2026-08-06, 12:23
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Betydligt lägre sannolikt. 10-15 000. Vet inte hur bra eller dålig koll du har på Stockholm.

Har rätt bra koll faktiskt.
En 5:a går på typ 20-25
En fyra något under

En 2-3 i Sundbyberg ligger på den nivån du anger.
Du får knappt en etta i dag i innerstan för 10 000:-
Citera
2026-08-06, 12:24
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Lägenhetsbyte.

Citat:
112, ej 142. Väsentlig skillnad, så jag rättar det. Sorry.

Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Han kan ha bytt till sig den då det verkar som att han har bott i hyresrätter tidigare. Behöver inte alls vara något fuffens. De flesta jag känner som bor i hyresrätter har bytt sig upp och ner storleksmässigt.
Tolkar som att
TN flyttade till Hagagatan 142 kvm 2021
TN bytte denna till söder 112 kvm 2023

Kvinna på Hagagatan som tog in TN och sedan förvann?
Citera
2026-08-06, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Du ser ju nu hur det drar iväg…. Otäckt!
Ingen har ett spår på att det verkligen är hennes pojkvän men man börjar skriva massa skit!

Jag vill gärna ha något bevis innan jag namndroppar någon då det kan få katastrofala följder för den personen om det inte är så.

Jag tror fortfarande inte det är han.

Hur vad drar iväg?

Måste man skriva i varje inlägg ”det är inte säkert att det är han”. Det finns ju en person som skulle kunna vara av intresse just nu? Givet det man vet. Då är det den man spekulerar om. Om det senare visar sig vara någon annan så blir inte följderna katastrofala. Möjligen om man inte skulle hitta GM, att det skulle kunna hänga kvar falska anklagelser som folk tog för sanning pga vilda spekulationer. Eftersom man nu hittat MGM så kommer det inom kort visa sig om det ligger nåt i detta. Om det inte gör det så ger det noll följder för den som det spekulerats om kort på ett anonymt forum.
Citera
2026-08-06, 12:28
Medlem
Citat:
Har rätt bra koll faktiskt.
En 5:a går på typ 20-25
En fyra något under

En 2-3 i Sundbyberg ligger på den nivån du anger.
Du får knappt en etta i dag i innerstan för 10 000:-

Jag har hyrt en 1a i innerstan i närtid i förstahand. Det kostade mig 6.5k/månad. Fräscht, nyligen stambytt, drygt 30 kvm.

En lägenhet i förstahand på Söder om 112 kvm kostar inte 20k/månad generellt sett. Finns säkert undantag.
Citera
2026-08-06, 12:28
Medlem
knors avatar
T listas bland kontaktpersoner på arbetsplatsens hemsida. Försvinner namnet snarast så är det en tydlig indikation på att det är rätt T - oavsett om han är skyldig eller ej. Men det kan nog ta ett par dygn. Kollegorna lär vara på semester, kanske inte vet ett skit. Sen blir det förstås chockade när det uppdagas och sen kan det ta ytterligare en dag eller två att inse att hemsidan måste uppdateras och att hitta någon som kan göra det.
Citera
2026-08-06, 12:30
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Typ av person? Nåt borde du kunna få ur dig som ger nånting. Kul med en person i tråden som eventuellt kan veta nånting.
Vill inte skriva något innan det är säkerställt att det är han
Citera
2026-08-06, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Tolkar som att
T* flyttade till Hagagatan*
T* bytte denna till söder*

Kvinna på Hagagatan som tog in T* och sedan förvann?
Stämmer inte.

Men jag avvaktar gärna lite med detaljerade spekulationer/uppgifter innan vi har lite mer att gå på, dvs sannolikheten för att T är misstänkt.

Citera
2026-08-06, 12:36
Medlem
Häktningsförhandling måste ju ske inom fyra dygn och nog måste det allt finnas sannolika skäl att de gripit gärningsmannen (flykt mm). Då blir ju protokoll med namn offentligt. Sedan om bevisningen håller för en fällande dom är för tidigt att sia om.
Citera
2026-08-06, 12:37
Medlem
meas19s avatar
Nästan rätt!

https://www.hemie.se/utforska/e25e201a-0a8d-476a-80e6-3873af619ed5

Citat:
Skulle gissa på att hyran ligger på minst 20 000:-/ månad
Citera
2026-08-06, 12:40
Medlem
Citat:
Mannen tros ha mördat sin flickvän – upptäcktes i vattnet

De har haft en kärleksrelation som enligt vittnesuppgifter har varat kortare än ett år, säger Emma Olsson kammaråklagare.

https://www.tv4.se/artikel/tH3Zzrnb0XtKqjPJqXer4/man-gripen-foer-skaergardsmord
Citera
2026-08-06, 12:40
Medlem
meas19s avatar
3
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmsjungfrun
Häktningsförhandling måste ju ske inom fyra dygn och nog måste det allt finnas sannolika skäl att de gripit gärningsmannen (flykt mm). Då blir ju protokoll med namn offentligt. Sedan om bevisningen håller för en fällande dom är för tidigt att sia om.
Citera
2026-08-06, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Nästan rätt!

https://www.hemie.se/utforska/e25e201a-0a8d-476a-80e6-3873af619ed5

Andrahand, möblerad vilket ger ett påslag om ca 15% oftast. Förstahandshyresgästen betalar ca 15 000 om han gör rätt för sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in