2026-08-06, 16:27
Medlem
Nån som känner honom, eller känner till honom, som har något intressant att dela?

En användare lät tidigare mycket förvånad om det skulle vara TN, vilket det nu visat sig vara.
Citera
2026-08-06, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Tom och kall blick!

Tycker jag inte.
Tror inte det var överlagt mord. Ett vansinnesdåd, han tappade fattningen? Hemskt ändå. Men någon psykopat behöver det inte vara.
Citera
2026-08-06, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nutrilett
Vilken skribent bekräftar att det är han? Det finns NOLL bekräftelse att det är TN. Det enda indicierna som pekar mot honom är att 1) hon är kompis med honom på Facebook samt 2) en dörr i hans lägenhetshus påminner om dörren som visades i Expressen-artikeln.

Så nej. Om du inte kommer dragandes med en skribent som faktiskt är en journalist och inte ett random Flashback-miffo som säger att det är TN så finns det ingen bekräftelse på att det är han som är pojkvännen.

Det *kanske* är TN, men ja, men innan någon journalist namnger eller ger fler uppgifter som tydligare kopplar honom, eller häktningsframställan publiceras, så vet vi inte. Herre jösses.

Men den här stollen försökte springa/simma från polisen hahaha, så något har ju miffot gjort.
Citera
2026-08-06, 16:33
Avstängd
Johan201s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Nån som känner honom, eller känner till honom, som har något intressant att dela?

En användare lät tidigare mycket förvånad om det skulle vara TN, vilket det nu visat sig vara.

Jag har lärt mig utav egen erfarenhet att ibland de som man misstänker ha minst lik i garderoben har ofta flest.

Tex en snubbe jag jobbade väldigt nära, några år senare åkte han dit för våldtäkt emot barn. Inget jag skulle direkt misstänka när jag jobbade och såg han på jobb varje dag. Därför förvånar ingenting mig längre.

Så TN har troligen visat upp ett ansikte i offentligheten och ett annat bakom stängda dörrar, därav användarens förvåning.
Citera
2026-08-06, 16:36
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Du måste vara ovanligt korkad om du ”fortfarande inte tror det är han”! Media har ju mer eller mindre outat honom.

Var har de outat honom?
De säger att han är 57 år vad mer?
Citera
2026-08-06, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Han kan ha bytt till sig den då det verkar som att han har bott i hyresrätter tidigare. Behöver inte alls vara något fuffens. De flesta jag känner som bor i hyresrätter har bytt sig upp och ner storleksmässigt.
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Tolkar som att
TN flyttade till Hagagatan 142 kvm 2021
TN bytte denna till söder 112 kvm 2023

Kvinna på Hagagatan som tog in TN och sedan förvann?
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Stämmer inte.

Men jag avvaktar gärna lite med detaljerade spekulationer/uppgifter innan vi har lite mer att gå på, dvs sannolikheten för att T är misstänkt.

Som flera har spekulerat i så skedde det ett lägenhetsbyte. Efter en separation så byttes en stor lägenhet på Hagagatan till två lägenheter, varav den på söder var den ena.

Edit:
TN i en tidigare relation, flyttade från Gustavsberg till en stor hyreslägenhet som skaffades tillsammans med den dåvarande sambon. När de separerade bytte man den stora lägenheten (142 kvm i Vasastan) till två. Och då hamnade TN på söder.
Senast redigerad av To.Ivrig 2026-08-06 kl. 16:43.
Citera
2026-08-06, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Ja, någon var ju inne på att den hade en kollega som var lik. Kollegan var väldigt snäll och empatisk, så den användaren tänkte att det nog inte kunde vara denna person

Min personliga analys av bilden är att han ser manlig ut.
Många kvinnor faller för sånt. Sen är de svaga att inte lämna efter första slaget. Klart han varit hotfull innan.
Citera
2026-08-06, 16:38
Avstängd
Johan201s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Var har de outat honom?

Tv4 har lagt upp en maskerad bild ifrån TNs facebook. Med rubrik ”Jag är övertygad att vi har gripit rätt person”

https://www.tv4.se/artikel/4XjxaA5yVgwV7gdIbe07jl/aklagaren-oevertygad-om-att-vi-har-gripit-raett-person
Citera
2026-08-06, 16:39
Medlem
Mbabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Var har de outat honom?
Nu får du uppdatera dig lite lilla vän.
Om du inte trodde på oss i tråden så kanske du vill tro på tv4 o Expressen?
Citera
2026-08-06, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
Han är mycket stilig, rentav snygg för sin ålder. Majoriteten av de som mördar kvinnor ser ut som losers, ofta har de något vilt i blicken eller ser allmänt sunkiga ut.
Det här utseendet förvånade mig.

Fel,fel,fel!!!

Säger inte att gärningsmannen i det här fallet är en psykopat,
men, man måste inte se sunkig eller så ut för att misshandla eller mörda någon.

Psykopaten, några gemensamma drag:
är extremt trevlig, charmig och omtänksam i början av en relation är ett av deras mest klassiska och utmärkande drag. Det beteendet kallas ofta för en "charmoffensiv" eller "love bombing"

Efter den fasen går det snabbt utför
Senast redigerad av VilloVet9 2026-08-06 kl. 16:47.
Citera
2026-08-06, 16:45
Medlem
Vilken väg bodde denna stilig herre på
Citera
2026-08-06, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Fel,fel,fel!!!

Säger inte att gärningsmannen i det här fallet är en psykopat, men man måste inte se sunkig eller så ut för att misshandla, mörda någon.

Psykopaten är extremt trevlig, charmig och omtänksam i början av en relation är ett av deras mest klassiska och utmärkande drag. Det beteendet kallas ofta för en "charmoffensiv" eller "love bombing"

Efter den fasen går det snabbt utför

Exakt min mening. Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in