2026-08-06, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Jag citerade hela ditt inlägg, däremot FETADE jag det som jag ville fråga om.
Vadå passa min agenda?
Du skrev att följderna inte blir katastrofala av att bli outad om man är oskyldig och att det ger noll följder i så fall.

Därav min fråga om du själv skulle ha noll problem med att outas på samma sätt som denna person (om det visar sig vara just spekulationer)

Jo tack har följt hela tråden och det skrämmer mig hur ni kan outa en person i så pass stor grad när det enda "beviset" är en FB vän i samma ålder.
En person med känningar nämnde i går att personen polisen letar efter, att hans namn börjar på T, tidningar skriver att mannen som polisen anhållit är 57 år gammal och är boende inom tullarna, vilket stämmer överens med TN. Nu ser vi även att bilden på lägenhetsdörren i tidningen överensstämmer med den som finns i TN:s bostadshus.
Citera
2026-08-06, 15:58
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Jag är fullt medveten. Du behöver inte oroa dig. Sluta spamma tråden med analyser om användare. I den här tråden diskuterar vi BO samt MGM. Punkt!

Såvitt jag vet är du inte moderator, eller hur? Min kommentar var i högsta grad relevant eftersom det alltid dyker upp sånt här känslotrams i trådar om grova våldsbrott när man har en MGM. Folk tror på fullt allvar att de har förmåga att "se" att någon har en våldsam personlighet och lägger det till grund för analyser av gärningspersonen. Är det något som är spam i tråden så är det väl sånt antivetenskapligt känslodravel? Håll det hellre för dig själv. Punkt!
Citera
2026-08-06, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Visst, vi kan aldrig veta om någon har en andra sida. Att denna kollega är vänlig och empatisk på riktigt är dock en analys som bygger på mångårig bekantskap som också innefattar stöd vid personliga händelser. Sen kan man aldrig till 100% garantera att någon inte har en andra sida också som kan visa sig i vissa situationer, mot vissa personer. Vad man dock kan veta säkert är att de flesta som framstår och ser normala ut också är det i praktiken. Det är trots allt en liten andel av befolkningen (även männen) som är våldsverkare.

Då blir ju ändå din analys om den MGM det spekuleras om att hans utseende påverkar hur du ser på sannolikheten? Vilket du kritiserad dom andra för? Hur skulle din kollegas utseende, som påminner om personen som diskuteras här, vara relevant överhuvudtaget hur många år du en känt honom och hur mycket han än har stöttat dig?
Citera
2026-08-06, 16:00
Avstängd
Johan201s avatar
Hade det inte varit MGM vars namn florerat runt här i någon timme så hade det varit bekräftat vid det här laget att snubben är oskyldig utav någon närstående.

Även något som talar för att det är just MGM.
Senast redigerad av Johan201 2026-08-06 kl. 16:10.
Citera
2026-08-06, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
En person med känningar nämnde i går att personen polisen letar efter, att hans namn börjar på T, tidningar skriver att mannen som polisen anhållit är 57 år gammal och är boende inom tullarna, vilket stämmer överens med TN. Nu ser vi även att bilden på lägenhetsdörren i tidningen överensstämmer med den som finns i TN:s bostadshus.

Nej. Ingen har bekräftat att såna finns i TNs hus. Fan vad ni skyndar fort.
Citera
2026-08-06, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Hade det inte varit MGM så florerat här i någon timme så hade varit bekräftat att han snubben är oskyldig utav någon närstående.

Exakt. När det dykt upp felaktiga namn (BO och GM) har det ganska snabbt och kraftfullt dementerats av folk som säger sig veta hur det ligger till. När korrekta namn har bollats upp har dessa konton helt avlägsnat sig.
Citera
2026-08-06, 16:03
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Hade det inte varit MGM vars namn florerat rubt här i någon timme så hade det varit bekräftat vid det här laget att snubben är oskyldig utav någon närstående.

Sant, grabben hans låste väl sin fb vill jag minnas.
Citera
2026-08-06, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kartis
https://residences.lagenhetsbyte.se/1600x1600/1425426/2859456_1425426_637884906699339336.jpg

Här bild från en annan lägenhet i huset på Lägenhetsbyte.se.
Svårt att se men klart iaf att både dörr och beslag liknar de på Expressens bild.
Snyggt funnet. Jag letade också men hittade inte.
Citera
2026-08-06, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Sant, grabben hans låste väl sin fb vill jag minnas.
Det skulle dock vara ett rimligt agerande oavsett sanningsgrad.
Citera
2026-08-06, 16:06
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Du klippte ur en del och fetade lite av det urklippta.

Gå tillbaka till mitt inlägg och läs det så har du svart på vitt hur jag ser det. Kort svar, nej, jag skulle inte bry mig om jag visste att MGM var gripen. Skulle däremot bry mig om jag t ex blev uthängd för något där någon inte var gripen/eller att det fanns saker som pekade mot mig på ett eller annat sätt (exempel, det tvistas om det begåtts en våldtäkt, folk skriver mitt namn men har inte klargjort att brottet ens begåtts). Annars hade jag accepterat spelets regler där. Hade inte gett mig några följder som jag kan se. Återigen, läs mitt inlägg.
Lol nej jag har INTE klippt i ditt inlägg Kanske du borde gå tillbaka själv och läsa ?

Ok jag tror vi är många dock som inte skulle uppskatta att få halva vårt liv uthängda på flashback om vi var oskyldiga, oavsett om den riktiga MGM hittas eller inte.

Men med tanke på hur gärna du spekulerar om TN så är det ju bra att du "accepterar spelets regler" om du själv blir uthängd om någon av dina FB vänner mördas o du råkar ha samma ålder som den misstänkte

Som sagt, själv vill jag nog ha lite mer att gå på än "fb vän i samma ålder" innan jag drar igång spekulationer om MGM.
Citera
2026-08-06, 16:07
Medlem
TV4 har delat samma bild som finns på TN:s FB:
https://www.tv4.se/artikel/4XjxaA5yVgwV7gdIbe07jl/aklagaren-oevertygad-om-att-vi-har-gripit-raett-person
https://www.facebook.com/photo?fbid=7766971883326683&set=a.154199147937366
Citera
2026-08-06, 16:09
Medlem
Yes! Då har vi haft honom rätt länge nu. Yey!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in