension nu och jag har pension från DK med 20800 DKK och med 21750 SEK i Sverige så blir det en massa kronor då min bruttopension är över 40000 svenska kronor brutto men tro inte att jag slutar fightas för dem! Nej utan jag tänker på mina medsystrar och mina medbröder och det är för DEM som jag fightas för!
Senast redigerad av InteMuhammed 2026-08-06 kl. 16:15.
Citera
2026-08-06, 16:09
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Tack för illustrationen av att Miljöpartiet är människofientligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Det är det väl inte! De vill ju ha igång massinvandringen riktigt ordentligt!
Däremot kan man ju undra hur bra massinvandring är för miljön!

Massinvandringen sker på den befintliga befolkningens bekostnad --> Miljöpartiet är Svensson-fientligt. Svenssons är också människor.
Senast redigerad av Meiji 2026-08-06 kl. 16:14.
Citera
2026-08-06, 16:10
Medlem
AlanGarners avatar
Jaha nej, kostnaden för att lämna EU vore astronomiskt mycket högre.

Dessutom har vi redan skrivit på för att vara med att betala de här 50 miljarderna. Frågan är bara om vi får nåt tillbaka eller om det går enbart till andra EU länder.

Citat:
Ursprungligen postat av hippili
50 miljarder kronor?

Inga problem att lösa det problemet det är bara att lämna EU redan i morgon så finns det 50 miljarder över att lägga på något vettigt så länge inte någon politiker får nys på dom pengarna för då är dom försvunna 😆
Citera
2026-08-06, 16:13
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Precis

Det innebär att allt man kan köpa i en affär blir dyrare, även buss och taxi går upp i pris allt som transporteras för inte tala om när det blir vinter och kallt då räcker inte elen till och det är väl något oljekraftverk dom drar igång Karlshamn? Som dom drar igång i nödfall som drar enorma mängder olja i timmen vips så är det elpris på 50 kr och det får även miljömupparna utan bil vara med att betala

Jaja dessa muppar får ju vara med att betala oavsett dom ska köpa i en affär eftersom det är ökande kostnader på tillverkning transport och att fler lantbrukare lägger ner sin produktion av våran mat som är redan tillräckligt kostsam

Vad gör vi då? Var ska våran mat komma ifrån?
Helt enkelt för de ser inte helheten.
Detta med att öka priset för bensin och diesel kommer drabba de med låg eller medelhög inkomst.
De med hög inkomst kommer givetvis bli påverkade men har utrymme för detta.
Hoppas folk inser vad det innebär.
Som tur är så är Socialdemokraterna inte med på samma linje men kan bli tvungna att acceptera en del av detta.
Citera
2026-08-06, 16:13
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batagare
Miljöpartiet är inkapabel att erkänna fakta som krockar med deras kvasireligiösa värdegrund. De kom in i riksdagen på en lögn, säldöden som var ett virus och inte en miljökatastrof. De kommer att åka ut på alla lögner om invandringen och klimatet!

Vad innebär Miljöpartiets politik i praktiken? Privat egendom förbjuds? Kollektivisering av mark? Minskad global handel? Uppföljning av människors resande? Personliga utsläppsrätter? Ransonering av konsumtion? Med den beskrivningen blir inte ”de grönas” politik så ”mysig” längre.

Jag tror att man måste exponera Miljöpartiet för att människor ska se konsekvenserna av partiets politik. Miljöpartiet är ett parti vars enda strategi är att förbjuda och försvåra för allt, de i sin förvirrade ideologi inte gillar. Finns inte många beslut, där Mp har varit framåtriktade.

Bra input. Förklara vad MPartiprogram är på djupet. Förklara detta på ett adekvat och med vilket ansvar de skall åläggas. Ser vissa i denna tråden som exvis slänger sig med att ”det drabbar inte mig för jag bor i stan” och liknande. de måste förstå MP kommer skada dem pga av politiken.
Citera
2026-08-06, 16:16
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Självklart.

Efter Tisös idiotsänkning så finns det bara ett alternativ, och det är att dra in mer pengar till staten igen. Som det det nu är sponsrar alla skattebetalande svenskar bilkörningen, för den nuvarande skatten räcker inte ens till vägunderhållet.

Bra att nån är villig att tänka på Sveriges bästa, efter fyra år med korkskallar vid makten.

