2026-08-06, 15:27
Medlem
Enda jag är emot Miljöpartet är att dom stängde södra Sveriges kärnkraft och vill frya ihjäl oss.
och sen att Jimmie Åkesson sa, lite kyla har ingen dött av. Ja flytta ner då och lev utan värme från ditt stora mansion någon annanstans. Eller klätta K2 och se när dina klättrar kompisar lämnar dig för du inte orkar eller ser död ut.
Men nu gillar jag deras parti förutom det och vill ha Sverige Sverige. Kommer man hit tar man seden dit man kommer, hade jag gjort. Hatar invandrare som säger man inte kan filma Colosseum om man är på semster, kommer aldrig åka dit nu dock eller paris, hade varit trevligt utan dessa scammer och fientliga folk.

Förutom det vill jag inte ha fler migranter hit och borde ställas krav på Svenska språket och ingen slya, burka såsom dom sa åt oss när dom sa ingen keps i klassen. Bara logiskt.
Dom kommer hit skiter i våra lagar kulturer hånar oss men vill samtidigt vara här för sno våra pengar är vad dom gör.
Så Ja om ni säger jag är rasist så är jag väl en skiter i vilket. Vill bara inte ha dom här, lika lite som dom vill ha våran kultur hos deras, lets not lie here. They kill us if we came there.
Senast redigerad av Freedom46 2026-08-06 kl. 15:34.
Citera
2026-08-06, 15:34
Medlem
Mailmanss avatar
Folk som röstar vänster är fan dumma i huvudet på riktigt. Det är för mig en gåta att 50% av befolkningen. Alltså varannan person man möter är HELT hjärndöd och kan inte ens förklara varför dom röstar på det dom gör.

Dom vet fan ALDRIG vad vänsterns poltik bidrar till..
Citera
2026-08-06, 15:36
Medlem
Tyvärr kommer det aldrig blir någon ändring för varken Sverige eller EU kommer ändra på detta så är det bara.
Citera
2026-08-06, 15:37
Medlem
Men det är väl bara fortsätta jobba dricka och rösta på Kalle Anka partiet.
Citera
2026-08-06, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Utmärkt. Gör det dyrt för Svensson att förflytta sig. Det ska krampa i plånboken att tanka. Att äga och köra bil är ingen mänsklig rättighet. Inte heller att röra sig över stora avstånd. Det finns kollektivtrafik om man vill resa. Höj till minst femtio kronor litern. Slå undan benen på medelklassen.

Bra. Äldre behöver inte åka runt och ta upp plats och okynneskonsumera. Barnfamiljer får prioritera. Man kanske inte ska skaffa barn om man inte har råd med dem? Semester är onödigt och en lyxkonsumtion. Stanna hemma. Låginkomsttagare bör inte ha dyra fordon. Går maten upp får folk laga mer från grunden och äta billigare. Folk folk handla och resa mindre, helt enkelt.

Det är alltid befriande att ta del av Miljöpartiets verkliga samhälls- och människosyn. Tänk om Helldén & Co kunde vara lika ärliga och raka i kommande partiledardebatter....
Citera
2026-08-06, 15:39
Medlem
Fan blev arg när jag skrev. Skönt få det ur sig.

Men jag tänker också dyrare bränsle färre migranter för dom kommer inte ha råd tanka båten 🤣
Citera
2026-08-06, 15:39
Medlem
triptykens avatar
Ja gudars stackars storföretag som måste betala nåt öre med för diesel. Hur ska VDn kunna ha råd att Epsteina sig med småpojkar i sydostasien nu?

Pedotråd
Citera
2026-08-06, 15:45
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Så du förstår inte att allt kommer bli dyrare med högre bensinpriser , inflationen stiger och räntorna stiger, precis allt kommer bli dyrare och du fattar fortfarande inte, allmän rösträtt är livsfarligt.
En viss kortsiktig påverkan har det ju så klart på transportpriserna. Det påskyndar också övergången till el, vilket kan vara bra och det blir därmed billigare i längden om man även räknar in miljökostnader, vilket vi naturligvis måste göra.
Citera
2026-08-06, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Om man röstar på ngt av vänsterpartierna (S, V och MP) får man:

Höjda skatter bl.a. höjda bensinpriser

Öppna gränser

Låga straff

Men du får mer pengar i plånboken
Sen att du blir av med det snabbare är en annan sak
Citera
2026-08-06, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunegbg
Men du får mer pengar i plånboken
Sen att du blir av med det snabbare är en annan sak

Ja tjuvar 🤣
Citera
2026-08-06, 15:47
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaenkelberrie
Begriper du inte att folk som INTE bor på landsbygden kommer drabbas minst lika hårt? Vem tror du behöver betala för alla merkostnader (ungefär 25%) högre än idag om MP får som de vill? Jo alla vi konsumenters oavsett vad vi bor. Högre inflation och sämre välstånd. Ditt resonemang är tyvärr standard bland många som inte förstår detta sambandet
Du glömmer de kostnader som kommer drabba oss om klimatsituationen förvärras mer och mer. Det kommer bli mångdubbelt kostnadsdrivande.
Citera
2026-08-06, 15:48
Medlem
Sveriges territoriella utsläpp av växthusgaser uppgick 2024 till cirka 47,5 miljoner ton koldioxidekvivalenter, vilket motsvarar omkring 4,6 ton per capita.

Alltså Sverige har nästan 0,1 procent utav det hela!

Borde inte herr Helldén rikta in sig på de andra länderna och inte Sverige?

Mindre än 0,1 procent är ju nästan inte en fis i rymden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in