Måste nog säga att vägunderhållet blivit betydligt bättre sista 2-3 åren än vad det var innan, sen säger jag inte att det är perfekt idag, men man slår inte sönder bilen som tidigare när sossarna drev det under åtta år utan mer eller mindre underhåll. Men det är mina intryck i Stockholm där jag bor kanske ser annorlunda ut i övriga landet??
Citera
Medlem
Han var på Ring p1 idag, tydligen ska lantbrukets maskiner bytas ut mot Eldrivna traktorer osv xD De lever i någon stockholmsbubbla, han tror väl fortfarande att hans fiskpinnar i Ica tillverkas i närheten så inga lastbilar behövs för att frakta dessa.
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Nej jag skulle inte kalla dem för detta men de inser inte konsekvensen. De är ett en punkts-parti.
När MP bildades fanns inte miljö som viktigt område hos de flesta politiska partierna men nu har man det på sin agenda.
Detta som MP driver med ökade priser på bensin och diesel kommer drabba svensk ekonomi och kravet på ökade löner för Sverige kommer driva på inflationen.
Man måste se till helheten.
Citera
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanGarner
De har föreslagit, inte alls säkert att det går igenom. Och även om det gör det så måste utsläppen minska.

Just transport är en av huvudområdena som måste minska.

Varför då? Sverige är redan nere på netto minus i koldioxidutsläpp om man räknar med upptaget och tillväxten i skogen.
Citera
2026-08-06, 16:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Från Aftonbladet

"Helldén: Högre bränslepriser så snart som möjligt"

Bra att MP går ut med detta i tid inför valet så de som röstar på vänsterblocket vet vad de kommer ställa till med.

Kommer givetvis drabba de med låg inkomst och de med hög inkomst klarar av höga bränslepriser och de har råd med att ha elbil.

citat
"Det är för billigt att tanka i dag.

Det anser Miljöpartiet, som vill driva igenom en höjning av bränslepriserna ”så snart som möjligt”."

En röst på Socialdemokraterna kommer troligen ge detta resultat att MP får igenom sina krav på detta.
Vi hade tidigare reduktionsplikt på över 30% med mål om 60% till år 2030.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1485305

Titta på extremvädren i Europa och det är lätt att inse varför. Mp kommer att gå fram stort i valet. Kanske kommer till och med klimatförnekeri att bli straffbart precis som det är totalt förbjudet att fundera över den officiella versionen av förintelsens omfattning.
Citera
2026-08-06, 16:23
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Ät bakelser om ni inte har något bröd som Marie Antoinette sägs ha menat.
Att äga en bil kommer med tiden att vara en klassfråga. Och det kommer de rödgröna att se till. Ironiskt, eller hur?
Jag tycker du har helt rätt i din analys.
En klassfråga där högavlönade klarar sig men de med lägre inkomst får ta smällen.

Vägen till bättre miljö är inte bestraffning utan skapa möjligheter så kommer folk välja rätt väg.

Jämför med småbarn.
Om barnet leker med en farlig sax så ska man inte gå fram till barnet och skrika på det och rycka saxen ur händerna. Man ska ha med en kul ofarlig leksak och byta med barnet.

Tyvärr fattar inte ledarna i MP sådant.
Exempel, ta bort momsen på elbilar, erbjud räntefria lån om man köper en elbil osv.
Citera
2026-08-06, 16:23
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Nej jag skulle inte kalla dem för detta men de inser inte konsekvensen. De är ett en punkts-parti.
När MP bildades fanns inte miljö som viktigt område hos de flesta politiska partierna men nu har man det på sin agenda.
Detta som MP driver med ökade priser på bensin och diesel kommer drabba svensk ekonomi och kravet på ökade löner för Sverige kommer driva på inflationen.
Man måste se till helheten.

Galejan är ju hur tydlig som helst, att Svensson inte ska förflytta sig och inte "okynneskonsumera". Hur kan du missa det? Läs:

Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Utmärkt. Gör det dyrt för Svensson att förflytta sig. Det ska krampa i plånboken att tanka. Att äga och köra bil är ingen mänsklig rättighet. Inte heller att röra sig över stora avstånd. Det finns kollektivtrafik om man vill resa. Höj till minst femtio kronor litern. Slå undan benen på medelklassen.

Bra. Äldre behöver inte åka runt och ta upp plats och okynneskonsumera. Barnfamiljer får prioritera. Man kanske inte ska skaffa barn om man inte har råd med dem? Semester är onödigt och en lyxkonsumtion. Stanna hemma. Låginkomsttagare bör inte ha dyra fordon. Går maten upp får folk laga mer från grunden och äta billigare. Folk folk handla och resa mindre, helt enkel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in